Azeroth hajnala - @PavonisMons

36 5 2
                                    

Azeroth hajnala egy fantasy témájú könyv, melynek olvasásakor végigkövethetjük Anja Holt életét, amikor belecsöppen egy másik, - eddig általa csak darabokban ismert - világba.

A borító nagyon illik a történetedhez, nem is tudom, hogyan találtál ennyire jó képet hozzá. Vagy lehetséges, hogy a kép ihletett meg a történethez? J A lényeg, hogy az olvasó szó szerint első ránézésről már sejtheti, milyen típusú történet ez.

A fülszöveg jó, bár egy kicsit többet is elárulhatna a történetről. És még inkább a főszereplőnkről, Anja Holtról. A helyszínt igaz, tökéletesen leírja, ámde ez vajmi kevés. Az olvasó sokkal szívesebben kezd bele egy történetbe, ha átlátja a valószínűleg bekövetkező bonyodalmakat, problémákat. A kérdések elgondolkodtatóak a végén, és hogy kiderítsük a válaszokat, bele kell kezdenünk a történetbe.

A helyesírás teljesen rendben van, még véletlenül sem találkoztam elgépeléssel, vagy hasonló hibákkal, ezen a téren kitett magáért az író. Jól vannak használva az írásjelek, bár kevesebb a párbeszéd a történetben, azok igényesen és változatosan vannak megírva. Választékosan fejezi ki magát, nincsenek szóismétlések.

A történeted ötlete nagyon különleges, kreatív. Mikor elkezdi az olvasást az olvasó, könnyen azt hiheti, hogy ez is csak egy, a sok-sok fantasy történetből, ami létezik a világon. Majd amikor tovább olvassa rájön, hogy ez kilóg a sorból (persze jó értelemben), és ettől csak még jobban fellelkesülve olvassa tovább. A leíró részekből egy sok van, de szerintem ez egyáltalán nem gond, mert nagyon szépen vannak megfogalmazva, így nem unja az olvasó. Előnye még, hogy nagyon szépen festi a hangulatot, és az olvasó már szinte benne érzi magát a történetben.

A cselekményszál a lehető legmegfelelőbb tempóban halad, nem is túl gyors, de nem is túl lassú. Ezzel igazán meg lehet fogni az olvasót, hogy aztán majd fel se álljon a könyvtől, csak olvassa, olvassa, amíg a végére nem ér.

Az írásmódja figyelemfelkeltő, még a legapróbb részletekre is tökéletesen odafigyel, semmit sem bíz az olvasó képzeletére. Látszik a munka a részekben, igényesek, nincsenek összecsapva.

Ajánlanám bárkinek, aki szereti a fantasy történeteket, és egy kis olvasnivalóra vágyik. A könyvnek egyelőre csak öt fejezete van, de izgatottan várjuk a folytatást!

A 2019-es februári versenyen elért pontszámai:

Borító: 10 pont

Fülszöveg: 7 pont

Helyesírás: 10 pont

Fogalmazás: 10 pont

Történet: 10 pont

Előadásmód: 10 pont

Összesen: 57 pont

A kritikát írta és pontozta: Petra

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now