Mijn wekker gaat af en ik kom met moeite uit me bed. Ik kijk naar me telefoon en zet mijn wekker uit.
'Ik haaaaat school.' Grom ik.
Ik loop naar de badkamer en ga douchen. Na het douchen loop ik naar mijn kledingkast en pak een leuk strak jurkje eruit die net boven mijn knieën komen.
Ik doe argan olie in mijn haar en doe een heel klein beetje make-up op. Niet teveel want dan voelt het niet lekker.
Als ik naar beneden loop ruik ik al het lekkere ontbijt dat mijn moeder heeft gemaakt.
Ik loop naar de keuken en ik groet mijn moeder met een kus op haar wang.
Ik zie dat Redouan aan de keukentafel zit met Mourad.
Ik ga erbij zitten en eet een broodje en ondertussen lees mijn berichten via Whatsapp.
Als ik op de klok kijk zie ik dat het tijd is om naar school te gaan.
Terwijl ik naar de gang loop trek ik eerst mijn royaums aan en mijn moncler jasje en dan pas mijn tas van het tafeltje.
'Ik ga, tot vanmiddag.' Roep ik door het huis heen en sluit snel de deur achter mij.
Bij de bushalte zie ik mijn vriendin staan en ik groet haar met een knuffel.
Onderweg komen we Samira ook tegen die de bus in stapt en naast ons is komen zitten achterin.
In de verte ziet mijn vriendin, Samira een jongen naar ons kijken met zijn vrienden.
'Die jongen is wel wat voor jou!' Zegt ze.
Ik kijk haar aan. Verbaasd dat ik kijk kijkt zij mij ook dom aan en arrogant. Ze doet haar hand naast haar hoofd in een 'wat' vorm.
Nee, een relatie is niks voor mij tfoe. Enige wat ze kunnen geven aan je is hoofdpijn.' Zeg ik oogrollend.
Samira kijkt me aan en lacht. Net wanneer de bus wilt gaan rijden stapt de jongen nog snel in en betaalt zijn kaartje.
Hij komt mijn kant opgegelopen en ik scan hem van top tot teen.
Hmm, hij ziet er niet verkeerd uit nee. Hij heeft blauwe ogen een donker kapsel en opscheertje met een mooi getrimt baardje.
Voor de rest is hij heel gespierd en is zijn style on point. Hij knipoogt naar me en gelijk kijk ik weg.
Samira schud me uit mijn gedachten en kijkt mij lachend en hoofdschuddend aan.
'Zie je wel, ik wist het wel.'
De jongen kijkt onze kant op en lacht naar me.
Uit beleefdheid lach ik terug, maar ik schaam me nog dood voor Samira.'Kowed, kijk wat je doet eh hmara.' zeg ik tegen haar.
-
Ik kom thuis en groet mijn broers, ik loop naar boven en maak mijn huiswerk.
Ik kijk op mijn telefoon en zie een onbekend whatsapp berichtje.
Ik open het, en lees in me hoofd wat erin staat.
06-78: Ewaa, zinee
Ik schrik van zijn bericht, wie is dit? Ik laat hem op blauw staan en geef er ook geen aandacht aan.
Ik zet mijn huiswerk aan de kant, mijn telefoon aan de lader en dan ga ik rustig mijn bed in en voor ik het weet val ik in een diepe slaap.
Herschreven ☑️
JE LEEST
Ghislaine & Yassine | AF.
RomanceV O L T O O I D #6 in Romantiek op 21 december 2016 #3 in Familie op 29 april 2019 Ghislaine & Yassine. • Lees mijn andere boeken ook aub. ' Uitgehuwelijkt, maar niet gelukkig & ' Safiyae, my life.