ARA POV
Isnin kembali lagi. Sumpah aku mengantuk. Hari paling aku tak suka is Isnin. Aku bersiap simple. Sempat aku menjenguk Yuni. " Kau okay tak?" Yuni masih dengan pyjama kuning dia. " Felling better. Tak payah risau, nanti okay lah tu. Kau pergi turun breakfast, nanti lambat" dihalau.
Aku kemudian terus turun ke dining room. Illa sudah siap. Cantik rambut Illa. Digayakan dalam Ponytail Braid. The Musketeers juga sudah duduk di tempat masing-masing. " Sorry Ara lambat, Ara check Yuni tadi" Tok Ayah hanya mengangguk.
Bihun Goreng diletakkan di dalam pinggan. Dan aku mula makan. Tidak lama selepas itu, muncul Abang Mika. " Assalamualaikum Abang Mika!" penuh ceria aku menyapa Abang Mika. " Selamat pagi adik-adik abang" kami tersengih. " Mikael, dah breakfast?" Abang Mika mengangguk. " Boys, kenalkan ini Abang Mika. Abang Mika ialah driver Illa pada asalnya kini dah jadi driver triplet. Kalau nak pergi dengan Abang Mika boleh, nak pergi sendiri pon boleh" Abang Mika tersenyum seperti selalu.
" Tok Ayah, kami gerak dulu" Illa yang muncul dari dapur terus bersalam dengan Tok Ayah dan Tok Maa. Begitu juga aku. " weh! kami tumpang korang lah. Malas lagi nak drive" aku baru nak menentang, tapi Tok Ayah pantas sahaja menjeling ke arah aku. Akur ajalah.
Kami naik kereta Velfire. " So, Ariq, Arraz and Zef macam mana okay tak duduk Malaysia?" ramah aja lelaki itu bertanya. " so far so good aja Abang Mika" Ariq hanya senyum. Hari ni Ariq yang duduk sebelah Abang Mika.Abang Mika bersembang ramah dengan mereka. Cey... hari tu kata nak warning tunjuk muka garang. Ni lain pula yang jadi. " Weh kejap, kau orang tak boleh turun sampai VIP" aku berkata mengingati sesuatu. " Kenapa pulak?" Zefrieq bertanya pelik. " iyalah, aku tak nak orang tahu kita datang sekali" aku berpeluk tubuh. " mana boleh macam tu. Aku nak turun sampai VIP. Kau lah yang kena turun jauh sikit dari VIP" eh.. suka hati dia aja.
" eh tolong sikit. Ni kereta kitorang. Abang Mika driver kitorang. Jadi korang yang kena turun jauh" Aku dan Zef terus bertekak. " Okay.. both of you diam. Biar Abang yang putuskan" aku dan Zef diam. " Semua akan turun dekat sini" terus kereta diberhentikan.
" Abang Mikaaa..." aku dan Illa berkata serentak. " I'm try to be fair here. Semua turun dekat sini. Jangan selfish sangat. Thing about it. Kalau still nak berterusan gaduh macam ni, Abang akan ambik dekat sini nanti. Cepat! Nanti lambat." Aku mengeluh lemah. Kami keluar dari kereta. Pintu pagar utama VIP dah tak jauh. Aku tetus berjalan beriringab dengan Illa.
Aku berasa pelik. Ramai yang memerhatikan aku dan Illa. Aku pusing belakang, The Musketeers tak ada pun. Asal eh? Kami berhenti di loker terlebih dahulu sebelum kami ke Victorious Auditorium. Hari ni ada perhimpunan rasmi. Paling aku tak suka. Pernah sekali tu, aku sampai tertidur.
" Illa, asal diorang tengok kita pelik?" Illa menjongketkan bahu. " Entah, kita lawa sangat kot" sempat Illa berseloreh. " Hiraukan ajalah. Kita dah lambat ni" aku mengangguk. Langkah dibuka luas. Sesampai di Victorious Auditorium, kelihatan sudah ramai yang berkumpul. "Illa!Ara!"kami berpaling mencari arah suara itu. ENCHANTED!. Diorang save a seat to us.
Aku ambil tempat disebelah Hanis, manakala Illa duduk di sevelah Yana. " weh! Yuni mana?" Ecah bertanya sebaik sahaja kami melabuhkan punggung di atas kerusi. " Erk.. kaki dia terseliuh masa main ice skating semalam" Illa menjawab. Dan kami menerima pandangan pelik daripada mereka berenam. Okay... this is awkward.
" okay... asal pandang kitorang macam tu?" aku bertanya. " Korang dah berbaik dengan The Musketeers ke?" soalan straight to the point Izzah membuatkan aku sedikit tersentak. " Mana ada berbaik. Still bermusuh okay" aku menjawab. " iya ke?" aku angguk. " Habis, kenapa ada gambar korang dengan The Musketeers hang out dekat mall semalam" dahi aku berkerut. " kau tahu dari mana ni?" Illa akhirnya bersuara. " kejap!" Piqah mengeluarkan IP dari dalam poket. Kemudian skrin phone ditunjukkan kepada aku dan Illa.
YOU ARE READING
Triplet Troublemaker
Teen FictionTiga gadis. Tiga ragam. Tiga masalah. Adila Medina, Farha Umirah dan Ayuni Wathiqah. Mereka bertiga adalah sepupu. Ketiga-tiga mereka anak tunggal. Tinggal bersama Tok Ayah dan Tok Maa tercinta di Malaysia. Sering menimbulkan masalah dan huru-hara...