057

8.8K 215 65
                                    

Langzaam word ik wakker door het felle licht dat door mijn gordijnen heen komt. Ik wrijf in me ogen om wakker te worden en strek me uit waarna ik een zachte kreun laat.

Volgens mij heb ik écht weer heerlijk geslapen na al die tijd en gezeik. Ik ben weer rustig en uitgerust na alles, zolang Yassine mij beschermt, hoef ik nergens bang voor te wezen. Toch?

Ik kijk naast me en zie geen Yassine liggen, die is waarschijnlijk dus net naar zijn werk gegaan. Ik wrijf nog een keer in mijn ogen en dan hoor ik via de babyfoon een huilend geluid.

"Dat is vast Anouar" mopper ik in mezelf.

Vermoeid stap ik me bed uit en loop naar de kamer van Anouar, hij heeft zijn speentje uit zijn mond en staat in zijn bedje tegen het hek aan, hij kijkt mij zielig aan met zijn oogjes en huilt verder.

Ik til hem uit zijn bedje en beweeg een beetje met hem terwijl ik besluit om naar beneden te gaan. Ik zet hem in een speelstoeltje, waarmee hij zittend kan lopen.

Ik loop naar de keuken en pak snel uit de koelkast allemaal fruit, ik pak 2 kleine bakjes uit de kast en leg ze op een dienblaadje neer.

Ik pak fruitpap uit de koelkast en zet het in de magnetron, 2 minuten. Ik snijd alvast het fruit in stukjes, zijn lievelings fruit, banaantjes en peertjes. Ik stop het samen in een bakje en dan net gaat de piep van de magnetron. Ik maak de magnetron open en haal het fruitpapje eruit. Ik open de deksel en laat het in het bakje druppelen, en haal het een beetje eruit met mijn lepel. Ik proef of het op goede temperatuur is en dan loop ik goedkeurend naar het eetstoeltje van Anouar, waar ik de dienblad op zijn eetstoel neerleg.

Ik pak zijn kussentje, die perfect op maat is voor zijn eetstoeltje en dan zet ik Anouar erin. Hij kijkt smachtend naar zijn eten en begint meteen te happen van zijn fruitstukjes, en een beetje van zijn fruitpap.

Verliefd kijk ik hem aan, tot ik uit mijn gedachte word gehaald door het ping geluid van mijn telefoon.

Ik vergrendel mijn telefoon en bekijk mijn nieuwe berichtje, het is een whatsapp berichtje van Yassine.

"Hey schoonheid, goedemorgen, ik hoop dat je uitgerust bent. Breng zometeen Anouar naar je moeder toe, en trek dan een leuk jurkje aan die op de kast ligt in onze slaapkamer. Wees voor 18:00 uur klaar, ik kom je ophalen. Ik hou van je princess! 😘"

Ik dagdroom over zijn berichtje, hij is zo vreselijk lief! Ik kan me geen dag zonder hem voorstellen..

"Mama bordje op!!!!!!" roept Anouar luid.

Meteen tilt hij zijn handjes op en weer vermoeid sta ik op. Dit heeft echt te maken met me zwangerschap, ik ben zo vreselijk moe en misselijk.

Langzaam til ik Anouar uit zijn stoeltje en laat hem op de grond even spelen, terwijl ik de borden ga afwassen.

Snel loop ik naar boven als ik zie dat Anouar lekker tv zit te kijken naar dora. Ik pak een lange legergroene jurkje, met een zwart jasje erover heen. Mijn haar laat ik krullend over me rug heen hangen.

"Anouar, kom naar mama toe!"

Ik hoor een kruipend geluid mijn kant op komen, en meteen krijg ik glimlach op mijn gezicht als ik hem in de deuropening zie zitten. Ik klap de kinderwagen uit en pak zijn jasje. Ik til hem op en zet hem in de kinderwagen en doe hem zijn jasje aan.

Snel pak ik mijn zonnebril en een schoudertasje waar ik mijn sleutels, geld en telefoon in stopt. Ik pak mijn slippers en doe ze aan daarna loop met de kinderwagen de deur uit. Ik open de hek en loop een stukje verder waarna ik de hek weer sluit en eerst even rustig naar de albert heijn loop voor boodschappen.

Ghislaine & Yassine | AF.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu