Chapter 80

18.4K 586 24
                                    

"U sure here?" Tanya Raf. Dahlia mengangguk. Sedang dia memerhatikan sekeliling,matanya tertacap pada sesuatu diatas jalan tar itu. Kakinya diatur mendekati sesuatu itu.

"Why?" Tanya Darqeen melohat Dahlia membongkok kebawah mengambil sesuatu.

"It's Farish's" Dahlia menunjukkan hiasan jaket pada muka Darween. "Dia pakai jaket ni tadi."

"What makes you sure it's his?" Zack mendekati dan meneliti hiasan itu.

"Ada cat merah,nampak?" Darween mengangguk. "Memang dia punya. Sebab I yang tumpahkan cat keatasnya."

Gedang!

Mereka menoleh kearah bangunan lama itu. Sekujur badan manusia jatuh daripada tingkat 11 bangunan itu. Mereka terkaku.

**********************

"Siap pun!" Fayyadh menggosok telapak tangannya. Bunga ros sudah diletakkan pada tengah meja bulat itu. Kerusi juga dia rapikan. Alas meja berbaldu merah itu dia teliti agar tidak senget.

Pemandangan disekeliling dipandangnya sekejap. Senyuman terbit. Lampu-lampu berwarna biru digantung pada pokok sepanjang jalan memeriahkan lagi suasana malam itu. Dibelakangnya juga terdampar roda besar yang juga digantung lampu berwarna biru. Beribu juga dia berhabis untuk semua persiapan ini. Dia mahukan malam ini sempurna buat dirinya dan Dahlia. Segala hal juga harapnya hendak dijelaskan disini dan malam ini juga!

"Okey,settle! Sekarang,tinggal call dia je." Fayyadh mengambil telefonnya daripada seluar slack hitam yang dia pakai.

"Aik. Since when pula phone aku off ni?" Terus dia menekan punat on ditelefonnya. Telefonnya mula menyala. Senyuman bertaut dibibirnya. Tak sabar hendak menjemput si isteri tercinta ke sini.

129 missed call from: Aria baby wifey muaxx.
23 voicemail from: Aria baby wifey muaxx.
3 unread messages from: Aria baby wifey muaxx.

Senyumannya mati. Sampai 129 kali dia call. Sebab apa, ye? Mesej pertama daripada Dahlia dibukanya.

From: Aria baby wifey muxx.
Saya nak keluar dengan bosses,boleh? Ada hal gang. Harap awak izinkan. -Aria-

Fayyadh mencebik. Dah dengan bosses! Confirm ada Zack juga,kan?! Hish! Sempat pula dia cemburu masa ni. Mesej kedua dibuka kasar.

From: Aria baby wifey muaxx.
Awak. Kenapa tak angkat call? Boleh tak? Ke awak tak izinkan? Angkat call saya. -Aria-

#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|Where stories live. Discover now