"How many times to I have to tell u,Mel? Stop playing with your gun when in house and when in crowd." Bebel wanita yang muncul dibelakangnya. Delaila tersengih sahaja. Pistol SIG P 250 yang digunakan tadi dimasukkan kebelakang seluarnya.
"Hei!" Marah Delaila apabila abangnya merampas pistol tersebut. "Give it back,Kim!" Farish menjelirkan lidahnya.
"No! You cannot control yourself from not using this gun." Pemegang pistol itu diguna Farish untuk ketuk kepala adiknya.
"Ouch!" Kedua-dua tangan kecil milik Delaila memegang tempat yang baru diketuk tadi. Mereka kembali memandang seisi rumah yang masih terdiam.
"Carl!" Delaila terus berlari mendapatkan abangnya. Firash menangkap adiknya yang melompat terus keatasnya.
"So,you're the one shot just now?" Tanya Firash menurunkan adiknya. Delaila mengangguk bangga.
"What the f**k,Mel! U almost give us hearattack!" Marahnya. Terasa belakang kepalanya dipukul seseorang. Firash menoleh memandang Farish dengan muka tidak puas hati.
"Don't swore in front of her,idiot!" Marah Farish.
"Hehe. Sorry,bro." Mereka berpelukan sebentar.
"Angel!! Miss u d**n too much!" Tubuh langsing Dahlia dipeluk kejap. Rindu pada Angelnya itu. Dahlia membalas pelukan anak lelakinya itu.
"Miss u too,prince." Dahlia mencium pipi kanan anaknya itu.
"Laila!" Delaila menoleh gerangan yang memanggilnya.
"Oh my god! Eve! Argh!!" Mereka menjerit dan berpelukkan sesama sendiri. Bingit satu rumah mendengar jeritan nyaring mereka.
"Ya Allah! Memekaklah! Abang stapler mulut tu karang!" Ugut Farish. Delaila menjelirkan lidahnya.
"Ace! Lama tak jumpa!" Misya memeluk kejap sahabatnya. Diikuti Ros dan Sarah.
"Aii. Berapa bulan dah?" Dahlia mengambil tempat disebelah Dalilah. Dalilah tersengih dan mencium kedua belah pipi Dahlia.
"Lima."
"Wow! Tak lama lagi dah."
"Macam mana kerja kat China? Okey?" Tanya Raf pula. Dahlia mengangguk.
"Okey je." Mereka mula berbual dan bergelak ketawa. Maklumlah, hampir setahun tidak bertemu memandangkan Dahlia harus menguruskan syarikat di China.
"Kau dah minta tukar?" Tanya Raf. Dahlia mengangguk.
"Sekarang yang ganti aku abang Ziq."
"Kau Kim?" Tanya Firash.
"Apa?"
"Dah tukar ke?"
"Dah. Mulai sekarang,aku dengan Mel duduk terus disini. Mel pun akan bersekolah di sini. Kan,Mel?" Delaila mengangguk sebelum kembali berbual dengan Maria. Entah dengar tah tak.
"Hal geng?" Tanya Dahlia.
"Kitaorang handle seorang satulah. I masih BTD. Zack handle OK. Jake ambil SR. Ian dengan Aween handle syarikat. Kenapa? U nak satu ke?" Fayyadh yang sedang meminum teh tersedak. Dahlia mengusap lembut belakang badan suaminya.
"Tak naklah I! 4 syarikat I kena handle. Ergh! Tak nak!" Tolak Dahlia. Gila kau! Bertambah kerja nanti. Mereka berbual kosong sehingga jam menginjak jam .8 Barulah mereka pulang e rumah masing-masing.
*********************
Dahlia menyapu losyen pada lengannya. Terasa pinggangnya dipeluk dari belakang. Usah diteka,dia tahu siapa gerangannya.
YOU ARE READING
#1 Masih Mahu Berahsia?|✔|
RomanceDAHLIA ARIANA-Seorang remaja yang dihujani pelbagai dugaan dan menjadikannya matang dalam membuat keputusan. Banyak rahsianya dipendam ke dasar lubuk memori dek kerana masa lalunya yang kelam. TENGKU MUHAMMAD FAYYADH HAIDAR-Seorang remaja yang diasu...