12 fejezet
Ongoing
Original
A borító kifejezetten tetszik, szerkesztett és nem egyetlen képet vágott oda az alkotó, ahogy a legtöbben teszik. Felkerült a cím, alcím az író, igaz a betűtípus és a feliart nem az igazi, közepesen olvasható, de a hangulata a képnek remek.
Fülszöveg nem könnyű kérdés ebben az esetben. Felkeltette e kíváncsiságomat a történet iránt, kicsit szájbarágósan fogalmaz, ismételi önmagát, kétszer is említi, hogy a főszereplő fiú már meghalt, egyébként a cím is erre utal, Az alkotó nyilván csattanónak szánta a leírás alapján, de valójában ez már borítóról is kiderül. Egyébként a cím kifejezetten ötletes és figyelemfelkeltő. A fülszöveg vége arra utal, hogy főszereplőnk szeretné vissza kapni régi életét, a történetből egyáltalán nem volt eddig ez érezhető. Talán a jövőben ez változik, de a történet indulásakor lévő élete igen keserves, nem hiányolná.Helyesírásra valójában csak azért adtam két pontot, mert alapvetően vannak jól eltalált mondatok, de tele van hibával, kezdve onnan, hogy a mobil billentyűzet használata miatt nem magyar ékezeteket használ az író, de a mondatalkotással, a mondatszerkesztéssel mind komoly bajban van, ezeken rengeteget lehetne javítani sok minőségi kiadvány olvasásával. A fogalmazásról ugyanez mondható el, sokat javulna minőségi olvasással, írásgyakorlással, és ha sokszor újra olvasná az író publikálás előtt a leírtakat. Tipikus stílushibája a felületes mondatszerkesztés, a pongyolasága.
A szereplőkről azért tudok sokat írni, mert hihetetlenül hiányos az ábrázolásuk.
Főszereplőnk jellegzetes, depressziós tinédzser lány, akire jellemző a tinik szélsőséges érzelemvilágra. Hangulata percről-percre változik, sokszor indokolatlan követhetetlenségben. Gyakran ellentmondásban van önmagával, egyik fejezetben még megértően viselkedik egy probléma kapcsán, a következőben ugyanakkor, már ítélkezik a miatta.Nem szoktam megjegyzéseket tenni a névválasztásra, de nem derül ki pontosan hol játszódik a történet. A főszereplőnk neve kicsit meglepő, egyszerűen Mia. Nincs vezetékneve, nem tudjuk milyen nemzetiségű fiatal, fogalmunk sincs a külsejéről, mert említést sem tesz róla az író. A Mia egyébként annyira gyakran használt név manapság, hogy én mindenképp javasolnék valami karakteresebbet, ez maximum becenévnek megfelelő. A főszereplőről sokkal többet kéne megtudnunk, mert szinte semmilyen információnk nincs róla: a jelleméről, az életszemléletéről, kedvelt és utált dolgairól kizárólag édesanyjával való kapcsolatát ismerjük, de mintha semmi más nem létezett volna ezen kívül az életében, ami azért tizenhat évesen kevesekről mondható el.
A halott fiú Dimitri, sajnos szintén szögegyszerű jellem, semmi árnyalás, tudjuk, hogy épp olyan depressziós, mint Mia, de egyelőre ennél több nem derült ki a történetben róla. Kizárólag azt teszi számunkra egyértelművé az író, hogy szereti a lányt, de az egész nincs alátámasztva, nem tudjuk szeretetének valódi okát. Egyetlen indoklás szerepel a történetben, amit nem szívesen lőnék le előre, de ez nem támasztja alá a valódi érzéseket.
A történet egyébként nekem nagyon tetszik, az alap ötlet, az elgondolás, a fordulatosság, minden fantázia dúsnak hat, tényleg remek a képzelő ereje van az írónak, de a megvalósítás miatt az egész nagyon nehezen emészthető. Ígéretes történet lehet belőle, de rengeteget kell dolgoznia az előadásmódon, a karakterek jellemén, a helyesíráson, fogalmazáson.
Amint javításra kerülnek a fenti hibák, egy nagyon értékes, szerethető történet fog belőle születni.
A 2019. januári versenyen elért pontszámai
Borító: 8 pont
Fülszöveg: 8 pont
Helyesírás: 2 pontFogalmazás: 3 pont
Történet: 9 pontElőadás mód: 3 pont
Összesen: 33 pont
A kritikát írta és pontozta: Mila
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...