Gadis Melayu Terakhir& Boxing

6.6K 362 13
                                    

ILLA POV

Seperti yang di janjikan, lepas maghrib Kak Hana and Kak Hani datang untuk membantu dan ajar tutorial tudung. Maklumlah kami ni kan budak baru nak belajar. Lepas siap mandi, aku terus keringkan rambut. " Rambut korang memang warna tu ke?" aku senyum seraya mengangguk. " Anak orang putih Hani, apa nak dihairankan. Kau tengok ajalah mata diorang" aku tergelak kecil.

" Akak, nak saya make-up tak?" Ara muncul. " make-up?" Ara angguk. " ikut kamu lah" dan Kak Hani dan Kak Hana di make-up oleh Ara. " Cantik!!! Pandai Ara make-up" puji kak Hani. Aku tersenyum. Yuni pun dah siap semua. Okay, time for our tutorial. Sambil Kak Hana dan Kak Hani lilit tudung kami berbual rancak. Macam-macam yang kami bualkan. " Tak siap lagi ke?" aku tahu siapa yang menjerit tu. TARIQ!! " Sat naa dah nak siap ni!" Kak Hani laung geram. " Tak reti langsung nak sabar" Kak Hana pula yang membebel.

Kami ketawa. " Memang tak sabar pun Kak. Diorang ni kalau nak pergi sekolah, bukan main memaksa lagi. Nak tempek bedak pun tak sempat" aduku. " Lain kali kalau depa buat lagu tu, hang sekeh aja kepala depa" Cadangan Kak Hani di sambut gelak kami. " Hah! Mengumpat tak sudah" and kami dengar pula suara Harraz. " Okay siap" aku pandang tudung yang sudah cantik di lilit.

" Jom kita keluar" aku capai IP di atas katil. Dan kami sama-sama keluar. Rupanya Wan dah pergi terlebih dahulu. Aku kaku di tempat aku berdiri. Orang yang dapan aku pun turut kaku di situ. Aku renung mata biru dia, dia pandang biru aku. " Ehm" aku terlupa, ada ramai orang disekeliling kami. Aku terus pandang tempat lain. Malu! Muka sudah pun merona merah.

Sekarang ni aku sangat berharap agar lantai rumah Wan ni boleh telan aku sebab sekarang ni diorang pandang aku and Tariq sambil senyum-senyum. Aku tahu maksud disebalik senyuman tu. Tak suka! Tak suka tu dekat mula, dalam hati memang bertentangan babe. Mengaku kau.

" Dah-dah tadi tak sabar sangat. Jom lah. Nanti lambat pula" aku nak tutup malu sebenarnya. " Tak sabar nampak. Iyalah jom" Zef still sengih. " Apa sengih-sengih? Aku sepak karang ada yang jongang gigi!" aku menggertak. Zef terus lari sorok belakang Tariq yang lebih tinggi daripadanya. " Riq, ganas lah bakal bini kau ni" aku mengetap gigi. Muka sudah merah padam. " Zef, aku cadangkan kau better run for life bud" Tariq menepuk bahu Zef sebelum berlau pergi. Smirk ditayang. " Araaaa!!!! Help me!!!" aku tergelak melihat overreacting si Zef ni. Tak jadi nak marah.

" Ya Allah! Ni, aku tertinggal lah hadiah baby dekat rumah" Kak Hana tepuk dahi. " ish kau ni Ana, kan aku dah pesan. Kalau macam tu kita ambik barang baby dulu lah. Guys, korang pergi dulu boleh?" kami tak kisah. " okay Kak, don't worry" Yuni jawab. " Kalau macam tu jom lah wahai gadis-gadis melayu terakhir yang cantik lagi menawan nanti Wan membebel pula sebab kita lambat!" kami bertiga melemparkan death glare kepada Harraz. Menganjing betul.

" iyalah jejaka-jejaka yang kecak lagi tempang. Tak menyempat" Yuni menggelengkan kepala. Kami terus turun. " Naik kereta or jalan kaki?" Ara tanya lagi. " Mestilah naik kereta. Aku tak nak berpeluh-peluh disebabkan kita berjalan kaki tau. Aku baru mandi" Ya Allah gediknya. " Raz, kau jangan tanya kenapa aku humban kau dalam parit. Menyampah lah nyah!" Ara menolak Harraz. Lelaki itu ketawa.

" Pergi naik kereta Illa and Kereta Zef. Aku sayang kereta aku" Harraz cium bumbung kereta dia. " Taik hidung masin punya manusia, haji bakhil" Bebel Yuni. " Dah-dah. Dengar korang gaduh, sampai kesudah pun tak habis" Tariq tarik aku, Aku tarik Yuni masuk ke dalam kereta. Maknanya Harraz pergi dengan Zef and Ara. " Kau tahu ke rumah tu?" Aku tanya Tariq yang berada di sebelah. " Tahu. Kau jangan risau. Walaupun aku dah lama tak balik sini, memori aku still kuat tau" aku mencebik. Apa-apa aja lah Tariq.

5 minit kemudian, kami sampai ke destinasi. cey.. sekejap aja pun. Gaya bawa kereta macam jauh. Kami turun. Tariq berdiri di sisiku. " Tariq! Okay tak lagi?" aku tanya dia. " Okay sangat. Terlebih cantik adalah. Kan aku dah pesan tak payah cantik-cantik sangat" aku menjeling geram. " orang tanya betul-betul dia main-main pulak" bahu Tariq aku pukul. " Aduh... garang lah kau ni" lelaki itu menggosok bahunya.

Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now