ARA POV
Sekarang ni semua tengah bercakap pasal Prom. Poster-poster sudahpun ditampal di setiap papan kenyataan yang ada di VIP. Aku sendiri sebenarnya tak sabar nak menghadiri majlis prom. Makin dekat, makin tak sabar. Sekarang ni, semua sedang buat countdown. Cey.. macam countdown for SPM aja gayanya.
Budak-budak junior and yang bawah kami ni bukan main teruja lagi. Sabar wahai adik-adik... akan tiba masa korang pula nanti. Dalam minda sudah merancang banyak benda. Dress done! Shoes done! Perfecto! Enchanted pergi prom dengan Bad Boy. Ololo... so sweet. Dah lah dua-dua suka timbulkan masalah. Comel aja.
Masa diorang bagi tahu, aku bukan main teruja lagi. Yana pergi dengan Juan, Ecah pergi dengan Afiq, Yong pergi dengan Pudin, Piqah pergi dengan Adam, Hanis pergi dengan Aza, Dan Nuyyin pergi dengan Aimin. Comel aja diorang. Tak boleh bayang. " Ara! Tok Ayah panggil!" aku mengekori langkah Tariq sedikit lemah. Ish... malasnya aku nak pergi menghadap. Dah lah kerja tengah banyak. Berangan pasal prom boleh pulak. Hahaha...
Semua berkumpul di ruang tamu utama. " Ada apa Tok Ayah nak jumpa kami? Ada hal penting ke?"Illa bertanya serius. " Tak ada lah penting sangat. Tok Ayah just nak tanya preparation for Prom yang bakal berlangsung 2 hari lagi. Everything okay?" aku angguk. " Okay aja Tok Ayah. No prob. Semuanya berjalan dengan lancar dan penuh teratur. You don't have to be worry about it" Yuni ceria membalas.
" Hmmm... korang dah ada date ataupun belum?" Dahi aku sedikit berkerut. " Alah Tok Ayah, malas lah nak date-date bagai ni. Kami ingat nak pergi secara berkumpulan aja" aku tolong menjawab. " Kalau macam tu apa kata korang pergi dengan Musketeers" terbantut niat aku nak curi kerepek Harraz. Kami berpandangan. " Alah Tok Ayah, tak pergi dengan partner pun tak apalah Tok Ayah. Bukan wajib" aku membangkang. " Tapi parents korang nak korang pergi dengan Musketeers" aku mendegus. " Tok Ayah, diorang dah ada date dengan Romeo" mata aku laju aja memandang Ariq. What the...
" Apa kau merepek ni?" Yuni bercekak pinggang. " Haah! Bila masa pula kitorang nak pergi dengan Romeo. Fitnah apakah ini?" mata mencerlung. " Aku lagi rela pergi dengan korang daripada pergi dengan Romeo tau. Tak nak lah aku" tambah Yuni. Maka, kami pergi ke prom bersama Musketeers. Aku dengan Zef like always, Yuni with Harraz gabungan mantop dan Illa bersama Tariq. Aduh lah.. diorang perang lagi lah ni.
Keesokkan harinya, kami ke Hotel Plantinium untuk melihat segala persiapan. Memang cantik gila. Dengan gabungan idea bernas Illa. sangat berpuas hati. Tinggal nak gantung belon aja. Ballroom dia pun aku dah tengok. Meja, semua memang mengikut tema. Sangat dan teramat berpuas hati. Pandai lah Rendezous hias. Makan pun gempak.
Sayang papa Luth sebab tolong sponser. Kitorang tak jemput atris luar, we just jemput artis VIP. Diorang nyanyi lagi best. MC untuk esok budak form 4. Photographer ada dalam 10 orang. Pun budak form 4. Nanti yang tolong pegang dulang, penunjuk arah semua budak form 4. Haha... baru diorang rasa apa yang kitorang rasa tahun lepas.
Dan hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Kami mendapat cuti rasmi hari ni. Aku berani jamin, hari ni spa memang penuh. Kami bertiga juga tidak ketinggalan ke Spa. Kitorang pergi dengan Enchanted. Sambil tu kami berbual-bual. Habis tubuh aku disental. Dari muka, tubuh, kuku tangan and kaki, semua dikerjakannya. Aduh letih! Penat lah jadi perempuan ni. Tak ke spa, mula lah kena bebel. Aku dah lah tak suka. Tak suka okay!! Ayat penyataan di situ.
Jam 8:30 kami perlu berada di Hotel. Juru makeup dan juru dandanan rambut yang ditempah khas oleh Tok Maa ditangan ke rumah tepat jam 6 petang. Fuh! 2 jam setengah barulah kami siap sepenuhnya. Pada malam ini aku mengenakan sehelai dress labuh berwarna pink ala-ala warna belacan cantik. Dibahagian dada ditaburi manik berwarna silver. Cukup Simple but still nice. Dress ini direka oleh fashion designer terkenal Zuhair Murad. Zuhair Murad ialah pereka fasion yang berasal dari negara Lebanese. Tetapi berhijrah ke Paris. Memang aku admire hasil kerja dia. Huhu... memang salute lah dia tu. Dress dia terbaik.
YOU ARE READING
Triplet Troublemaker
Teen FictionTiga gadis. Tiga ragam. Tiga masalah. Adila Medina, Farha Umirah dan Ayuni Wathiqah. Mereka bertiga adalah sepupu. Ketiga-tiga mereka anak tunggal. Tinggal bersama Tok Ayah dan Tok Maa tercinta di Malaysia. Sering menimbulkan masalah dan huru-hara...