Chapter 61

16.3K 589 11
                                    

Fikiran Fayyadh maaih menerawang memikirkan kejadian dua hari lepas. Dia tanya aku siapa yang ajar aku menembak? Dia tak ingat ke?

Tok! Tok! Tok!

Lamunan Fayyadh dicantas oleh bunyi ketukan itu. Pantas dia berdehem sedikit.

"Masuk!" Ujarnya. Working mood,on. Syasya menjengahkan kepalanya bagi melihat Fayyadh.

"Irdina. What's bring u here?" Tanyanya sambil tangannya ligat menaip papan kekunci komputer ribanya.

"Sorry sangat-sangat sebab kacau awak bekerja." Ujar Syasya sopan. Sopan celup,sebenarnya.

"Nah. It's okay." Balas Fayyadh. Malas sedikit disebabkan masalah syarikatnya yang mengalami krisis. "

Saya datang nak ajak awak lunch. Jom. "Ajar Syasya. Fayyadh terus menilik jam tangannya. Senyuman terukir sedikit menyebabkan Syasya memandangnya pelik.

"Kenapa dengan awak ni? Tersengih-sengih dari tadi." Fayyadh tersentak dari lamunannya.

"Nothing. Come." Ajak Fayyadh di samping berdalih daripada menjawab soalan Syasya.

"Nak makan dimana?" Tanya Fayyadh. Syasya mengangkat bahu.

"Rais Seafood,nak?" Cadang Fayyadh. Syasya mengangguk setuju.

"Kenalan awak ke?"

"Hak-a. Classmate masa form 5." Serta-merta Syasya terkedu. No! Tak boleh! Nanti Rais sedar siapa aku sebenarnya. S**t!

"Saya teringin makan steak la, awak. Pergi Cheeskorita je la. Nak?" Cadang Syasya. Fayyadh terdiam sekejap. Membuat pertimbangan dalam kepalanya.

"Okey." Setujunya seraya mengangguk. Mereka melangkah beriringan ke kereta Ferrari hitam milik Fayyad.

"Wow! Sedapnya baked steak kat sini." Komen Fayyadh sambil mengunyah juadahnya. Syasya tersengih melihat reaksi Fayyadh.

"Kan saya dah cakap. Memang sedap juadah served here. Saya selalu juga datang kesini untuk makan western food. Chicken Spicy ni pun sedap. Nak rasa?" Syasya memotong secebis daging ayamnya lalu disua pada Fayyadh. Segera Fayyadh memandangnya pelik.

"Depan public ni." Tegur Fayyadh.

"Tak apa. Siapa nak tengok. Cepatlah. Lenguh tangan saya." Gesa Syasya. Fayyadh kasihan melihat tangan Syasya yang masih diawang-awangan.

"Hurm. Yela." Fayyadh memandang sekeliling sebelum pantas menerima daging ayam yang disua oleh Syasya.

"Good boy." Usik Syasya. Fayyadh tersenyum sahaja.

"Dah la. Cepat makan. Saya ada kerja nak buat di pejabat nun." Mereka meneruskan aktiviti menjamah juadah mereka.

Tanpa mereka sedari sepasang mata yang mula berair melihat segala adegan tadi. Dahlia pantas memalingkan wajahnya daripada melihat pasangan dua sejoli itu. Matanya dipejam rapat seraya menarik nafas sedalam-dalamnya. Setelah beberapa saat,dia menghembuskan nafas perlahan. Matanya juga dibuka.

"Tak apa. Dia lebih layak bersama Haidar. Dia jauh lebih layak." Bisik Dahlia bagi menenangkan dirinya sendiri.

********************************

Dalilah menarik kasar tangan Misya.

"F**k! What the h**l is wrong with you?!" Marah Misya. Dalilah memandangnya tajam.

#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|Where stories live. Discover now