AUTHOR STORY

6.3K 191 3
                                    


Assalamualaikum, ini bukan chapter baru, sekadar ingin berkongsi dengan my dearest readers. Okay, hari ni merupakan pertandingan Koir Kemerdekaan telah diadakan.

So, memang 2 minggu ni sangat busy. Class saya ni pulak jenis budak lelaki keras kepala. 1 minggu, dihabiskan masa untuk gaduh cari lagu aja. Memang stress out sangat. Dah lah masa suntuk. Diorang tak bagi kerjasama langsung. Tak ada commitment.

Tekak dah sakit sebab asyik jerit-jerit. Memang bertegang urat. Merajuk sana sini, then sampai nangis. Saya jenis yang cepat marah... semua dimarahnya. Bila tinggal lagi seminggu, baru mula berlatih. Itupun geng-geng laki tak datang latihan pun. Dalam 5 or 6 orang lelaki aja yang datang.

Macam2 alasan, nak betulkan gigi, nak buat passport, nak check darah, semua masa ni. Waktu PDP aja kitorang boleh berlatih dengan ahli yang mencukupi. Nasib cikgu baik sebab bagi kitorang berlatih.

Itupun boleh dia main-main. Muka memang menganjing sangat. Rasa nak sepak. Bila hari bertanding iaitu hari ni, kitorang suruh para kaum adam ni pakai baju yang ada warna dalam jalur gemilang. Pagi tu, sampai sekolah saya tengok diorang pakai baju pj hijau. HIJAU!!!

Masa tu rasa macam nak nangis aja. Semua dah pesan, tapi tak dengar. Kawan saya, sampai mengamuk dekat tapak perhimpunan. Fuh... memang bertegang urat. Tapi, kitorang cakap pakai baju warna apa pun, tetap kena naik. So, diorang ikut ajalah.

Dari pagi sampai tengah hari memang mogok bercakap dengan geng laki. Dah pesan awal-awal jangan layan diorang. Lepas solat zuhur berjemaah, kami naik semula.ke kelas untuk bersiap. Pakaikan selempang, songkok, riben, scarf, and so on.

Bayang 5 orang geng lelaki saya yang keras kepala tahap dewa tu tak show up pun. Memang rasa macam nak mengamuk satu bangunan bila kawan dia cakap yang diorang pergi makan di asrama. Dah lah asrama jauh....

Tiba-tiba........

Diorang muncul dengan baju yang sepatutnya dipakai. Saya menjerit tak usah nak dikatakan lah sebab Happy. Rata-rata semua macam tu. Rupa-rupanya diorang prank kitorang. Nak suruh kitorang marah. Alahai... memang diorang berjaya buat mood saya and kawan-kawan down pun dari pagi.

Memang prank diorang berjalan dengan jayanya. Tak baik betul buat camtu. Then, dalam 3:15 pertandingan start. Dah lah kitorang yang first. Memang ketar tak usah nak dikata. Keputusan diumumkan in sha allah esok. Harap nak menang, siapa tak nak menangkan.

Kalau ada rezeki adalah kan. So this is us GENEROUS, nama kelas yang sangat dibanggakan. I LOVE GEN FOREVER.

#GENEROUS#GENEROUSSHIP#GENEROUSBAE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#GENEROUS
#GENEROUSSHIP
#GENEROUSBAE

Teruskan baca buku saya... chapter will be update soon..

The important thing, VOTE AND COMMENT.. it's really help...

Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now