Genosym - @KateSyrana

32 3 3
                                    

Original, 7 fejezet

A kötet egy apokaliptikus Föld állapotába kalauzol minket, ahol Cain magára maradt ebben a borzalmas világban, és szülei elvesztése után nem csak saját túlélésért harcol, de asztmás beteg kishúgáért is felelősséget vállal. Ráadásul nem csak a környezet embertelen körülményeivel kell megküzdeniük, de a csoportokba verődött bandáktól is tartaniuk kell.

A genosymok, egy mesterségesen fejlesztett faj, akiknek szintén világuk pusztulásával kell szembe nézniük, de menekülés közben egyik tagjuk űrhajója balesetet szenved, és a gép irányíthatatlan az űrlénnyel együtt épp a Földön landol.

Ugyanezen az éjjelen Cain vadászni indul, hogy legyen mit enniük, és ezen a sötét éjszakán fenekestül felfordul az élete, mikor épp a lezuhanó űrhajó utasával Shadow-val találja szemben magát.

Az idegen páros ettől a pillanattól közösen igyekszik túlélni a végnapjait járó emberiség között. A kérdés az, hogy a szimbiótának megalkotott genosym, és Cain mi többet érthetnek el együtt?

Borító

Egyszerűen zseniális, mintha nyomdából érkezett kötet fedelét láthatnánk a wattpadon. A bolygó sziluettjén megcsillanó fény, és a színvilág remekül megadja a történet hangulatát. A cím külalakja jól illeszkedik, számomra kifejezetten sci-fi hangulatot áraszt ez a nyúlánk talpas betűtípus, de a kötet alcíme is passzol a könyvsorozat címéhez. Egyedül az idézet a tetején nehezen olvasható, ez kicsit zavarja a szememet, de sajnos a wattpadon viszonylag kis méretben feltölthetők a borítók képei.

Fülszöveg

Szépen összefoglalja az első fejezetben a Földön játszódó eseményeket, viszont a prológus rögtön genosymokkal indít, ami a könyv címe is, én feltétlenül tennék róluk is említést, hisz Shadow főszereplője a történetnek. Az űrhajó valóban szerepel a leírásban, de úgy hiszem érdemes lenne egy nyitott kérdés erejéig őt is beleszőni, sokkal megkapóbb lehetne a fülszöveg, és kíváncsibbá tenné a történet célközönségét.

Helyesírás

Nagyon szép, csak elvétve találtam elütéseket, lemaradt toldalékokat, vagy a mondatközi írásjelek hiányát, de minden más rendben van, tényleg szép munka.
Egy dologra hívnám fel a figyelmet, ami fontos lenne, hogy Shadow nevének toldalékolására érdemes odafigyelni például, Shadow-val.

Fogalmazás

Jellemzően nagyon ügyes, és érthető. A dialógusok jól pörögnek, főleg Cain és Shadow közötti párbeszédek igazán megkapóak, ezek a részek olvastatják magukat leginkább, mivel személyiségük igen kontrasztos, remek párost alkotnak, és mint ilyen a róluk szóló jelenetek a kifejezetten szórakoztatóak.
A leírások is rendben vannak, szépen váltják egymást a dialógussal, jó az egyensúlyuk, a történet üteme, mivel még csak az elején járunk, úgy hiszem ideális. Az író hagy időt belehelyezkedni a könyv világába, és Cain helyzetébe. Remekül adagolja az információt, bár én magam jobb szeretem a pörgős történeteket, úgy gondolom itt mégis megfelelő a ritmus.

Amit ellenőrzésre, javításra javasolnék azok a gyakori szóismétlések, valamint a kifejezések megválasztásán kellene dolgozni. Előfordul ugyanis, hogy egy-egy szó nem illeszkedik a zsánerbe, vagy olyan körülírással van megalkotva, amit egyszerűsíteni is lehetne az érthetőség kedvéért. Olyanokra gondolok, mint „Elvesztette a lendületét a föld felé kezdett esni hanyatt...", szerintem a „zuhanni kezdett", lenne a megfelelő kifejezés, még ha csak ilyen kis távolságról is van szó, úgy hiszem, így könnyebb elképzelni.

Történet

A genosymok alap ötletét, úgy tudom a Marvel ihlette, de természetesen a főkonfliktus szempontjából ez csak egy kiváló adaléka a történetnek. Még viszonylag az elején járunk az eseményeknek, épp csak a Földi világ bemutatásán, az idegen faj megismerésén és Cain helyzetének feltérképezésén vagyunk túl, de már most tökéletes rálátást kaptunk a helyzet legfőbb nehézségeire.

A szereplők remekül működnek, én különösen Shadow-t kedveltem meg ez alatt a néhány fejezet alatt, azt hiszem az ő személyisége számomra a legmegkapóbb. A jelenetek Cain és közte remekül működnek, és úgy érzem, ha Shadow jelenlétére fény derül, fontos magját fogja képezni a csapatnak, a fiú közvetlen környezetének.

Jess, és Cecil, valamint Tyson jelenleg csak kiegészítői a történetnek, őszintén várom, hogy az ő személyüket milyen további kihívások érik majd. Természetesen minden karakter eddig igen kedvelhető, és szimpatikus, nagyon várom, hogy a sztorinak bátor kilengései legyenek, mert úgy van felépítve a világ, hogy abszolút meredek helyzeteket szülhessen, és mivel a zsánere kaland, durva akcióra számíthatok, egy kis fantasy hangulattal megspékelve.

A történet jelenleg a hetedik fejezetnél tart, arra számítottam, hogy mostanra a cselekmény kicsit jobban felpörög majd, de egyelőre nem tudni milyen hosszú lesz a kötet, és mi lesz a fő konfliktus, bár vannak sejtéseim, de ennél bővebben írni a karakterekről, és a történetről már puszta feltételezés lenne.

Előadásmód

A számomra leginkább élvezhető jelenet, mikor Cain és Shadow a városban gyakorolta a szimbiózis működését, hogy ráérezzenek, miként tudnak majd együtt dolgozni. Ez kifejezetten érzékletesre sikerültek, a fogalmazás a szóhasználat miatt könnyen bele tudtam helyezkedni az élménybe. A másik pillanat, mikor megugrott a pulzus számom az volt mikor Jesst megtámadták, és végül Cainék mentették ki a helyzetből, bár erről a lánynak nem sok emléke maradt, de ez volt talán eddig a legfélelmetesebb pillanat.

Összeségében, egy ígéretes, nagyon szép munka, megfontolt alapokkal. Kíváncsian várom, hogyan fogja az író továbbiakban tágítani a világot, és miként élik majd túl a szereplők a lehetetlen körülményeket.
Szeretettel ajánlom mindenkinek, aki kedveli az apokaliptikus hangulatú Földet, valamint zsánere az űrfantasy.

A kritikát írta: Mila


HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now