Árnyszárnyak - @DraqoProphet

36 3 1
                                    

Completed, 12 fejezet+prológus, epilógus

Még a kritika előtt szeretném leszögezni, hogy igazán ritkán olvasok ilyesfajta nyelvezetű történetet, és elgondolkodtatott, hogy erről hogy is írjak. Mindenesetre próbáltam a legjobbat kihozni ebből.

Borító

Szép, és rendkívül illik a történethez is, azonban a cím meglehetősen kis betűmérettel van írva. Valamint a címsor alatt és felett lévő szavak rendkívül nehezen – vagy egyáltalán nem is – olvashatóak a kis betűméret miatt.

Fülszöveg

Nagyon megkapó, egyből felhívja magára a figyelmet és az olvasó egyből érdeklődni kezd a történet iránt. Azonban nem értem miért lett ez a pár sor sokkalta hétköznapibb – és valakik számára érthetőbb – fogalmazással és szavakkal írva, mint az egész történet maga.
Tartalmi szempontból mindent tartalmaz, amit tartalmaznia kell, hibák nincsenek, és természetesen az igeidő sem váltakozik bekezdésenként, amit szeretnek elkövetni az írók hiba gyanánt.

Helyesírás

Rögtön a prológus elolvasása után beleolvastam a kommentekbe – és milyen jól tettem! A központozás nekem is kiütötte a szemem, de így elnézőbb vagyok, miután elolvastam, hogy az alkalmazás miatt csúszik el minden. Nem tartanám igazságosnak, ha amiatt nem kapnál annyi pontot, mint amennyit érdemelsz, mert a wattpad elrontja a szöveg tördelését, a gondolatjeleket satöbbi.
Elütésekkel egyáltalán nem találkoztam, és a mondatvégi írásjelek, vesszők is kifogástalanul vannak használva.

Fogalmazás

Rendkívül szép, kiemelném. Véleményem szerint a mű csúcspontja. Ez az, amire azt szokták mondani véleményem szerint, hogy valakinek a vérében van. Olyan szépen vannak írva a sorok, szinte gyönyörködtetik a szemet, és az ilyet nem is lehet tanulni. Nem lepődnék meg, ha kis idő múlva már a könyvek polcain láthatnánk a műved. A részek terjedelmesek, viszont még így sem találni bennük szóismétléseket, sem többször használt szószerkezeteket.

Történet

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy már a fülszöveg elolvasása után tudtam, hogy ezzel a történettel én is lassan fogok haladni, mert ahogy már fent is említettem, nem szokásom ilyen kidolgozott történeteket olvasni. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem is tetszett, amit olvastam, csupán azt érzem, hogy a műfaj, amiben alkotsz nem nekem való. Meg merném kockáztatni azt is, hogy ahogyan olvastam a fejezeteket, mintha egyre könnyebben értettem volna meg szókapcsolatok, mondatok jelentését, mint amikor ez elején belecsöppentem az egészbe.
Az alapötlet igazán egyedi, és ritkán olvasni olyan művet, amibe ennyi idő, energia van belefektetve, igényes, kidolgozott és még sorolhatnám a jó tulajdonságokat.
A történet gyengeségének azt állítanám, hogy kissé egyenlőtlen a párbeszédek, és leírások ritmusa, ha gonosz szeretnék lenni mondhatnám, hogy a leíró részek sokasága mindannak ellenére, hogy szépek, elveszik a történet lényegét. Viszont nagyon szépen gördítik előre a cselekményt, változatosan megfogalmazott mondataikkal.
A párbeszédek szereplőhűek, nincsenek olyan megszólalásaik, amik feleslegesek lennének.

Előadásmód

Ebben a részben szeretnék egy kis személyes véleményt is belevinni. Az indok miatt, amit már a történet pontnál is említettem, nekem, de hangsúlyozom, hogy számomra; túlontúl sok a leíró rész, és elveszek bennük. Ettől függetlenül másoknak, akik pedig pont az ilyet szeretik, figyelemfelkeltő lehet, és élvezik az olvasását. Ez elég megosztó. Kizárólag ezért nem jár a maximális pontszám.

Összességében egy igazán különleges, kiemelkedő történet, különleges fogalmazásmóddal, egy nagyon kreatív alapötletet mesél el. Bárkinek ajánlom, aki érdeklődik a sci-fi, fantasy (?) kategóriájú művek iránt. Remélem még sok ilyen hasonlóan színvonalas történetet olvashatunk az írótól!

A 2019. májusi versenyen elért pontszámai:

Borító: 9 pont

Fülszöveg: 9 pont

Helyesírás: 9 pont

Fogalmazás: 10 pont

Történet: 9 pont

Előadásmód: 9 pont

Összpontszám: 55 pont

A kritikát írta és pontozta: Petra

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now