Botol Air

7.7K 406 6
                                    

YUNI POV
Aku bergerak ke dewan Badminton setelah menghantar Illa ke Jeep handsome miliknya itu. Masuk ke dalam dewan, aku disambut oleh Aimin Hafifi. " woi! lambat lah kah ni!" aku menjeling geram ke arah Aimin. " suka hati aku lah" Aimin mencebik. " Qarl cari kau" aku mengangguk. " Thanks bro. Kau tak ada practice ke?" Dia menggeleng.

" tak. Batal last minute. Tu yang duk melepak dekat sini" aku hanya mengangguk. " aku pergi dulu lah kalau macam tu. Jumpa nanti" bahu Aimin aku tepuk sebelum aku mendapatkan Qarl. " Bro!" Qarl yang sedang berbual dengan beberapa orang junior perempuan lantas memandang aku.

" Yuni! Finally you here" aku tersenyum. " kenapa cari aku?" kening dijongket. " well, kau tahu kan Arraz join kita" terus muka aku berubah. " so, tak boleh ke kalau kau berbaik sikit dengan dia" penuh berhati-hati Qarl berkata. Tidak mahu aku melenting.

" berbaik dengan dia?!" suara naik.meninggi. " kita nak kerja untuk satu team. Mesti kena ada chemistry" dengan selamba aku memukul Qarl menggunakan raket badminton. " chemistry hotak kau! Dah lah. Malas aku nak layan kau" aku melangkah jauh daripada Qarl. Beg sukan dan botol air berwarna purple diletakkan di atas kerusi penonton.

Tanpa membuang masa, kami memulakan latihan " Hey Everybody!" I just roll my eyes. Buat macam sekolah dia pulak. Menyampah. Sepanjang latihan si FRANKENSTEIN tu duk bergelak tawa dengan budak-budak junior perempuan. Gelak pun dah ada iras-iras FRANKENSTEIN. Jap.. aku pernah dengar FRANKENSTEIN ketawa ke? Argh.. Harraz tu sama aha dengan Frankenstein tu.

Alhamdulillah sepanjang latihan dia tidak mengganggu aku. Aman hidup aku. " Okay. Break" sebaik sahaja Qarl berkata, aku terus terduduk di atas lantai gelanggang. Arghh!!! penat!! Rasa macam nak baring, tapi aku still ada maruah diri lagi.

Tiba-tiba Harraz duduk disebelahku. " Woi!" hanpir terjatuh iphone yang berada di tangan. " Kau nak apa Frankenstein?!" jerkahku. " Tak boleh ke kau diam sikit Mamee Monster!!" aku mendegus geram. " kau nak apa?" keras aku bertanya. " nak kau!" aku terlopong. " Kepala otak kau!" jerkah aku lagi. Kuang ajarr...

" serabut lah kau ni! Tak ada life" aku segera bangun dan bergerak duduk jauh daripadanya si Harraz Daniel. Sebaik sahaja aku duduk, Harraz turut sama duduk. Aku rasa macam nak hentak kepala dia dekat dinding. " awak... awak.. jangan lah tinggalkan saya! Setiap kali awak menjauh, hati saya pasti akan rasa kosong setiap kali awak tak ada" hati aku tiba-tiba berdebar. Muka sudahpun cuak. Kata-kata Harraz betul-betul terkesan.

" hahahahaha... muka tak boleh blah!! Cuak habisss" Harraz ketawa kuat. Cis! Dia kenakan aku! Muka sudah merah menahan malu dan amarah yang kian membuak-buak. " pe mampos lah kau!" aku terus bangun dan terus menuju ke tempat aku meletak beg sukan. Botol air dikeluarkan. Air diteguk rakus. Jam di pergelangan tangan dikerling sekilas.

" Qarl! Aus! Aku balik dulu" laungku. Beg terus disandang. Botol air purple kesayangan aku digenggam erat. Pantas kaki menapak ingin menuju ke tempat letak motosikal. " Mamee Monster!" aku hiraukan Kaki makin laju menapak. " Budak pendek!" Cis! " Pendek!" Botol air ditangan kuat aku genggam. " " Orang kerdil" Aku beristifar. " Drawf!" dia ingat ni snow whit ke???!!!

" lembu pendek!!!" kuat. Sampaikan semua budak ragbi yang sedang melepak di tepi padang berpaling. Dengan penuh geram aku melempar botol air di tangan. Tapi malang, dia berjaya menangkapnya. Dang!! " eh! air!" dengan tidak tahu malunya, dia meneguk air dari botol aku! Ulang suara MY WATER BOTTLE!!

" fuh! lega" dia menyapu bibir. Aku speechless. " kau ni apa ke teruk balingan! Memang tak lulus masuk Baseball! Teruk. Strange tak ada, balingan tak lurus" aku melopong. " what the HELL!! That is my freaking water bottle you FRANKENSTEIN!!!" aku jerit menggila. Memang diakui kuat sampai budak- budak bola yang sedang berlari mengelilingi padan semua berhenti. Terkejut mungkin.

" Kau minum air aku!! Berkulat tekak kau!! Padan muka" sambungku. Dia hanya menjelirkan lidah. Muka memang habis annoying. Lelaki itu mula berlari dan menjauh. Makin aku kejar, makin dia laju berlari. " Ya Allah! Dunia! Seronoknya ada fans!!" aku teranga. " aku bukan fans kau lah" jeritku. Aduh! Dia semakin menjauh. Dah lah kaki dia tu panjang. Langkah pula besar. " you can't catch me Sayang!" perkataan sayanf ditekan.

"Bweekkk.. geli siak!" sumpah rasa nak muntah hijau! "Saya tahu mak awak suruh kejar impian awak, tapi janganlah laju sangat. Dah penat ni" tiba-tiba aku berhenti berlari. Dia.Guna.Pick-up. Line. Wow! Tapi... tak terkesan. Aku berhenti tu sebab aku penat. Nafas turun naik mencuri nafas.

Aku mengangkat wajah. Bayangan Harraz Daniel sudah hilang dari pandangan. Shit! Aku mengeluh. Tangan, asal lah gatal nak baling botol tu dekat si Frankenstein tu. Aku mengeluh perlahan. Rasa nak nangis pun ada sebenarnya. Botol air tu kitorang beli khas. Illa dan Ara pun ada satu. Ara like always mestilah pink, Illa pula warna gold, lain sikit. Kalau aku jumpa si Frankenstein tu lagi, siap dia aku cincang 14.

--------------------------------------------------------

Siap akhirnya! Hope semua enjoy my story. Kalau ada sebarang kekurangan, mohon tegur. Saya cuma insan biasa. Kepada all the readers.. thanks sebab sudi baca. For all my friends, korang the best.
Last but not least, VOTE AND COMMENT!!

Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now