THE MUSKETEERS

7.4K 388 11
                                    

ARIQ POV
Aku mengeluh untuk kesekian kalinya. 'Mana lah Si Zef dan Arraz ni' gumam hati kecilku. Aku bersandar pada kereta Dodger Challenge berwarna hitam dan berline putih sambil berpeluk tubuh. Manalah sepupu aku ni? Jam G-shock berwarna hitam dikerling sekilas.

( Dodger Challenge Tariq)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( Dodger Challenge Tariq)

Tiba-tiba Zef muncul entah dari mana. Nafas tercungap-cungap. " Kau ni dah kenapa? kena kejar dengan hantu ke?" aku menjongketkan kening. " woih.. teruk dari hantu lagi! Aku kena kejar dengan Hantu Pink!" okay... aku tahu Hantu Pink yang dimaksudkan Si Zef ni siapa.

Farha Umirah! Sepupu si Gorilla. " eh! beg siapa tu?" aku memandang pelik beg sukan berwarna pink yang disandang oleh Zefrieq. Sejak bila sepupu dia yang anti pink itu minat dengan pink? pelik ni. Kena sampuk jin mana ni?.

" beg hantu pink" Zef menjawab dengan senyuman kerang busuk dia tu. " beg hantu pink? Kau curi ke" aku sudah cuak. " Bukan curi, ini namanya meminjam secara paksaan" aku hanya menggelengkan kepala. " Dah lah, jom masuk" kereta dibuka. " Habis Arraz?" Zef bertanya.

" lah... kita tunggu dalam kereta laa.. ada air cond" enjin sudah dihidupkan. Penghawa dingin dibuka. 10 minit kemudian, Harraz muncul dengan penuh suspennya. Nafas tercungap macam Zef. " weh.. cepat jalan Ariq" ujarnya. " hah?" aku terpinga-pinga. " Jalan ajalah" dengan itu kereta terus bergerak.

Harraz menyandar melepaskan penat. " Kau dah kenapa.ni? Kalau si Zef kena kejar di hantu pink, kau kena kejar dekat pembunuh ke?".Mata focus memandang jalan raya. " uihh.. lagi gerun dari pembunuh. Aku kena kejar di Mamee Monster" jawapan Arraz membuatkan aku memandang Zef sekejap.

" Dah kenapa kau kena kejar dekat Yuni tu?" Zef pula bertanya menggantikan aku. " sebab aku curi botol air warna purple dia"botol air ditangan diangkat. " haih... memang korang sehati sejiwa pun kan nak curi barang diorang kan" Zef dan Arraz hanya tersenyum kambing. Kambing lagi lawa senyum.

" well, kau tak nak ke curi barang Illa tu?" Arraz yang berada di seat belakang bertanya. " daripada aku curi barang dia, baik aku curi hati dia" selamba aki membalas. " wow! ni lagi advanced daripada kita ni Arraz, kau ada hati eh dekat Illa tu?" aku tergamam. " ma..ma... mana ada! Kau ni memandai aja." Dan aku nampak senyuman sinis dua sepupu aku itu. Bangang!

"Eh! Illa tak datang latihan ke??" aku hanya menggeleng. " kenapa eh?" Zefrieq pula yang berminat. " dia demam. Tak sihat" aku masih menjawab. "acey..cey....kau tahu aja kan pasal si Illa tu" Zefrieq mencucuk lengan aku dengan jari telunjuknya. " ish.. habis kau tanya. Lagipun bukan kau dah dengar jelas kan Yuni jerit dekat muka kita cakap Illa demam disebabkan aku. Katanya lah" aku cuba mempertahankan diri.

" tu lah kau. Tak sangka pula bila Illa mengamuk lagi teruk dari Ara and Yuni" sambungku. 10 minit diambil untuk sampai ke kediaman baru kami yang tak sampai sebulan ni. I miss my home at London. Aku mengeluh kecil. Sebenarnya cadangan untuk pulang ke Malaysia dibangkang teruk oleh kami bertiga.

Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now