4 fejezet
Ongoing
Original
Egy olyan alternatív 22. században játszódó fantasy, krimi történet, aminek sajátságos világa és szabályai könnyen magával ragadják az olvasót. Az író négy részes könyv sorozatot tervez írni belőle. Én magam mindig félve kezdek bele a nagyszabású, több kötetesnek induló történetekbe, mert gyakran ugranak az amatőr írók fejest a mélyvízbe, és mindenki valami óriásit akar durrantani, de sokszor kifog rajtuk saját kusza terveik hálója. Azonban ez a történet egy igazi kivétel, már az első fejezetből is hamar kiderül, hogy sok munka áll már most a történet mögött, amit ugyan jól megfontolt szálak kusza hálója sző be, mégis szépen gördül előre a cselekmény.
A műhöz kapcsolódó kép bennem a kilencvenes évek regény borítóit idézi fel, nem csak a sötétsége, de a betűtípusa és annak színvilága miatt. Nekem nagyon tetszik, számomra abszolút tízes, annak ellenére, hogy ma már a sokkal letisztultabb borító a divat, szerintem tökéletesen illeszkedik a történethez.
A fülszövegben rengeteg információt közül velünk az író, és nem akarja sejtelmes fátyol mögé rejteni a várható eseményeket, hanem sok szükséges adatot közöl, hogy már itt ránk zúdíthassa világa egyediségét.
A helyesírása kifogástalan, talán egy-két véletlen elütést találtam, de valójában a szemünk gyakran jótékonyan korrigálja a hibákat, ezeket már csak korrektúrával lehet kiszúrni.
Egyedül a fogalmazásra kapott kilenc pontot az író, mert szerintem azon még sokat fog tudni javítani a jövőbeni, még nem elég kiforrott a stílusa, de választékosan fogalmaz.
A történetünk „in medias res" kezdődik, kevés a felvezetés, de megkapjuk a szükséges információkat, még az első fejezet során. Kiegészítésként találunk egy kiejtési útmutatót a legelején, mert a történet Hollandiában játszódik, így sokat segít az író az olvasásban.
Elképesztően összetett és fantázia dús a történet, a karakterek jelleme változatos, jók a párbeszédek, nincsenek erőltetett, sehová sem vezető jelenetek. Saját „mágia" rendszere van a történetnek, amin láthatóan sokat dolgozott az alkotó, szerepel benne alkímia, technológiai fejlődés, emberkísérlet. Összeségében egy igen akciódús krimi történet egy alternatív földön.
Előadásmódjával folyamatosan fenntartja figyelmünket, szépek a leíró részek, mégsem terelik el figyelmünket a cselekményről. A párbeszédek szórakoztatóak, az összetett karakter jellemeknek hála, könnyen tudunk azonosulni a szereplők hozzáállásával. Eddig mindösszesen hat fejezet került fel, de nagyon ígéretes folytatás elé nézünk.
Ajánlom minden kedves olvasónak, aki szereti a nyomozós krimi történeteket, fantasy köntösbe bújtatva, aki szeret elmerülni egy másik világban, és éjszakába nyúlóan olvasni egy történetet, amit nem tud letenni.
A 2019-es januári versenyen elért pontszámai
Borító: 10 pont
Fülszöveg: 10 pont
Helyesírás: 10 pont
Fogalmazás: 9 pont
Történet: 10 pontElőadás mód: 10 pont
Összesen: 59 pont
A kritikát írta és pontozta: Mila
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...