Pemandu Pelancong

7.8K 387 6
                                    

ILLA POV

Hari minggu!!! So, kita enjoy! Hahaha... just kidding. Kebiasaanya kalau hari minggu kami hanya stay di Vila. Spend time dengan Tok Maa dan Tok Ayah, pergi gym, main game, dan lain-lain. The Musketeers so far tak ada lancarkan sebarang prank. Tak lagi. Tapi tak tahu lah tu kalau diorang sedang merancang.

Aku habiskan hari cuti aku dengan sebaiknya. Pagi sabtu yang penuh nyaman membuatkan aku rasa sungguh tenang. Aku kerling ke arah jam loceng yang berada di atas nightstands di sisi katil. Jam 6:30 pagi. Segera aku bangun untuk membersihkan diri dan solat subuh. Usai solat, aku menyarung sehelai crop top berwarna marron, sehelai hoody berwarna hitam, sehelai track dan kasut sukan. Gym berada di tingkat 2.

Sejam aku ambil masa untuk bersenam. Itu sudah memadai memandangkan aku ada latihan basketball hampir dikatakan setiap hari. Jam IP aku sudah menunjukkan jam 8 pagi. Okay... better aku turun and tolong wanita-wanita cantik di dapur.

" Assalamualaikum Tok Maa, Mak Jah, And Kak Su" ketiga-tiga wanita itu menjawab salam aku hampir serentak. " awal bangun" aku tersengih. " Haah. Ermmm... nak suruh Illa tolong apa ni? And apa menu for breakfast pagi ni?" akh hanya memerhati bahan-bahan yang berada di atas kaunter dapur. " Tok Ayah nak makan French toast. So breakfast hari ni ialah French toast" mata aku bersinar-sinar. oh my gaddd... my favourite. Sebebarnya makanan kegemaran Yuni. Tapi I still love it. Dapur semakin meriah dengan kehadiran Yuni dan Ara.

30 minit kemudian, makanan siap dihidang. Aku tersenyum berpuas hati. Tok Ayah turun bersama The Musketeers. Tok Maa mengambil tempat berhadapan dengan Tok Ayah. Ara disebelah Tok Ayah dan Zef duduk depan Ara. Yuni depan Arraz dan Aku depan Ariq. Spoil mood pagi-pagi. " Kau dari gym ke?" aku angguk. " Dekat sini ada gym yang terdekat ke? Nanti kau tunjukkan dekat aku sebab aku nak buat work out lah. Dah lama tak turun gym" friendly gila Tariq hari ni. Kepala dia terhantuk dekat kepala katil ke semalam? Tak pun buang tebiat.

" Tak ada maknanya Illa ni rajin nak ke gym area sini pagi-pagi. Illa pergi gym dalam rumah ni aja" Tok Ayah menjawab bagi pihak aku. " Dalam rumah ni ada gym?" Zef bertanya seakan tidak percaya. " Haah! tingkat dua. Kalau free guna ajalah gym tu" mata mereka bersinar-sinar. " Thanks Tok Ayah" Tan Sri Haji Alauddin hanya tersenyum memandang tiga anak muda itu. Aku bukan main berselera lagi makan breakfast english style. Yuni memilih French toast. French toast kebiasaanya di makan bersama chocolate syrup, cream, butterscotch, nutella, ice cream ,egg, strawberries, blueberries, raspberries dan sebagainya. Tapi hari ni kami makan dengan nutella, ais cream, strawberries dan blueberries. Delicious.

(French toast)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


(French toast)

Okay, aku dan Ara dah baham English style breakfast. Bak kata Kak su baik tak payah pergi gym. Makanan banyak calorie. Bila makan ni, terasa rindu dekat Mama. Mama suka sangat buat breakfast macam ni. Kena Skype dengan mama malam ni. Gumam hati kecilku.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Triplet TroublemakerWhere stories live. Discover now