015

7.2K 265 6
                                    

Geschreven vanuit Ghislaine perspectief.

Ik word wakker en zie dat mijn nichten nog slapen. Ik maak ze wakker en spring op ze. "GOEDEMORGEEEENNN" schreeuw ik hard. "Hoelaat is het" vragen ze. Ik kijk op de klok en zie dat het al bijna 12 uur is. "10 voor 12" Saloua kijkt verbaast "hebben we echt zo lang geslapen?" Ik knik en trek ze mee uit bed. "Kom, we gaan douchen, omkleden en dan gaan we wat leuks doen. We maken er gewoon een 2e girlsday van. " Ze lachen en ik zie ze knikken. "Gezellig" "Nawal? Ga jij met mij mee? Dan kunnen wij alles in mijn kamer doen, je hebt hier maar 1 bad&douche en bij mij ook. Dan zijn we tegelijk klaar" "Ja is goed" Nawal pakt haar spullen en loopt achter mij aan. "Tot zo!" We lopen de gang op richting mijn kamer en ik zie Yassine. Hij lacht naar me en ik lach terug, maar of ik dat etentje ben vergeten van hem en dat wijf? Nee! Zeker niet. Ik doe mijn deur open en loop naar binnen als Nawal binnen is draai ik de deur op slot. "Laat niemand binnen en vraag eerst de naam" "Jaaa ik weet het, maar vertel wie is die Yassine? Ik zag het wel hoor aap" we lachen beide en ik begin te vertellen. "En zo kwam ik er dus achter dat hij denk ik met mij speelt, hij zat gewoon in een restaurant met een hoer!  Maar of ik hem leuk vind? Ja.." Mijn wangen worden rood en ik zie mijn nicht lachen. "Geef het nog een kans, laat het verleden achter en ga door met de toekomst." Ik knik. "Zullen we maar douchen en omkleden?" "Jaa" ik loop naar de douche toe en kleed me uit. Nawal gaat in bad dus moet ze wachten tot ik klaar ben. Ik was mijn haren en spoel het af. Ik droog me af en smeer nog even een lekkere bodylotion op me lichaam. "NAWAL JE KAN ONDER DE DOUCHE!" roep ik. Ik loop alvast uit de badkamer en trek een witte lingerie aan. Ik pak een skinny broek en rol de pijpen iets omhoog, erna pak ik een moncler polo shirtje en trek het aan. Ik doe wat argan olie in mijn haar en loop richting de makeup tafel. Ik smeer wat makeup op mijn gezicht, maar niet te veel. Ik hoor Nawal de douche uitkomen. "Lekker gedoucht?" Ze knikt en loopt naar haar koffer. Ze pakt er bijna het zelfde kleding setje als mij eruit, alleen de tshirt kleur is anders. Ik en Nawal zijn echt onafscheidelijk, we zijn gewoon zusjes voor elkaar.. Maar goed ik ga verder met mijn makeup en loop dan richting het sieradentafeltje. Ik pak wat armbanden en kettingen en kies de leukste eruit die bij mijn outfit past. Ik loop naar mijn schoenen en trek royaums aan, nu alleen nog een tas. Ik loop naar de tassenrek en pak gewoon maar een gucci tasje, simpel, mooi en bijpassend. Nu alleen nog een beetje parfum en dan heb ik mijn ochtend routine ook weer gehad. Ik loop naar de parfum toe en spuit een bijpassende gucci geurtje op. Hmmm, ik snuif het op. Zo lekker. Ik ga op mijn bed liggen en wacht tot Nawal klaar is. {ping} mijn telefoon gaat over en ik heb een whatsapp berichtje.
Lievelingsnichtjes: zijn jullie al bijna klaar? Wij moeten alleen nog wat sieraden en schoenen aan trekken.
Ik: ja, ik wacht op Nawal die slome koe. 😂❤️
Lievelingsnichtjes: 😂😂
Lievelingsnichtjes: komen jullie zo onze kant op dan?
Ik: Ja is goed! Tot zo! 💋
{lievelingsnichtjes is btw een groepsapp}

Ik doe mijn telefoon nog voor de zekerheid aan de lader en 10 minuten later is Nawal er. Ze pakt een tas en pakt mijn hand. "Kom, nu kunnen we gaan" ik doe nog even snel mijn telefoon in mijn tas, portomonnee en oordoppen en loop dan achter Nawal aan de deur uit. Ik loop richting de kamer van Saloua en Laila. "HALLOOOO" roep ik en klop op de deur. De deur wordt geopend en we vliegen elkaar in de armen. "Zo zijn we klaar?" "JAAA" roepen we allemaal in koor. We lopen richting de taxi en nemen een eettentje waar we kunnen ontbijten. We gaan zitten aan een 4 persoons tafel en bestellen wat we willen.
Ghislaine: 2 croissantjes met ne3ne3 thee.
Saloua: pannekoeken en een cola.
Nawal: 3 croissantjes en ne3ne3 thee met pannekoeken.
Laila: kip bestilla met cola.
"Wejo jij begint meteen aan avond eten" iedereen lacht en dan komt het eten al. "Hmmm, lekkeeeeerr" fluister ik net iets te hard. We lachen weer en roepen erna "eetsmakelijk"
Bismillah fluisteren we zacht en beginnen daarna aan onze eten. Na een uurtje zijn we klaar en ruimen de tafel op en gooien het weg. We rekenen af en gaan nog even shoppen. Aangezien ik overmorgen jarig ben komt dat goed van pas, alleen denkt niemand eraan. Maar is maar goed ook, ik hou toch niet van verjaardagen. Ik koop wat nieuwe strakke jurkjes en een soort trui jurk, nieuwe schoenen, vesten, Marokkaanse huisjurken, MAC makeup, parfum, broeken, enkelsokken en nog wat sieraden. Zo ik ben weer geslaagd, ondertussen heb ik 13 tassen in mijn 2 handen. Mijn nichten daarin tegen hebben het dubbele ofzo. Ja mensen we houden van shoppen. We lopen door de stad en ineens gilt Laila. We lopen naar haar toe. "Wat is er" "KIJK HOE LEKKER ETEN VRIEND HIER GAAN WE ETEN A MATTIE" "yekk bolle je bent beest man" we lachen het uit en lopen door naar de bioscoop. "Eerst nog even een filmpje pakken en dan gaan we naar die restaurant" we gaan naar de film Fashion Chicks en bestellen popcorn met ice tea. Na bijna 2 uur is de film klaar, we hebben zoveel gelachen. "Smeagol is je nieuwe bijnaam, Nawal" en iedereen schiet in de lach. "Kaj is echt een fuckboy hahaah" "en hoe! Maar hij was niet verkeerd hoor!" We schieten in de lach en lopen ondertussen naar het eettentje. We bestellen voor ons allemaal 2 grote bakken baklava, pannekoeken, ne3ne3 thee, cola, ice tea, kip bestilla en couscous met garnalen. Op het laatste nemen we nog als toetje: Marokkaanse pannekoeken met creme fraiche. {zie omslag} bij volgende hoofdstuk.

Bij het nieuwe vervolg ga ik door, zodat jullie de omslag niet vergeten :p

Ghislaine & Yassine | AF.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu