071

2.6K 160 24
                                    

Lees ook mijn andere boek. 'Verplicht'

Yassine

Lachend schud ik met mijn hoofd terwijl ik ondertussen tv aan het kijken ben.

Die Jalysha en Shion, wat een chollers. Van Shion verwacht ik zulke shit wel, maar van Jalysha?

Ik gaf haar zogenaamd knipoog, maar ze gaat niet weten wat haar te wachten staat.

'Papa.'

Ik draai me hoofd om naar Anouar. Ik maak een handgebaar dat hij hier moet komen en lopend komt hij hierheen.

Ik til hem op en zet hem op mijn schoot. En samen kijken we naar voetbal.

'Wanneer mama toe.'
'Zometeen.' Antwoord ik.

Hij draait zijn hoofd om en kijkt mij aan.

'Nu mama toe.'
'Nee zometeen.'

'Jawel nu mama toe.'

Zuchtend pak ik hem op en loop naar de gang. Ik zet hem in zijn kinderwagen en doe zijn schoentjes aan.

Ik klik hem vast en neem voor de zekerheid zijn jasje mee die ik onderin het netje leg.

Je weet maar nooit, het mag er wel warm uitzien maar het kan net zo goed koud zijn.

Ik doe mijn louboutins aan en voor de rest heb ik een grijze spijkerbroek aan met gaten en een witte blouse. Lekker luchtig.

Ik doe de deur open en dan haal ik de kinderwagen door de deur, waarna ik de deur sluit.

Het voelt goed om bewakers te hebben hier een eindje verderop. Maar voor nu komen ze maar weer bij het huis staan.

In de voortuin staat sowieso een grote hek, maar voor de zekerheid bewakers erbij, je weet nooit wie er zo dom is om over het hek te klimmen.

En dan erbij hebben we een speciaal een klein schuurtje gemaakt in de voortuin voor de bewakers.

Ze hebben daar een wc, keukentje met eten, een kleine bank met een tv en een aparte kamer met één bed.

Mocht er iets gebeuren, hebben ze nog hun eigen plek.

My life is full of fantasy.

Terwijl ik op de knop druk van het hek, gaan de poorten open en loop ik naar de andere kant van het hek en wacht tot het hek dichtgaat.

Na 10 seconden is het weer dicht en dan loop ik over de stoep voorruit naar de Albert Heijn.

'Hey, mooi kindje hoor.' Hoor ik naast me ineens.

Ik draai me om en zie een meisje van ongeveer 18 jaar staan denk ik. Korte bruinblonde haren en donkere ogen. Ze is zelf ook best klein.

'Dankjewel.' Zeg ik beleefd terug.

Als Ghislaine hier was, wollah ik zou dood zijn en zij ook. Ze zou ons zelfs niet als we dood zijn samen in één graf pleuren.

'Waar ga je heen?'
'Naar de Albert Heijn, jij dan?'
'Ook.'
'Okeoke gezellig.'

Ik loop verder naar de Albert Heijn en het meisje loopt nog steeds naast me.

Voor wat stalkt zij mij, ben ik zo interessant. Heletijd achtervolgen en dan ook nog vragen stellen. Heeft ze geen leven. Zomaar komen praten hier.

'Is het eigenlijk je broertje?'
'Nee, is mijn zoontje.'

Ineens word haar gezicht een beetje bleek en ze blijft mij aankijken.

'Oke mooi zoontje. Maar ben je gescheiden dan?'
'Nee.' Zeg ik en laat mijn hand zien met mijn trouwring.

'Sorry, maar hoezo praat je met een andere vrouw als je bent getrouwd?'

'Heb ik verkeerde bedoelingen? Nee toch.'
'Uhmm nee.. maar toch.'

'Niks maar toch, ewa nou dan. Heb niets slechts met jou voor en ik vertel eerlijk dat ik getrouwd ben en een zoontje heb.'

'Oke.'

Oogrollend loop ik sneller vooruit met de kinderwagen en in de verte zie ik al de Albert Heijn.

Ik heb wel zieke slechte herinneringen over de Alber Heijn man HAHA. Zeg je eerlijk. Ik ga nieuw winkel sponsoren in mijn verhaal. Kut Albert Heijn.

Jalysha

'Wat deden jullie in dat huis?'
'Uhh. Ik woon daar.' Antwoord ik.

'Wat is je naam dan?'

Shit man, ik weet haar naam niet eens van dat wijf die er woont. Iets met een G.

Yeh fuck it, ik zeg me eigen naam gewoon.

'Jalysha.'
'Jalysha wat?'

'Jalysha Jamilla MacDo'

'Goed.'

Ik zie de politieagent wat intypen en kijkt mij weer aan.

'Wat raar dat je niet bij het huis staat ingeschreven als jij er naar jouw zeggen woont in dat huis.'
'Heb je er een verklaring voor?'

Snel kijk ik Shion aan.

'Voor wat al deze vragen, wat is jullie probleem. We hebben toch niets misdaan. Zag je wat ergs ofzo nee toch.' Zegt Shion.

'Nou wel een beetje raar dat jullie zomaar met een touw naar binnen gaan.'

'Oke dat vindt u. Maar wij niet.'

'Hoelang kent u meneer al?'
'Lang.' Antwoord ik.

-

'Loopt u maar mee.'

Ik sta op en volg de politie agent. Hij stopt voor een cel en ik moet erin waarna hij de cel sluit.

Oke gezellig. Hier zitten we dan. In een leeg ruimte met een bed, wasbak en een wc. Nice.

Veel te doen ook. Maar niet heus. Wat wil ik hier toch graag weer weg en dom dat ik meedeed met dit gedoe.

Als Shion als enige hier nou was, had ik geen shit. Nu moet ik zeker weer paar jaar de cel in. Tfoee.

Ghislaine & Yassine | AF.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu