Love in Naples - @sak2005 + bónusz kritika

56 4 0
                                    

A könyv borítója jól érezteti a szerelmes hangulatot, mivel egy csókolózó párt ábrázol egy hullámzó tenger partján. Szép a betűtípus, és olvasható is, de én hiányolom róla az író nevét. Szerintem érdemes lenne feltüntetni. Jól van megoldva a kép oldalain a besötétítés, mert így minden figyelem egyenesen a kép középpontjára, pontosabban a párra esik, azonban én már egy kissé zavarónak találom.

A könyvhöz írt fülszöveg eléggé rövid, és nem is tudunk meg mindent, amire a történet olvasása előtt szükségünk lehet. Állandóan azt a tényt szajkózza, hogy minden megváltozik, ami rendben van, de az olvasó egy fülszövegtől teljesen mást vár el. Jobb lenne inkább megismertetni a két főszereplőnk családi hátterét, eddigi életét és fontosabb eseményeit. A fülszöveg elolvasása után nem éreztem különösebb vágyat arra, hogy beleolvassak a könyvbe.

Ezen kívül a betűtípus, amivel írtad magát a szöveget, számomra elég nehezen olvasható el. Érdemes lenne javítani.

Ötletes, hogy készítettél a legelejére egy-egy képet a szereplőkhöz. Így könnyebb az olvasónak elképzelnie, hogyan is nézhet ki a karakter, és már nem kell akkora hangsúlyt fektetned a bemutatásukra. Másrészről pedig hátrány is lehet, mivel vannak olyan olvasók, akik szeretik saját maguk elképzelni, formára szabni a könyvben szereplő karaktereket.

A külalakot illetően egy tipp, hogy a fejezetek címét ne számmal, hanem betűvel írd ki, mert így irodalmilag szebben néz ki a történeted.

Az üzenetes képek, egyáltalán nem számítanak hátránynak, főleg egy ilyen interneten írt könyvnél, de hogyha azt szeretnéd, hogy a történeted hasonlítson egy kézzel fogható nyomtatott könyvhöz, akkor ilyeneket ne tegyél bele.

Vannak helyesírási hibák a könyvben. Néhány helyen hiányoznak a vesszők, és rossz helyen vannak a mondatvégi írásjelek kirakva. Bizonyos helyeken elmaradt a szavak toldalékolása például egy-egy -ban hiányzik a szó végéről. Azt hiszem ezek a hibák elkerülhetőek egy béta segítségével, esetleg többszöri átolvasással.

A fogalmazást illetően annyit tudnék tanácsolni, hogy próbálj meg egy kicsit hosszabb mondatokat fűzni, ne ragadj le a rövid mondatoknál, használj vesszőket.

A történet alapötlet nem túl egyedi, mivel elég sok ilyen történet született már, és létezik a wattpaden. Ennek ellenére nagyon jól kitaláltad a fiatalok tulajdonságait, ugyanis hasonlítanak a mai tinédzserekre, ezért az olvasók könnyebben tudnak azonosulni velük.

A legelső, úgymond bemutatkozó részben a főszereplő szemszögéből nyersen megtudunk minden információt róla, és a családjáról. Jobb lenne ezt elkerülni, és inkább fokozatosan belevinni a tudnivalókat róla, és a családjáról egyaránt a történetbe. El lehet már kezdeni ezt közvetlenül a fülszövegben, de ne essünk túlzásokba.

Ezen kívül kicsit furának találom, hogy miután Jace megmentette Rebecat, már egyből közös programra hívja. Illetve, még csak pár órája ismerik egymást, de máris be akarja mutatni a barátainak. Jobban figyeljünk a történet realitására, elvégre a mai világban játszódik, és az olvasók is jobban szeretik a könyveket, amelyeknek van valóságalapjuk.

Egy kicsit gyorsan halad a történet, használhatnál több leíró részt, hogy ne csak gyorsan átszaladj a történteken, hanem egy kicsit a szereplők érzelmeit is belevidd a fejezetekbe.

A hétköznapias fogalmazás egyrészről jó, mert ezáltal könnyebb a történet nyelvezete, így gyorsabban is haladunk az olvasásával. Sőt, ha mondhatom így, egy pár helyen még szlenget is használtál, ami még jobban érezteti, hogy milyen korosztálynak szól ez a könyv elsősorban. Másrészről pedig az inkább költőies és szép megfogalmazású könyvek olvasóit ezzel el lehet üldözni.

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now