,,Ce naiba s-a mai întâmplat?"întreb imediat ce ajungem în cel mai ferit colț al bibliotecii.
Nick scoate atunci din propria jachetă o hârtie împăturită, aruncând-o pe podea, între noi doi.
,,Desfă-o."îmi cere, eu privind de la unul la altul cu confuzie.
Niciunul nu zice nimic, aşa că mă las în genunchi şi despăturesc ceea ce s-a dovedit a fi o hartă destul de mare.Mă încrunt, încercând să înțeleg ce anume era reprezentat pe ea.
,,Galeriile secrete."mă anunță şi fac ochii mari, privindu-l cu teama să nu mă fi păcălit.
Dar era serios.
,,Păi asta este perfect, Nick!Nu înțeleg, de ce sunteți cu toții atât de tensionați?"
,,Nu sunt numai tunele pentru a te deplasa prin academie şi în afara ei nevăzut."spune el, apoi se aşează în fața mea.
Îmi arată o ramificație singuratică, urmându-i cursul până la reprezentarea grafică a unei case.
,,Duce la un vechi conac, la câțiva kilometri depărtare, tocmai în capătul opus al pădurii.L-am mai văzut, dar este părăsit de ani întregi."
Privesc micul punct de pe hartă, încercând să înțeleg ce vrea cu adevărat să-mi zică.
,,Ăla este un adăpost pentru urgențe, Anna."spune dintr-o dată Kat, cu o privire serioasă pe chip.,,Harta asta este o copie care i-a căzut unuia dintre Jurați, când se îndrepta spre una dintre intrările în galerii.Căra două lăzi, exact ca şi alții înaintea lui."
Atunci îmi pică fisa, inima avându-mi parte de un mic spasm.
,,Dacă aranjează conacul, asta înseamnă că situația externă s-a agravat."
Toți dau din cap în semn de aprobare.
,,Şi asta nu e tot."spune Theo, iar degetul lui Nick se grăbeşte să arate nişte ieşiri şi intrări marcate cu negru, majoritatea spre exteriorul proprietății.
,,Toate ieşirile astea au fost descoperite de strigoi, aşa că au fost sigilate."
La naiba, sunt multe!
,,Dar...cum!?"
Când îmi aşez privirea asupra lui Nick observ că el era prea pierdut în gânduri pentru a-mi vorbi.
,,Înseamnă că fisurile sunt chiar mai în interior decât credeam..."zice Bree, privindu-mă într-un fel care zicea multe.
Iar eu am înțeles imediat, înghițind în sec.
,,Voi credeți că este unul din echipele Juraților care se ocupă de proiectul galeriilor."pronunț mai mult şoptit, realizând ce fel de probleme am avea şi crea dacă s-ar auzi conversația.
,,Are logică.Ei sunt cei care au informațiile necesare despre galerii, plus nu credem că directorii sau cei trei Jurați-mentor ar face aşa ceva."
Aprob cu o scuturare din cap, privind din nou harta de parcă ar putea să-mi ofere nişte răspunsuri.
,,Asta este clar.Dar, nu înțeleg:de ce şi-ar trăda propria rasă pentru acei...monştrii?"scuip ultimul cuvânt, cu un gust amar în gură.,,Nu are sens."
,,Are, dacă te constrânge."spune Bree, Theo fiind gata să o contrazică.
,,Şi-ar fi dat seama oamenii noştrii dacă ar fi fost constrânşi.Cred că e altceva."
Nick atunci dă uşor din cap, parcă smulgându-se din şirul gândurilor proprii.
,,Este altceva:promisiunea nemuririi."
CITEȘTI
Novicea
FantasyLumea în care trăiesc a luat-o razna. Totul pare constant învăluit într-o ceață densă a pericolului și nesiguranței. Aliații devin inamici, secrete din trecut răstoarnă vieți cu susul în jos, iar delimitarea dintre bine și rău s-a pierdut într-o v...