Apokalpiszis lovasai - @mate1979

79 4 1
                                    

51 fejezet – befejezett

Original

A történethez kapcsolódó borító igen látványos választás, a kép remek és figyelemfelkeltő, de sajnos a cím olvashatatlan, ahogyan az író neve is. Az írott betűtípus ekkora méretben alapvetően nem javasolt egy fedőlapra, mert nehezen kivehető.

A fülszövegből sajnos nem derül ki a történet lényege, inkább csak bevezető. Gyakorlatilag beillesztette az író a prológust, annyi bizonyos, hogy nagy volumenű történetről van szó, igen összetett is, ami több szálon fut egyszerre. Egy igen komoly előzményből indul ki a kusza háló és elképesztően eseménydús történet veszi kezdetét.

A helyesírás sajnos mindössze négy pontot kapott, ha jól tudom az író diszgráfiás, egyébként ezt nem tudtam volna megállapítani, ha ő maga nem írja le. A tipikus hibák, hogy sok szó következetesen rosszul kerül leírásra. Előfordul, hogy a szereplők gondolatait is párbeszéd kötőjellel jelzi, amire nincs szükség, de az írásjelek egyébként többnyire a helyükön vannak és megfelelően kerülnek használatra. A fogalmazás viszont sajnos már csak három pontot érdemelt, igen bonyolult a történetvezetés a kuszasága miatt. Elsőként azért, mert gyakorta ugrál a szereplő és az író elbeszélései között, másodszor, mert mondaton belül is képes váltani a múlt és jelen idő között. Az összetett mondatok, nagyon körülményesen kerülnek megfogalmazásra, érthető, de esetenként nehezen bogozható ki, mi a mondat valódi mondanivalója és ez igencsak megnehezíti a mű gördülékeny olvasását.

A történet hét pontot kapott, mert az alap ötlet nagyon egyedi, tele van fordulatokkal a szereplők igen változatosak. Viszont a főszereplő lány karaktere nem túl reális, egyszerűen a férfi jellemek használatával jobban tisztában van az alkotó, mint a nőivel. Az előadás módja igen bonyolult, alapvetően az ő esetében nagy segítség lenne e miatt egy béta, aki segít a mondatok átszerkesztésében. Egyébként olvastam tőle más alkotásokat is, sokat változott az író előnyére. A stílusa szintén nagyon egyedi. Szeret igen magasztosan fogalmazni, ami roppant bonyolult és nehéz feladat, még gyakorlott alkotóknak is, ezért is érdemes ilyen művekhez segítséget kérni, aki lektorál esetleg korrektúrázza a történetet.

Összességében azoknak ajánlom, akik szeretik a nagyobb volumenű alkotásokat, mivel ez egy több kötetes alkotás első része. Érdekes lehet azoknak, akik szeretik a fennkölten íródott műveket, és a hosszú történeteket. Azonban mindezek előtt én átdolgozásra javasolnám, egy kis segítséggel a gördülékenyebb olvashatóság érdekében.

A 2018-as októberi versenyen elért pontszámai:

Borító: 5 pont

Fülszöveg: 4 pont

Helyesírás: 4 pont

Fogalmazás: 3 pont

Történet: 7 pont

Előadás mód: 3 pont

Összesen: 26 pont

A kritikát írta és pontozta: Mila

HWSZ KRITIKÁKDonde viven las historias. Descúbrelo ahora