23:00
In de auto is het loeistil, we scheuren door de straten en mijn telefoon ligt nog op de plek in het park. Met Anouar tegen mijn borst, zit ik bang achterin, kijkend uit de raam en wachtend op hulp.
23:38
We komen aan bij een nederig stulpje, het is bruin en leeg. Er liggen overal plassen modder, en het gras is ook niet bepaald netjes. En het ergste nog, ik weet mijn God niet waar we zijn beland.. Ik word de auto uit getrokken en van de pijn kreun ik een beetje. We lopen het huis binnen, en het stinkt enorm. Er is een kleine licht, dat alles verlicht. Het heeft 1 woonkamer met een keuken, en nog een deur maar wat daar zit weet ik niet. Het is hier zo afgelegen, en ik vraag me af wat ik hier doe. Ik heb helemaal niks verkeerds gedaan, althans dat denk ik. Ik kijk om me heen, naar 2 mannen met een bivakmuts. Ik loop een beetje naar achter, en plots bots ik tegen iemand aan. Ik draai me om en kijk recht in de ogen van Shion, het Syrische meisje dat op een chinees lijkt. Ik wist dat ze iets van plan was... Geschrokken kijk ik haar aan en loop ik naar achter, tegen een man aan. Geschrokken loop ik maar naar links, en kijk ze allemaal aan. Wat doe ik hier? Is de enige vraag waar ik een antwoord op wil.
YASSINE
Dat meisje Shion is samen met haar ouders weggegaan, nadat ze een belangrijk telefoontje kreeg. Het is een leuke meid, heel aardig en open. Alleen wat een beetje irritant was is dat ze telkens aan me zat, en dat ik door haar nu ruzie heb met Ghislaine. Maar goed, beter de waarheid nu dan te laat, tenminste zo denk ik dan. En waarom zou je überhaupt boos worden om een feit? Soms is ze zo eigenwijs, en dan ontkent ze dingen terwijl ik de waarheid weet, net zoals vandaag. Maar ergens heb ik er geen goed gevoel over, want ze is nog nooit zo boos geweest, en ze blijft ook heel erg lang weg. Maar het zal vast niks wezen, ze klikte me oproep weg, dus wilt ze echt rust en dan ga ik haar ook niet telkens lastig vallen. Maar over een kwartier ga ik haar bellen, want dit kan niet, ze is veels te lang weg. Het is al bijna 12 uur, dat is niks voor haar en bovendien moet Anouar ook eten hebben..
00:00
Ik maak me steeds meer zorgen om Ghislaine, en niet alleen om haar maar ook om Anouar. Waar the fuck is ze, ik word kánker gek. Ik besluit haar te bellen, ik pak m'n telefoon en toets haar nummer in.
"Dit nummer of telefoon is momenteel uitgeschakeld"
Ik bel nog een keer, en weer de tekst.
"Dit nummer of telefoon is momenteel uitgeschakeld"
Ik word paranoia en bel een vriend van me op, Mootje. Hij gaat maar mee zoeken. Ik toets zijn nummer in en bel gelijk.
"Ewa Mootje"
"Ewa" zegt hij half lam.
"Ik heb je hulp nodig broer" zeg ik serieus.
"Met wat?"
"Ghislaine is vandaag vertrokken naar buiten voor een frisse lucht rond 8/9 uur ofzo. Ze is nu nog steeds weg en dat is niks voor haar man.."
"Aii ik kom nu naar je toe, ben in lounge, maar kom er aan. Binnen 10 minuten ben ik er"
"Aii is goed man, tot zo"
Ik hang gelijk op, en ren naar boven. Ik kleed me om in een trainingspak en trek rode schoenen aan. Ik stop een gun in m'n vest, voor het geval dat. Ik neem ook voor de zekerheid nog een boksbeugel mee, illegaal als de pest maar toch heb ik het.
12:20
Er word op de deur geklopt, meteen pak ik me sleutels en doe de deur open. Ik stap in bij Mootje en we racen snel weg.
"Ga eerst park, daar zit ze altijd"
Zonder iets te zeggen rijd hij meteen met volle snelheid naar het park. Met z'n lamme kop, kan hij toch nog perfect rijden. Aangekomen bij het park stappen we meteen uit, ik schreeuw haar naam maar het enige wat ik kan horen zijn vogels, en onze voetstappen. We lopen het hele park door, we besluiten even te zitten op een bankje en kijken voor ons uit.
"Ey Yassine, check gewoon een telefoon man. Gewoon iPhone 6, kifesh ze laten die hier gewoon liggen"
Ik kijk hem aan en kijk naar de telefoon.
"Aii zet 'm eens aan"
Plots zie ik op de vergrendelscherm Ghislaine met Anouar. Ik schrik me rot en pak meteen de telefoon af, ik voer de code in en zie allemaal gemiste oproepen binnen komen van mezelf.
"Dit is de telefoon van Ghislaine.."
Nog even een kort vervolgje! Stem en deel X
JE LEEST
Ghislaine & Yassine | AF.
RomanceV O L T O O I D #6 in Romantiek op 21 december 2016 #3 in Familie op 29 april 2019 Ghislaine & Yassine. • Lees mijn andere boeken ook aub. ' Uitgehuwelijkt, maar niet gelukkig & ' Safiyae, my life.