26. Vergeten?

1.1K 40 2
                                    

"Wie is Angel?"

Ik kijk Jody vragend aan en zie dat de schrikt. Tweepoten zijn ook zo makkelijk voor de gek te houden... Ik denk terug aan wat er is gebeurd.

De wind suist langs mijn oren. Mijn haren wapperen door de grote snelheid waarmee ik naar beneden val. Ik kijk naar beneden en zie hoe de grond steeds dichterbij komt. Dan sluit ik mijn ogen.

Het is voorbij...

Tijd om mijn plan in uitvoer te brengen. Ik strek mijn armen voor mij uit om de val te breken. Wanneer ik wakker wordt, zal ik mijn geheugen kwijt zijn. Ik glimlach.
Tenminste, dat denken ze...

Dan kijk ik weer naar Jody.

"Mevrouw? Wie is Angel?"

Ik doe mijn best om zo verward mogelijk te kijken en zo te zien trapt Jody erin. Ze schudt verward haar hoofd.

"JIJ! Jij bent Angel!"

Ik houd mijn hoofd schuin en leg mijn hand op mijn borst.

"I-ik?"

Jody knikt.

"Ja jij!"

Ik schudt mijn hoofd.

"Nee, je vergist je! ik ben-"

Ik doe alsof ik diep nadenk.

"Ik ben..."

ik grijp mijn haren en kijk verward op.

"Wie ben ik?"

Ik zie dat tranen opzwellen in Jody's ogen. Ze schudt haar hoofd.

"Nee..."

Snikkend zakt ze op haar knieen. Ik voel een lach opkomen, maar ik houd me in. Dan kijk ik weer naar Jody, terwijl ik geniet van haar (onnodige) ellende. Dan kijkt ze me aan.

"Het spijt me zo Angel..."

-------------------------------------

Nog steeds hevig snikkend sluit ik de deur achter me nadat ik Angels ziekenhuiskamer verlaat. Wat heb ik gedaan... Als ik de helikopter beter had laten controleren, was dit allemaal nooit gebeurd. Ik ben een monster. Angel is niet langer het monster. Ik ben het monster hier... De ziekenhuismedewerker komt naar mij toe lopen.

"En is ze wakker?"

Ik knik en barst in tranen uit. Met horten en stoten vertel ik hem wat er zonet is gebeurd. Als ik klaar ben, knikt hij en klopt me op mijn schouder.

"Het spijt me, maar ik kan er niks aan doen. Het enige wat je kan proberen is met haar praten over haar verleden en hopen dat ze het zich weer herrinnerd."

Ik veeg mijn tranen af. Wil ik wel dat ze het zich herrinnerd? Ze zou een nieuw leven kunnen starten, een normaal meisje worden... Ik lach. We zouden zelfs vrienden kunnen worden.

Verdient ze een nieuwe kans?

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu