01

19.8K 564 31
                                    

Verwacht niet teveel van dit boek, dit was mijn allereerste boek.

Ik wist nog niet goed hoe ik moest schrijven en alles in detail moest doen.

Langzamerhand gaat dat beter, vandaar dat ik dit boek niet bepaald aanraad.

Ik raad je wel aan mijn andere boeken te lezen !

Safiyae. My life.
• Uitgehuwelijkt maar niet gelukkig.

Die boeken zijn wat beter en wat meer in detail!

Verder houd ik je natuurlijk niet tegen om dit boek te gaan lezen.






'Ghislaine.' hoor ik me moeder roepen. Ik word wakker en sta op. Mijn hoofd begint rondjes te draaien.

'Oeps, iets te snel opgestaan" denk ik in mezelf.

Ik hoor me moeder naar beneden lopen en ik loop naar de badkamer om me uit te kleden en stap onder de douche.

Als ik klaar ben met douchen, ga ik naar mijn kamer en trek ik mijn kleren aan. Een witte blouse, met een zwarte broek met gaten bij de knieën, en een bruin jasje.

Wanneer ik klaar ben met aankleden, pak ik argan olie en wrijf het in mijn haren. Ik loop naar beneden en trek mijn witte superstars aan.

"Yemma, ik ga" roep ik vanuit de gang.

'Oke habiba, moet je niet eerst een broodje eten?' roept me moeder me achterna.

'Nee, geen tijd.' roep ik terug.

Ik loop naar de bushalte en doe mijn oortjes in en luister naar wat muziek tot de bus komt.

Na vijf minuten is de bus er en stap ik in. Ik scan mijn OV en neem achterin de bus plaats, like always.

Na 10 minuten druk ik op de stop knop van de bus, en stap ik uit. Ik loop richting school en zie Samira en Leyla al op me wachten.

Ik ren naar ze toe en geef ze allebei een dikke knuffel. Ik vraag aan Samira en Leyla waar Sarah is.

'Ik heb geen idee.' zeggen Samira en Leyla door elkaar heen.

Ik hoor de bel gaan en loop naar mijn kluisje waar ik mijn boeken eruit haal en dan loop ik naar mijn lokaal.

Ik ga zitten op mijn plek voor mijn vriendinnen. Dan komt mijn goede vriend, Nassim in de klas gelopen.

'Ewa a matsko.' zegt Nassim.

'Ewa a bledder.'

Nassim en ik lachen allebei, en hij komt naast mij zitten.

'Sarah is er toch niet, dus dat maakt niet uit toch.' zegt Nassim.

'Nee hoor, super gezellig a bolle.' zeg ik lachend.

'Open jullie boeken op de pagina waar we zijn gebleven en maak 10 minuten zelfstandig de opdrachten.' Zegt mijn docent.

'Samenwerken?' Vraag ik Nassim.

'Is goed, ik heb deze opdrachten al schrijf snel over.'

Ik schrijf de opdrachten over uit zijn schrift en krijg een lamme hand van al dat schrijven.

Ik rek mijn polsen en dan strek ik me helemaal uit en een gaap kan ik niet onderdrukken.

'Heb je een vraag Ghislaine?' Vraagt mijn docent.

'Huh nee, ik was me aan het uitstrekken.'

Zij knikt en gaat verder met het nakijken van de opdrachten, tenminste dat denk ik.

'Als jij deze opdrachten maakt dan maak ik deze laatste 4 opdrachten.' Zeg ik tegen Nassim.

'Komt goed.'

-

Eindelijk na 8 lesuren ben ik uit en kom ik Ibrahim tegen. Ibrahim is een mooie jongen, en het is mijn beste vriend samen met Nassim.

'Hey Ibb.' Hij kijkt me boos-lachend aan.

'Ik zei toch dat ik een hekel aan die naam had, a hmara, noem me Ibo, is beter.'

'Jammer dan eh izanhoofd.' zeg ik tegen Ibrahim.

'Moet ik je naar huis brengen, ik ben op de scooter.' zegt Ibrahim tegen mij.

'Yes, is goed.'

Ibrahim brengt me naar huis op zijn scooter, hij zet me af voor mijn huis en ik geef hem een knuffel.

'Wil je binnen komen?' Vraag ik.

'Ja is goed.'

Hij zet zijn scooter opslot en ik loop alvast naar de deur en steek mijn sleutel in het gat en open de deur.

Ibrahim komt achter mij aangelopen, terwijl ik mijn schoenen uitschop.

Mijn jas hang ik op en mijn tas zet ik op een tafeltje. Mijn telefoon haal ik eruit en samen met Ibrahim lopen we de woonkamer in.

Als ik binnen kom zie ik me broer Redouan zitten. Redouan groet gelijk Ibrahim vanaf de bank en zit op zijn ps4.

'Ewa broer.' Hoor ik Nassim tegen Redouan zeggen.

Ik vraag waar mama is, en Redouan zegt dat ze naar de supermarkt is om eten te halen.

'Aii.' zeg ik tegen hem.

Ik loop naar boven naar mijn kamer, en maak mijn huiswerk. De jongens zullen zich waarschijnlijk gaan vermaken op de ps4.

Herschreven ☑️

Ghislaine & Yassine | AF.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu