YUNI POV
Hari sabtu kami habiskan masa dengan siapkan homework. So, hari Ahad kita enjoy. Itupun Illa setuju keluar sebab aku dan Ara paksa like always. Saja aja nak keluar. Bukan nak shopping pun. Nak cuci mata sekali sekala.Aku mengenakan sehelai jean, kemeja, kasut vans, rambut high ponytail and done! Simple. Tapi satu aja, kalau nak keluar, The Musketeers kena ikut. Pada mulanya memang kami membantah gila, dan akhirnya bersetuju diorang ikut. Irritating betul.
Kami menaiki kereta Velfire. Suasana dalam kereta bukan main krik... krik lagi. " erk... kau orang nak buat apa dekat mall?" Arraz ingin mencetuskan conversation di dalam suasana penuh janggal. " erk.. entah. Ronda-ronda. Movie, ice skating" aku rambling. Aku sebut semua random thing. Sejak bila entah nak gi skating.
" ouh.." mulut Harraz dah jadi bentuk 'O'. " Habis kitorang nak ikut kau ke cam mana?" Zefrieq memandang kami silih berganti. " Suka hati kau orang lah" Ara tolong jawab. Sampai di mall, aku tarik Illa Ara ke tandas. Aku dari tadi dah nak kencing. Duk tahan aja. 10 minit kemudian, kami keluar dari kawasan tandas. Terkejut sekejap seba The Musketeers setia menunggu kami di luar tandas. " Kau ni berak batu ke apa? lama tak tak kami tunggu" sampai-sampai dah kena marah. " ee... suka hati lah berak apa pun. Pergi nyah lah kau" Aku pantas menolak badan Harraz yang semakin menghampiri. Ariq dan Zef jalan belakang Illa dan Ara. Macam body guard pun ada gayanya.
Sweet lah diorang. Dalam otak aku sudah membayangkan kalau diorang jadi couple mesti Sweet. Ish... nakal betul imaginasi aku. " Hah! lepastu berangan. Dah sampai mana" lamunan aku pecah tatkala Harraz menarik rambut yang diikat ponytail. Tersedar aku sudah ditinggalkan. Tak guna punya sepupu. " Sampai syurga!" dengan itu, aku berlari mengejar Illa dan Ara yang sudah ke depan.
" Illa, jom tengok wayang" Ara menarik lengan Illa. Sewaktu itu kami lalu dihadapan panggung wayang. " Malas lah weh" Illa mengeluh. " Jom lah Illa, dah lama tak tengok wayang" setelah dipujuk, Illa akhirnya bersetuju. " Nak join" Ara terkejut bila lengan sasa Zef diletakkan diatas bahunya. Aku pun terkejut. Muka Ara cuak. Jantung Ara bagai nak tercabut daru badan. Berdebar hebat. Aku nampak muka Ara sudah merah padam. Zef tersenyum sinis. " Kau ingat bahu aku ni tempat letak tangan kau. Dah lah berat macam gajah. Blah lah kau" Zefrieq hanya tergelak kecil melihat reaksi Ara. Comel lah diorang.
" Nak tengok cerita apa?" Ariq mencelah. " Jom tengok Moana" aku memberi cadangan. Ramai cakap cerita tu best. Dah lah cartoon tu comel. " Tak nak!!" Ara dan Zef menjawab serentak. " Kita tengok Finding Dory?" Aku pandang Arraz macam tak percaya. " Kau agak-agak lah nak tengok cerita cartoon. Otak tak berkembang. Matang lah sikit. Kita tengok Warcraft" Tariq memeluk tubuh.
" Tak nak!!! Nak tengok cerita tu! Nak tengok Suicide Squad!!" Illa tadi beria-ia tak nak tengok wayang, sekarang dia yang melebih. " Tak nak!! Setiap kali tengok joker, mesti teringatkan Gegediks" sempat lagi Ara melawak.
" okay, siapa sampai dulu dekat kaunter tiket, pilih cerita" dan bermulalah aksi kejar mengejar kami. Dan akhirnya Zef yang menang. " okay fine! kau yang bayar!" Harraz sedikit tidak berpuas hati. Zef menjelirkan lidah macam budak tak matang. " kau pilihlah! Illa kau mari sini tolong aku bawa makanan" dan tangan Illa ditarik. Muka Illa sedikit merah. Kaki tetap mengekori Ariq.
Aku, Harraz dan Ara duduk di tepi menunggu Zef. " okay done!" tiket diserahkan. " Cerita apa?" aku tanya. " erk... Conjuring 2" dan dia tayang sengihan comel. " Dang! asal kau ambik cerita tu!" marah aku. " suka hati aku lah duit aku"muncung ditarik. " mana Ariq and Illa ni?" aku sudah bercekak pinggang. " Diorang beli makanan ke buat makanan?" Ara meninjau sekeliling. " Diorang buat cinta" selamba badak berendam Arraz menjawab. Dan Arraz menerima sekehan dikepala. Tariq Akhtar!
Dan Illa memukul belakang kepala Arraz. Kami hanya ketawa. Padan muka, cakap tu tak pernah berlapik. Tepat jam 11 pagi, kami masuk ke panggung wayang. Dapat seat belakang sekali. Okay lah tu. Itupun penuh orang. Tak guna betul lah si Zef ni sebab pilih cerita hantu. Macam tak ada cerita lain. Aku duduk disebelah kanan Ara, Illa duduk di sebelah kiri Ara. Harraz duduk di belakang bersama Zef. Ariq terpaksa duduk di sebelah Illa. Cerita mula ditayangkan.
YOU ARE READING
Triplet Troublemaker
Teen FictionTiga gadis. Tiga ragam. Tiga masalah. Adila Medina, Farha Umirah dan Ayuni Wathiqah. Mereka bertiga adalah sepupu. Ketiga-tiga mereka anak tunggal. Tinggal bersama Tok Ayah dan Tok Maa tercinta di Malaysia. Sering menimbulkan masalah dan huru-hara...