Dahlia berjalan kehulu kehilir dihadapan Raf dan Mike.
"U nak I damping dia? Why? Sebelum ni,u yang beria nak I jauh dari dia." Komen Dahlia. Raf tersenyum sumbing.
"Masa tu u tak ingat apa-apa. Kalau u tak ingat,susah. U tak tahu bahaya apa yang husband u dah masuk." Balas Raf. Dahlia mengehmpas kasar tubuhnya keatas sofa empuk milik Mike. Ada dia kesah rosak ke apa?
"Okey. I akan buat. Tapi,I tak mahu dia tahu yang I dah ingat balik. Benda tu boleh bahayakan dia." Pedan Dahlia. Raf Dan Mike hanya mengangguk. Kalau tak beritahu pun mereka akan buat.
"U..u tak kesah ke?" Tanya Mike perlahan. Risau akan menggores hati Dahlia. Dahlia mengeluh kecil.
"Tipula kalau aku cakap aku tak kesah langsung. Tapi,dia kena lepaskan aku." Mendengar hal itu,mereka tersentak.
"What?! No! Why?!" Tanya Raf bertubi-tubi.
"Macam u cakap,Raf. Dia takkan selamat dengan I. Walaupun I bukan target mereka,but I'm sure yang mereka juga menyasarkan I."
"New information,guys!" Jerit Irwan semasa melangkah masuk bersama Zack dan Jake. Mereka bertiga menoleh memandang Irwan. Dahlia bangun lalu menghampiri Zack dan Jake.
"Hey,Ace. What's up?" Zack melagakan pipinya dengan Dahlia. Dahlia tersenyum sumbing. Beralih pada Jake. Jake menghulukan sepucuk pistol jenis Beretta 92 pada Dahlia.
"Thanks." Dahlia menyambutnya. Jake pantas melagakan pipinya dengan Dahlia. Mereka duduk mengelilingi meja kopi diruang tamu apartment Mike.
"Apa news?" Tanya Raf selepas Dahlia mengambil tempat diantaranya dengan Mike. Irwan berdehem sedikit.
"Well,congratulations,Ace! You'll be their next target!" Ujar Irwan teruja. Dahlia tersengih sahaja. Dia tak kesah pun kalau jadi sasaran. Selama ni pun,mejoriti orang yang mengekorinya tak lagi bernyawa.
"Raf. Be prepared for cleaning." Ujar Dahlia sarkastik.
"Not a big deal." Balas Raf sambil mengenyitakan matanya. Muka Zack dipandang oleh Dahlia.
"Zack? Kenapa ni?" Tanya Dahlia. Pelik kerana Zack selalunya akan memikatnya. Tapi,bukan hari ni. Zack yang bagai tersedar dari lamunan terus memandang Dahlia.
"Er..no...nothing." Dalih Zack. Mana mungkin dia bakal memberitahu masalahnya. Dahlia menggigit bawah bibirnya. Dia tahu Zack ada masalah.
"Dia bunuh 7 orang budak Silver Rose." Selamba Jake menyuarakan masalah Zack.
"What the f**k,man?! Kau dah janji kau takkan bagitahu sesiapa. S**t!" Marah Zack. Dahlia memandangnya pelik.
"So? I tak faham kenapa u perlu malu." Kata Dahlia. Selama ni,mereka akan berbangga dengan pembunuhan yang dilakukan. Lagi banyak,lagi bangga. Zack menggelengkan kepalanya.
"I..I bunuh diaorang secara tak sengaja. Diaorang tak buat salah apa pun. I was drunk back then. It was a mistake." Kata Zack. Fahamlah Dahlia kini. Sepertinya,Zack bukan jenis membunuh tanpa sebab.
"Bayar jelah." Selamba Raf memberi solusi. Sempat dia bermain dengan hujung tudung Dahlia. Dahlia pantas menolak tangan Raf dengan hujung pisau Rambonya. Mereka yang lain mengangguk setuju.
"Call je si Yamaulat bulu tu. Offer dia bayaran." Tambah Dahlia pula. Yang lain sudah tergelak sakan. Sesuka hati dia je nak tukar-tukar nama anak orang.
"Sesedap secukup rasa je ya?" Kata Irwan diselang-selikan dengan tawanya. Dahlia memutarkan bebola matanya.
"Betullah! Orang tua tak sedar diri. Kerepot macam tu ada hati nak offer kat aku. Yuks!" Cemuh Dahlia. Mereka semua tahu hal itu. Satu malam di Tokyo,dia ditegur lelaki tersebut.
YOU ARE READING
#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|
RomansaDAHLIA ARIANA-Seorang remaja yang dihujani pelbagai dugaan dan menjadikannya matang dalam membuat keputusan. Banyak rahsianya dipendam ke dasar lubuk memori dek kerana masa lalunya yang kelam. TENGKU MUHAMMAD FAYYADH HAIDAR-Seorang remaja yang diasu...