Fogadás a gimiben - @sak2005

68 3 0
                                    

kb. 60 fejezet

Ongoing

Original

Ifjúsági történet, ami egy osztálynyi tini iskolai mindennapjait mutatja be, akik egy buta fogadás miatt keverednek durva és meglepő konfliktusokba. Az ötlet nem túl eredeti, de az író érdekes jelenetekkel áll elő és változatosak a karaktereket, akiknek egyes vonásait létező személyekről mintázhatta.

A borító egyszerű, de nagyszerű, egy jól megválasztott kép, filterrel és jól elhelyezett címmel. Tetszetős és figyelemfelkeltő, jól illenek egymáshoz a sztorival.

A fülszöveg gyakorlatilag röviden el is meséli sztorit, az első bekezdés szerintem teljesen rendben van, de az író bevágott egy párbeszédet a várható jövőbeni csattanóról. Nyilván a megdöbbentés volt az író célja, de szerintem felesleges plusz spoiler, így a fülszövegben.

A helyesírásban sajnos rengeteg a hiba. A legalapvetőbb dolgokról van szó, elmaradnak a mondatvégi írásjelek. Használ vesszőket, de sokszor rosszul, néha gyakran tőmondatokat használ ott, ahol összetett mondattal, sokkal gördülékenyebbé tehetné a történetet. Nem megfelelő a ragok használata, tele van mondatszerkesztési hibákkal, a párbeszédeket nem megfelelően központozza.

A fogalmazás már egész másképp hemzseg a hibáktól. A történet 90%-ban párbeszédekből áll, az író szinte egyáltalán nem használ leíró részeket és gyakran képek beszúrásával helyettesíti azokat. Képek megjelenítését legfeljebb illusztrációként érdemes használni a leíró részek mellé, de itt felesleges alkalmakkor kerül beillesztésre egy-egy ruha szett, vagy tájkép.

Komoly figyelmet kéne szentelni a jelen/múlt idő használatára, mert gyakran ugrál az író a kettő között, akár mondaton belül is.

A történetben számomra külön plusz pont, hogy magyarországon játszódik, és bár rengeteg a karakter, igyekszik minden szemszöget bemutatni az író. A sokféle személyiség ellenére mégis az előadás módból egyáltalán nem érezhető a szereplők közti különbség, hasonló módon gondolkodnak, fogalmaznak nincs sok eltérés a fiúk, lányok szemszögei között, pedig ezzel igazán sokat lehetne játszani. A párbeszédek sokszor életszerűtlenek, semmit mondók, nem gördítik előre a történetet, sem a cselekményt, ebből kifolyólag a cselekmény is nagyon vontatott és alig halad. Rövidek a fejezetek, közel hatvannál jár, mégsem közeledünk a konfliktushoz elég gyorsan. Iskolakezdéssel indult a történet és jelenleg január végén járunk, de még csak most kezd beindulni igazán a történet.

A sztori tele van tűzdelve DIY-akkal, random könyv reklámokkal és egyéb nem a történethez kapcsolódó információkkal is, amiket külön kéne gyűjteni a wattpad profilon, hogy ne zavarja meg az olvasókat. Kapunk sok-sok név listát is, mert egyenként feltünteti az osztály minden tagja közvetlen családtagjainak neveit, bár ezeket én szintén a történet legelejére, vagy végére illeszteném. A sztori közepén külön fejezetként beemelve ezek a jegyzetek kicsit zavarók, más volna, ha mindig az adott fejezet alján tüntetné fel őket, a szereplők megjelenésekor.

Összeségében jó kis szórakoztató történet lehet belőle, de mindenképp javasolnám a fentiek javítását, mert jelen helyzetben a történet egy jól kidolgozott vázlatnak tűnik.

A 2019. januári versenyen elért pontszámai:

Borító: 10 pont

Fülszöveg: 8 pont

Helyesírás: 4 pont

Fogalmazás: 3 pont

Történet: 5 pont

Előadás mód: 7 pont

Összpontszám: 37 pont

A kritikát írta és pontozta: Mila

Angel - sak2005?

13 fejezet

Ongoing

Original

Bár beszéltünk róla, hogy az alkotó szerint más írja a két történetet, számomra egyértelmű lett, hogy a Fogadás a gimiben, és az Angel, ugyan annak az alkotónak az írása, mert hivatkozik is magára mindkét történet során. Ezért úgy döntöttem őt kizárom ebből a januári versenyből. Ha szeretné, a februáriban még indíthatja.

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now