"Angel!!" Panggil Firash gembira. Dahlia yang memakai pakaian serba hitam hanya tersenyum senget.
"Holla,Prince!" Katanya pada Firash. Matanya tertacap pada Farish pula.
"Kim?" Hati ibu mana yang tidak pedih melihat anaknya yang sengsara kesakitan.
"Wow! Ace disini. Rasanya kau dah dengarkan cerita aku?" Tanya Hakim dengan sinis.
"Huh? Cerita yang mana?" Tanyanya blur. "Owh. Yang kau membebel tadi,ye? Sorry aku tak dengar sangat. Tertidur pula." Balas Dahlia sambil tersengih. Hakim mengetap bibirnya.
"Sebabkan kau,abang aku mati!" Marahnya lagi.
"Nope. Sebab Allah dah tentukan ajal dialah dia mati. Tak ada kena mengena langsung dengan aku." Tungkasnya.
"Dia mental broke down sebab kau tolak cinta dia. Sebab kau!" Masih meletakkan kesalahan keatas bahu Dahlia. Dahlia mengeluh.
"Yes,I admit. Memang dia ada luahkan perasaan pada aku sebelum aku bernikah dengan Fayyadh lagi. Tapi,masa tu aku mentah lagi. Just 16 years old girl. Still teenager yang nakkan keseronokan dan belum memikirkan any commitment. Masa tu,aku anggap dia sama macam aku anggap Ryan,Jake,Raf dan Zack. As my brother. That's all. Tambahan lagi,masa tu aku kerja dengan dia. Dia yang salah faham sebab aku rapat dengan dia." Dahlia berhenti sekejap bagi melihat reaksi Hakim. Dia tak kesah pemikiran Hakim kepadanya. Tapi,dia harus juga membersihkan namanya.
"Tapi..."
"Tolonglah,Hakim. Jangan sebabkan abang kau,sebabkan kau tak tahu kisah sepenuhnya,kau nak letakkan kesalahan ni padaaku seorang. It's not fair. Aku tahu kau sayangkan abang kau dan bertindak memebalas dendam bagi pihaknya. Tapi,jangan libatkan orang lain. Kau nak aku buat apa? Walau apa pun yang kau buat,Hafiz takkan hidup balik."
"Tolonglah relakan pemergiannya. Jangan seksa dia dengan meratapi pemergian dia sebegini rupa. Terseksa dia,Hakim. Kau tak kesian ke kat dia?!" Tegas Dahlia. Hakim menurunkan tangnnya perlahan-lahan daripada menyasarkan Ryan. Dia jatuh melutut dan tertunduk memandang lantai
"Aku..a..aku..."
"Ye aku tahu kau susah lepaskan pemergian dia. Sebab dia sahaja yang kau ada dalam dunia ni,bukan? Tapi,tak bermaksud kau boleh balas dendam untuk dia yang sudah tiada. Redha,Hakim. Redha." Pujuk Dahlia. Ryan memeluk Hakim. Dia tahu. Hakim bukan sengaja. Hanya terbawa-bawa dengan emosinya sahaja.
"Angel!" Laung Firash kuat. Dahlia terus mendekati anaknya. Kelihatan nafas Farish semakin lemah dan terus lemah.
"No,no,no! Kim! You need to hold on for a while! Please! Angel's here." Kata Dahlia cemas. Pantas tubuh kecil itu dia dukung menuju ke keretanya. Tujuannya satu. Hospital!
"Doktor! Doktor!! Tolong anak saya!" Laung Dahlia lantang menagih perhatian doktor-doktor disitu. Pantas beberapa orang staf hospital mendekati Dahlia dengan katil beroda. Dahlia juga turut sama berlari membawa Farish ke bilik pembedahan. Tangannya ditaut dengan tanga kecil Farish.
"Please. Hold on a sec,Prince." Rayu Dahlia apabila mata Farish mahu tertutup.
"Love u,Angel." Itulah yang dikata Farish sebelum tangan mereka terlepas kerana Dahlia tidak dibenarkan memasuk bilik itu. Dahlia menangis dikerusia ruang menunggu.
"Angel!" Panggil Firash. Terus Dahlia memeluknya erat.
"How's Kim?" Tanyanya mendongak memandang ibunya. Dahlia tersenyum.
"He's gonna be alright. Don't worry." Katanya seraya mengucup kepala Firash. Ryan datang bersama Darween.
"Macam mana keadaan Kim?" Tanya Darween. Dahlia memandang lelaki itu dingin.
YOU ARE READING
#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|
RomanceDAHLIA ARIANA-Seorang remaja yang dihujani pelbagai dugaan dan menjadikannya matang dalam membuat keputusan. Banyak rahsianya dipendam ke dasar lubuk memori dek kerana masa lalunya yang kelam. TENGKU MUHAMMAD FAYYADH HAIDAR-Seorang remaja yang diasu...