Original, 2 fejezet
A történet Albert Handrose életének egy megkeseredett, és kiégett szakaszát mutatja be, amiben választ kapunk arra is, milyen események vezettek odáig, hogy egy gazdag család gyermeke ilyen fanyar érdektelenséggel álljon az élethez.
Borító
A kép kiváló, nagyon hangulatos, érzékelteti a történet komor hangulatát. Ellenben a cím, az idézet, az író neve szinte olvashatatlan, fontos lenne módosítani a szöveg láthatóságán.
Mind e mellett nagyon kíváncsi vagyok, hogy miért épp ezt a címet kapta a történet, bár úgy hiszem a prológusban már kaptunk egy kis ízelítőt a magyarázatból.Fülszöveg
Rövid, tömör és lényegre törő, amilyennek lennie kell.
Általában jelezni szoktam az íróknak, hogy a történetből kiemelt idézet nem feltétlen megfelelő választás egy fülszöveghez, de itt épp egy találó mondatot emelt ki az alkotó, ami jól illeszkedik ide. Ellenben hiányoltam egy nyitva hagyott kérdést, vagy rövid leírás a történet fő száláról, ezzel még ki lehetne egészíteni, hogy több olvasót sarkalljon a kötet fellapozására.Helyesírás
A kötetnek talán ez a leggyengébb része, de csak az amatőr írók gyakori hibáival rendelkezik. Például, igen sok hármaspontot használ, ami sokszor nem is indokolt, mert egy gondolat befejezetlenségét hivatott érzékeltetni. A dialógusok központozását kellene még ellenőrizni. Helyenként előfordulnak elütések, a mondatközi írásjelek hibái, valamint néhány kifejezést következetesen rosszul ír le az alkotó, de nem számottevő mennyiségben.
A fenti hibák egy alapos újra ellenőrizéssel gyorsan javíthatók.Fogalmazás
Szép, az író ügyes érzékletességgel adja át a hangulatot, fantasztikus könnyedséggel simítja bele a gondolatmenetekbe, és leírásrészekbe az információadagolást. A történet cselekménye, az emlékek, és hangulatfestések egyensúlyban vannak, a történet ritmusa is segít belehelyezkedni a főszereplő mélabús hangulatába. Nagyon találó szóképeket használ, és ügyes ráérzéssel válassza ki a metaforákat, hangulatfestő kifejezéseket, élvezet olvasni a stílusát.
Történet
Eddig mindössze sajnos csak egy prológus, és két fejezet került közlésre, de már így is igen sokat megtudunk Albert múltjáról, édesanyjával tragikus viszonyáról, és hogy fiatalon bizony egy közeli, ismerős család tagjai zaklatták, bántalmazták, amik mind mély nyomot hagytak a fiúban.
Albert fanyar hozzáállásába rögtön beleszerettem, és az író olyan ügyesen kelt hangulatot a környezet leírásával, a férfi hangulatának bemutatásával, hogy igen könnyen bele helyezkedhetünk a történetébe, az ifjú hozzáállásába.
Könnyen együtt tudunk érezni vele, gyermekkori emlékei, és az édesanyja viselkedése rögtön magyarázatot ad zárkózott, keserű stílusára.A prológusban bemutatott füves állapotában átélt eseményeken kifejezetten jót szórakoztam, sőt még azon is, hogy adott a cigijéből a fiúnak, aki kölcsönkért tőle az utcán, és magában azon szórakozott mennyire meg fognak lepődni, hogy nem egyszerű dohány van a dobozban.
Sajnos ennél többet nem tudok írni a történetről, de izgatottan várom a folytatást, szerintem az alkotó nagyon tehetséges, alig várom, miket fog még létrehozni a jövőben.
Előadásmód
Kifejezetten élveztem olvasni, a történet narrációja a nézőpont tekintetében mindentudó harmadik személyben zajlik, így betekintést nyerhetünk minden szereplő gondolatába, megismerhetjük motivációjukat, ami segít magunkhoz közelinek tudni a karaktereket. A leírásrészek könnyedek, rövidek, minden érzékszervre hat az író, ami igen ritka, de ez segít igazán belehelyezkedi az olvasónak a környezetbe.
Összeségében, szép munka, nagyon élveztem ezt a két fejezetet, és alig várom, hogy mi kerekedik ki ebből a történetből. Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki értékeli a fanyarhumorú, komor hangulatban íródott, drámai élettörténeteket.
A kritikát írta: Mila
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...