Memories Will Always Be Memories

6.3K 313 8
                                    

ARA AND ZEF punya pic dekat atas
®®®®®®®®®®®®®®®®®

ARA POV

Lepas aja dapat result, Tok Maa, Mama, Maa dan Mummy terus merancang untuk mengadakan majlis kesyukuran besar-besaran. Dan bila aku cakap besar-besaran memang aku tak bergurau. Gaya dia macam majlis perkahwinan. Memang memenatkan. Aku dah cakap buat simple cukup lah. Tapi Tok Ayah cakap tak nak sebab dia nak jemput rakan-rakan perniagaanya. Aku nak bangkang pun tak boleh. Semua nampak excited sangat.

Dan kami punya majlis kesyukuran akan diadakan sekali dengan Musketeers. Baru bertambah kemeriahannya. Keluarga aku belah maa semua datang Malaysia. Yup! Sepupu-sepupu belah Maa memang ramai, tapi tak berapa rapat mana. Tapi kami still bercakap. Tapi aku tak berapa sangat lah sebab dia cakap bahasa Turki. Aku ni mana lah pandai. Dah lupa dah pun. Susah sikit nak berkomunikasi.

Keluarga Illa belah Mama pun datang. Kalau keluarga Illa belah Mama memang sporting. Dan Illa ni satu-satunya cucu perempuan belah keluarga Mama. Sepupu dia semua lelaki and very and so handsome. Mata berwarna warni. Hahaha.. dengan tinggi lampainya. Yang paling handsome aku rasa Abdul James. Oh my.. Zef pun kalah. Tariq pun kalah. Romeo pun. Dah lah si James tu kacukan British and Arab. Makin handsome lah.

Keluarga Yuni belah Mummy pun datang. Kalau belah Yuni, ramai perempuan. Pastu semua rambut blonde. Memang lawa. Tengok lah nanti. Sekarang ni kami sedang melihat persiapan terakhir untuk malam ni. Memang macam mem besar. Enchanted and Bad Boy datang terlajak awal. Orang cakap datang lepas Isya', diorang datang lepas Asar. Bangang!

Nak tolong semua benda dah ada uruskan. So kami just duduk dan goyang kaki. Kami duduk bersantai di tepi kolam renang, kaki direndamkan ke dalam air yang sejuk itu. Kami berbual rancak. "Illa!!!! Handsomenya sepupu kau yang pakai baju melayu warna pink tu Illa!!"Ecah sudah menggedik. Illa ketawa. "Ecah! Aku dulu minat James tu! Kau cakap baik-baik sikit. Tak ada! Aku minat dulu" aku membentak. " Apa gaduh-gaduh ni, James tu boyfriend aku eh" Yuni turut masuk campur. " Argh!!! Aku nak juga" aku mengacip gigi. " Kau ni Ecah! James kau nak, Asri aku pun kau nak!" marahku langsung tidak berselindung. " apa kecoh-kecoh ni?" kami kaku. " Siapa james ni? Asri? Ara!!!" aku menelan liur. Zef pandang aku tunak. " Aaa.. ta..tanya Ecah" aku tunding jari ke arah Ecah. " Eh.. aku pulak. Ara yang start dulu" aku pula yang kenan " Asri tu just some instafamous okay. Nobody pun" Zef mengangguk perlahan.

" Yuni, kau mengaku siapa boyfriend kau? Bukan aku sorang aja ke Boyfriend kau?" Yuni menggigit bibir bawah. " Errr.." memang tak boleh jawab. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata tiada guna. Acey...

Dalam situasi tegang macam ni bolah, boleh pula si Abdul James tu
lalu then dengan ramahnya menegur. " Good Evening guys" siap lambai lagi. " Hai Jamiey!!!" Illa membalas. Kemudian dia dihadiahkan jelingan tajam oleh Tariq. Ugh... " Adila Medina! Who's that?" Illa tepuk dahi. " Laaa.. yang duk nak marah tengok aku macam tu sebab cemburu lah ni? Itu Abdul James! Sepupu aku lah!. Dan diorang ni duk berebutkan Abdul James tu. Yang jadi masalahnya Abdul James tu dah nak kahwin wahai kawan-kawan. Tak usah nak berebut lah ye, tunang dia ade dekat situ aja tau" aku ternganga. "Apa?!" suara aku, Ecah, Yuni bergabung dengan all the boys. Yang geng laki terkejut sebab sepupu Illa. Aku, Yuni dan Ecah menjerit sebab terkejut dengar James dah bertunang. " Hancur...hancur... aku... bila-bila saja hancur aku hancur.." aku dah menyanyi penuh perasaan mengundang tawa besar Illa. " Haah! Awal tahun depan diorang nak kahwin. Enough okay. And you, jangan nak cemburu buta boleh tak?" Tariq sengih tidak bersalah. Teruk betul.

" Dekat sini pun korang. Ni hah! Romeo dah sampai" Tok Maa berkata. Dibelakang wanita itu berdiri 4 jejaka kecak lagi tempang. Hahaha... Mereka tersengih. " Kan aku dah cakap lepas isya'" Yuni bercekak pinggang. " Kruz!!! Kan aku dah cakap lepas Isya'! Kau cakap lepas Asar. Eeee... geram nya aku!!!" Zayn terus meluku kepala Kruz. Kami ketawa geli hati. " Weh.. sorry ah. Aku dengar Lepas Asar" Kruz menggaru kepala yang tidak gatal. " Haih.. kau ni Kruz. Lepas ni aku teman kau check telinga eh?" Luth memerli.

Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now