025

5.8K 271 22
                                    

"Naar je kamer nu!" Op dat moment kwam mijn broer binnen. Hij ziet mij huilen en kijkt me vader boos en verbaasd aan. Volgens mij heeft hij het ook niet verwacht..

Ik loop naar mijn kamer en hoor mijn broer, Redouan schreeuwen tegen mijn vader. Ik huil nog steeds, in mijn bed, onder de dekens.
Er word geklopt op mijn deur. Ik denk even na.

"Binnen" zeg ik zacht, maar net hoorbaar.

Mijn broer Redouan komt binnen en gaat naast me op bed zitten.

"Kunnen we even praten?" vraagt hij.
Ik knik en veeg mijn tranen weg.

"Waarom huil je?" vraagt hij.
Ik begin weer te huilen, maar denk dan even na. Na een halfminuutje te hebben gehuilt besluit ik het maar te vertellen..

"Papa kwam me laatst roepen, toen moest ik bij hem op de bank zitten. Hij keek me heel blij aan en toen zei hij dat het tijd werd om te trouwen. Hij zei ook dat hij al een man voor me heeft.. En dat ik daarmee moet gaan trouwen.. Hij gaat me dus uithuwelijken aan een man, die ik niet eens ken en waar ik misschien niet eens van houdt!" zeg ik boos.

Ik zie dat hij me medelijdend aankijkt en veegt mijn tranen weg. Hij komt naast me liggen en knuffelt me.

"Het komt goed, echt. Geloof me! Als ik zeg dat iets goed komt, dan komt dat ook goed. Ik ben er voor je, en er zal nooit wat met je gebeuren en je hoeft ook niet bang te wezen dat je iets moet doen tegen je wil." zegt hij op een lieve toon.  Ik zucht.

"Maar als ik niet bang hoef te wezen dat ik iets moet doen tegen me wil, kan jij de huwelijk toch laten stoppen, alsjeblieft?" ik kijk hem vol medelijden aan.

Nu zucht hij ook. En hij knikt nee. Mijn gezicht gaat van blij naar boos.

"Sorry, je zult moeten afwachten. Ik weet ook nog niet wie het zijn." vertelt hij jammerend.

"Hoe zit het eigelijk met jouw liefdesleven?" vraag ik geïnteresseerd.
"Daar kom je nog wel achter" en hij loopt weg.

----------------------------------------------
               ' 3 dagen later '

Vandaag ga ik afspreken met Yassine. Ik zit nog steeds met dat huwelijk in mijn hoofd, en mijn liefde heb ik ook nog niet verklaart aan Yassine. Ik bedoel ik weet niet eens of ik wel écht verliefd ben..

Ik schud me wakker uit mijn gedachtes en spring me bed uit. Ik kijk m'n telefoon even na. Oke het is 12 uur, ik heb nog tijd om even te shoppen voor een leuk chique jurkje. Ik open WhatsApp en kijk even mijn appjes na.

Onbekend: je dacht van me af te zijn he? Mooi niet. Ik weet waar je bent.
Yassine👫: Prinses, ik kan niet wachten tot ik je vanavond kan zien! Om 6 uur haal ik je op 💋

Awh zo lief, echt een schatje. Ik krijg een raar gevoel in mijn buik, fladderende vlinders maybee?
Het andere bericht komt later wel, ik bedoel fuck hem.

Ik app mn beste vriendin Samira of ze mee kan shoppen. Ondertussen kleed ik me aan en doe de dagelijkse routine. Oke, half 2 nog steeds tijd zat. Ik kijk op me telefoon en zie dat ze heeft gereageerd.

Samira👭❤️: Jaa, hoelaat?

Ik app haar terug dat ze nu kan komen. En meteen krijg ik een appje terug met, "ja is goed"

Mooi dat is ook geregelt. Ik loop alvast naar beneden en eet nog even snel een broodje. Ik zet mijn bord in de vaatwasser en dan gaat de bel. Ik ren naar de deur en spring meteen Samira om haar hals.

"Schatje heb je gemist" Zegt ze hard.
Ik lach en schud nee met mn hoofd.

Zovan ochochoch, ja je weet wel wat ik bedoel oke.

Ik laat haar naar binnen en trek mijn royaums en mijn woolrich jas aan. We lopen samen naar buiten richting de busstation.

"Hoelaat komt de bus?" vraag ik.
Samira kijkt naar me en gaat naast me zitten. Ze pakt haar telefoon erbij en kijkt even naar de tijd.

"Uhm over 5 minuten moet hij aankomen" zegt ze ongeduldig.
Ik knik en bibber van de kou. Ik haat winter, laat het weer zomer zijn ufhh.

De bus komt aan en we stappen in. We rijden richting de stad.

----------------------------------------------
' In de stad '

"Oke, wat wou je nou precies kopen?" vraagt Samira.
"Heb je al wat in gedachten?"
"Zoals, de model, kleur of vorm?" praat ze snel achter elkaar.

Ik kijk haar aan en lach, ze weet ook precies waarom. Puur omdat ze zo snel praat.

"Uhm, ik wil een chique kort, niet te kort jurkje, moet over de billen heen, diamantjes en het liefst zwart. Daarna moet ik nog even voor bijpassende hakken en een tasje kijken" zeg ik superblij.

Ik hou van shoppen, zoiets doe ik echt graag. Samira kijkt vanuit haar ooghoeken naar mij. Allebei vinden we niks, dan maar een ander kledingwinkeltje. Weer vinden we niks, ineens zie ik een super leuk jurkje. Ik trek Samira zonder iets te zeggen mee de winkel in. Ze maakt meteen oogcontact met een medewerker, ik schat een Marokkaan, jaartje of 20? Zouden wel leuk koppel zijn.

Ik loop naar het jurkje toe en pas het. Ik kijk even naar Samira, ze is aan het praten met die jongen. Fixer dat ze is. Mijn type is het niet echt, ik bedoel het is een mooie jongen alleen zijn style vind ik niet echt 'cool' Hij heeft een lange werk tshirt, met daaronder een rode broek en zwarte louboutin sneakers.

"Samira!" roep ik luid. Samira's ogen en van die jongen zijn op mij gericht.
"Waaauw guurl, het staat je prachtig! Ik zeg nemen!" Ze lacht naar me en ik lach terug. Ik loop het pashokje in en kleed me om. Ik loop naar de kassa en de Marokkaanse jongen kijkt me aan, trouwens hij helpt me zelfs met afrekenen. Hij probeert oogcontact te maken maar ik negeer het. Ik pak mijn tasje en de bon aan en loop weg.

"Gaan we nu naar het volgende winkeltje?" Mompel ik. Ze knikt en weet dat ze iets wilt zeggen alleen wilt ze niet dat ik haar irritant begin te vinden.

"Wie was die jongen?" vraag ik dan maar. Ze kijkt me aan en kijkt me met een glimlach aan, zovan je toont interesse yes!! Ik rol met me ogen en luister naar haar.

"Hij heette dus Mo, 20 jaar, Marokkaans, en hij woont hier in de buurt" Vertelt ze blij.

"Jeetje Sam, dat is echt het aller kortste samenvatting dat ik ooit heb gehoord van jou." en ik lach.

"Oh kijk zijn dat niet leuke hakken voor je?" zegt Samira.
"Welke?" vraag ik.
Ze wijst en trekt me mee naar binnen.
"Kijk deze! Nog in jouw maat ook!"

"Tja ze zijn wel leuk ja, eigelijk fantastisch!" Ik pak ze en trek ze aan.
"En hoe staan ze me?" Vraag ik.
"Super goed lekkerding, meisjes zouden spontaan lesbie worden"

HAHAHAAHAHAHAH schreeuwen we tegelijk.

De hele winkel kijkt ons aan en ik reken af. Zo tasje komt thuis wel, het is al bijna tijd.

"Ik ga nu naar huis ja? Yassine komt me zo ophalen. Bedankt voor het meekomen, hou van je" ik geef haar een kus en een knuffel en ik loop weg naar de bus richting huis. Snel kleed ik me om en doe lichte makeup, eigelijk best veel maar goed. Smokey eyes, eyeliner, van mezelf heb ik al mooie wimpers, mijn wenkbrauwen iets bij tekenen zodat het lijkt dat ze wat voller zijn,
licht roze lippenstift, geen foundation want dat heb ik ook niet nodig.

Woorden: 1270
Stem op mn verhaal.
Gepubliceerd op: 7 januari 2016.

Ghislaine & Yassine | AF.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu