Ongoing, 6 fejezet+prológus
Borító
A történet lényege szempontjából véleményem szerint nem a legelőnyösebb, hiszen egy eget rengetően fontos buliról van szó, a kép pedig egy fényes nappal ácsorgó alakot ábrázol. Célszerűbb lenne a cselekményekhez, vagy a történet központi eleméhez kapcsolni a borítót is.
Valamint az ajánlás szócska alatt begépelt pár sor sem a legideálisabb, mert a kis betűméret miatt nem lászik. Ráadásul fekete betűszínnel van írva, ami miatt csak mégjobban elveszik.Fülszöveg
Ennél a pontnál szeretnék kitérni magára a címre is. Ha jól értelmezem, az író azt szerette volna angolul a könyv címének, hogy: Az éjszaka, amikor megszegjük a szabályainkat. Vagy valami hasonló. A legnagyobb probléma, hogy ez a cím ebben a formájában helytelen. Ilyen esetekben múlt időt használunk, vagyis: The night when we broke our rules, vagy pedig a határozott névelőt határozatlanra cseréljük, és akkor maradhat az ige első alakja: One night when we break our rules (egy éjszaka, amikor megszegjük a szabályainkat).
Áttérve a fülszövegre, a történetet tökéletesen bemutatja és nem csalódunk amikor elkezdjük olvasni a könyvet, mert a fülszöveg alapján pont ilyesmire számítottunk. Jól megfogalmazott, tartalmazza, amit tartalmaznia kell, megteremti a kellő hangulatot és kedvet az olvasásához.Helyesírás
Elírásokkal csak elvétve találkoztam, egy-kettő egy fejezetben. Amit viszont fontosnak tartok megemlíteni, az a párbeszédek helyesírása, ami majdnem minden helyen hibádzik. Ha a szereplőnk mondandója után kommentárt fűzünk, és ez a kommentár valamiféle cselekvés, akkor a mondandó végén nincs pont. A felkiáltó- és kérdőjelet azonban minden esetben ki kell tennünk a mondat végére.
Fogalmazás
Igazán szép, meglehetősen választékosan fogalmaz az író, gyönyörű, kerek mondatokkal, közben pedig néhány helyen mégis megőrizte a hétköznapi és egyszerű fogalmazásmódot. Elmondható még, hogy nagyszerű egyensúlyban vannak a leíró részek és a párbeszédek. A leírások gyönyörűen festenek hangulatot, belátást engednek a főszereplőnk, Emma gondolataiba is a buli alatt, valamint segítenek könnyebben elképzelhetővé tenni a leírt szituációkat.
Történet
Ha nagyon kötekedni szeretnék, akkor mondhatnám, hogy nem egyedi az alapötlet, mert ezt már legalább száz másik ember is leírta, de nem ugyanilyen formában. Ez a mű eddig a legigényesebb változat, amit olvastam egy buliról és egy találkozásról egyaránt.
A történet in medias res kezdődik, vagyis bele a közepébe. Előbb végigkövethetjük Emma, és a legjobb barátnője Kayla készülődését a buliba, majd innen szépen lassan a buliban töltött órákat, Emma és Josh találkozását, a kettesben eltöltött perceiket és a megszegett szabályaikat.
Számomra igazán furcsa volt, hogy egy kissé ferde éjszakán találkoznak a főszereplőink, és máris megbíznak egymásban, felettébb el tudják engedni magukat a másik társaságában és még jól is érzik magukat. Ha a történet megőrizné a realitást, akkor ez biztosan nem így lenne megírva, de nem tudhatjuk az író szándékát.
Igazán részletesen mutatja be az éjszakát, és a történéseket, semmit sem bíz a képzeletre. A szereplők megszólalásai életszerűek, szépen bontakoznak ki tulajdonságaik a történet során.Előadásmód
Igazán szórakoztató, azt hiszem nem hazudok, ha azt mondom, hogy az elejétől kezdve megragadja, a továbbiakban pedig fenntartja a figyelmet. Jómagam szinte faltam a részeket. Kíváncsi voltam, hogy egy éjszaka alatt mi minden történik még Joshsal és Emmával. Remélem a további részekből még több minden ki fog derülni, és talán még abba is nyerhetünk bepillantást, hogy a két főszereplőnk tartja-e még a kapcsolatot az ominózus éjszaka után.
Összességében egy jól kidolgozott történetet olvashatunk megfűszerezve egy kis humorral és tele izgalommal. Ajánlanám bárkinek, aki szeretne egy eseménydús történetet olvasni és egy kicsit megfeledkezni a világról, miközben ezt olvassa. Kíváncsian várjuk a folytatást!
A 2019. májusi versenyen elért pontszámai:
Borító: 8 pont
Fülszöveg: 10 pont
Helyesírás: 8 pont
Fogalmazás: 10 pont
Történet: 8 pont
Előadásmód: 10 pont
Összpontszám: 54 pont
A kritikát írta és pontozta: Petra
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...