Kliséji románcok - @NoHeGa

57 5 1
                                    

Könyvünk története Mary Sue Smith életét mutatja be, valamint annak a változásait. A történet első ránézésre ugyanúgy indul, mint bármelyik másik agyoncsépelt klisé. Második ránézésre és olvasásra, azonban felmerült bennem, hogy az iromány valójában egy paródiakönyvnek készült-e. Több tényező is erősítette bennem ezt a sejtést, mégpedig a három főszereplő, név szerint: a suli Szőke Hercege, Bíboros Jusztin (zárójelben nem tudom megállni, hogy ne írjam le: ezen név olvasásakor hangosan felnevettem), az iskola fenegyereke, Szürke Krisztián, aki nevének eredetére csak később jöttem rá, és maga Mary Sue Smith, a kétbalkezes szemüveges könyvmoly. Mary Sue eddig Amerikában lakott, és ott is járt iskolába, ámde amikor édesanyja lehetőséget kap Magyarországon dolgozni, hirtelen fogja magát a család és azonnal ide is költöznek. A lány teljesen ismeretlen iskolába kezd el járni, ahol az iskola két legismertebb fiúja fel is figyel rá.

A könyv borítója egyszerű, szép, szerelmes hangulatot kelt, bár nekem eddig még nem sikerült rájönnöm, hogy kiket is ábrázol. Illetve a könyvből nem derült ki. A cím olvashatóan van feltüntetve, és elég modern elrendezésű, ami mindenképpen jó pont.

Attól tartok a fülszövegnél egy kissé túlzásba estek az írók. Egyszerre rengeteg információ birtokába jutunk, amit nehéz megemészteni, még mielőtt bele is kezdenénk a könyvbe magába. Igaz, ismertet mindent, amit tudnunk kell a könyv olvasásakor, azonban ezeket a tudnivalókat a felére lehetett volna csökkenteni, és szépen, fokozatosan belevinni őket a történetbe egyesével. A kevesebb néha több alapon.

Helyesírását illetően a könyv rendben van. Hibákkal alig-alig találkozni, elütéseket pedig egyáltalán nem láttam. Néhány egybe- és különírással vannak problémák, de ezek sem vészesek. Nem zökkentik ki az olvasót az olvasásból, csupán keresve lehet őket megtalálni.

Fogalmazása modern, a szóhasználatán is látszik, hogy fiatalok írják. Hétköznapi szóhasználata megragadja az olvasó figyelmét, és kissé könnyebben értelmezhetővé válik számára a könyv.

A történet alapötlete klisés. Az írók azonban mégis kissé egyedivé varázsolják a történetszálat azzal, hogy poénokkal színesítik a leírtakat. A könyv három szemszögből íródik, mindhárom író egy-egy szemszögnek van megfeleltetve. A cselekményszál ugyan nem annyira lapos, hiszen mindegyik szemszögben egy másik szereplő érzelmeit élhetjük át és bekukkanthatunk a nézőpontja mögé, de ez még mindig nem változtat a tényen, miszerint az alapötlet elcsépelt.

A könyv alapjában véve egy humoros, mondhatni ironikus iromány, ami mindenkit meg tud mosolyogtatni. Bárkinek ajánlom, aki szeretne olvasni egy több szemszögből készülő könyvet, és tisztában van a mai trendekkel, mert az hiszem ennek a könyvnek ez egy elengedhetetlen kelléke.

(Megjegyezném, hogy bármiféle félreértelmezés miatt, rossz felfogás miatt elnézést kérek. Elég nehéz volt értelmeznem ezt a művet, és nem is vagyok benne száz százalékig biztos, hogy ez egyáltalán sikerült-e. Sikerült-e megértenem, hogy az írók ebben a könyvben mit akarnak megörökíteni, kifejezni.)

Kíváncsian várjuk a folytatást!

A történet hivatalos facebook oldala: https://www.facebook.com/klisejiromancok

A 2019-es februári versenyen elért pontszámai:

Borító: 9 pont

Fülszöveg: 8 pont

Helyesírás: 9 pont

Fogalmazás: 9 pont

Történet: 7 pont

Előadásmód: 9 pont

Összesen: 51 pont

A kritikát írta és pontozta: Petra

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now