24. Overgeplaatst

1.1K 43 4
                                    

Ik ga in het gras zitten en kijk in het rond. Verbaasd zie ik dat er nergens een vervoermiddel staat.

"Ik zou toch overgeplaatst worden?.."

Jody knikt. Ik kijk nog eens goed om me heen, maar nergens staat iets waarmee ik vervoerd zou kunnen worden. Jody's stem doorbreekt de stilte.

"We wachten nog op ons vervoer. En aangezien je te gevaarlijk bent om vervoerd te worden met openbaar vervoer..."

Daarna houdt ze haar hand boven haar ogen en staart naar de lucht. Ik laat mijn handen door het gras glijden en speel met een klein bloemetje. Wanneer ik het in mijn handen laat rollen, waait het bloemetje plotseling weg. Ik kijk verward op wanneer de windvlaag steeds krachtiger wordt. Mijn haren wapperen hevig in de wind. Jody lacht.

"Daar komt ons vervoer al aan!"

Ik knijp mijn ogen tot spleetjes en kijk de richting op die Jody aanwijst. Mijn ogen worden groot.

"Dit meen je niet..."

In de verte komt een helikopter aanvliegen. Hoe dichterbij hij komt, hoe harder het begint te waaien. Een grote glimlach verschijnt op mijn gezicht.

-------------------------------------

Argwanend houd ik Angel in de gaten terwijl ze de helicopter in stapt. Elke beweging die ze maakt wordt door mij gecontroleerd. Ik ben de enige die er nog is. Haar bewaker en de man die de helicopter bestuurde zijn al weg. Wanneer ze in het achterste gedeelte van de helicopter zit, kijkt ze in het rond.

"Wie gaat de helicopter besturen?"

Nu stap ook ik in de helicopter en kruip naar de bestuurderscabine.

"Ik"

Dan sluit ik het kogelbestendige scherm wat tussen mij en Angel zit. Nadat ik op een paar knopje druk, begint de propellor boven mij langzaam op gang te komen. Dan concentreer ik me op het besturingspanel en even later zweven we door de lucht. Ik denk even niet aan Angel, maar let erop dat ik gecontroleerd rondvlieg. Als we langzaam hoogte winnen gaat er ineens een alarm af. Shit! de deur is losgeraakt in de achterste cabine! Snel kijk ik achterom. Angel klemt zich wanhopig vast aan de stoel.

"HELP!!! JODY HELP!!!"

Nog voordat ik iets kan doen verliest Angel haar grip. Hopeloos klauwt ze over de vloer hopend op houvast. Die vindt ze niet.

Dan valt Angel met een blik vol doodsangst de diepte in.

AngelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu