43. Getraind

919 46 5
                                    

Angel's P.O.V.

"Hier Kiezel! Vangen!"

Ik gooi een stuk vlees naar Kiezel toe. Hij kan het rauw eten... Kiezel snuffelt even aan het vlees en eet het dan op. Ik lach.

"En als ik het zou eten, zou ik een kannibaal zijn..."

Ik denk terug aan de dag voor ik mijn moeder om het leven heb gebracht. Oja... Ben ik al. Toen heb ik het toch ook rauw gegeten?... Ik haal mijn schouders op en pak ook een stuk vlees en neem een hap. Kiezel heeft zijn stuk al op en komt voor me staan, bedelend voor meer. Lachend gooi ik nog een stuk naar hem. Meteen valt hij aan. Ik kijk hoe zijn scherpe tanden het vlees uit elkaar scheuren. Misschien kan ik hem trainen...

"Kiezel zit."

Meteen gaat Kiezel zitten. Verbaasd kijk ik naar het vlees, wat hij meteen heeft losgelaten. Hij kijkt me kwispelend aan, wachtend op het volgende commando.

"Af"

Voor ik het weet ligt Kiezel al op de grond. Heeft Aiden hem al getraint? Ik lach. Het wordt minder werk dan ik dacht...  Ik wijs naar een laaghangende tak.

"Kiezel, grijp!"

Kiezel zakt in de jachthouding en slringt meteen naar de tak toe en trekt hem van de boom af. Dan komt hij naar me toe lopen, met de tak in zijn bek. Ik aai hem over zijn kop. Zou hij ook mensen aanvallen?

Plotseling hoor ik voetstappen. Een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht. Tijd om het uit te proberen... Ik til mijn arm op en wijs naar de voorbijganger, die net langs komt gelopen. Ze kijkt me verbaasd aan.

"Kiezel..."

Kiezel spitst zijn oren en kijkt naar de richting waar ik heen wijs.

"Grijp."

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu