37 fejezet
Befejezett
Original
A történet Aiganturán játszódik egy olyan alternatív fantasy világban, ahol két hatalmas szellem irányítja a világot, mígnem az általuk teremett a farkasok és kutyák népesítették be a földet. A két faj között hosszú időn át háborúk dúltak, de rövid időre beköszöntött a béke.
A műhöz kapcsolódó borító nagyon tetszetős, szépen megszerkesztett kép, egyedül a bonyolult betűtípus nehezen olvashatósága miatt kapott kilenc pontot. Igaz, én el tudnék képzelni egy olyan borítót is neki, amin a szellemek szerepelnek, vagy a farkasok és kutyák közti rivalizálást hangsúlyozza ki.
Fülszövege remekül sikerült, összefoglalja a történet lényegét és remek utalásokat hint el, mire számíthatunk a kötet során, ezért maximális pontszámot érdemelt.
A helyesírás egy-két elgépeléstől eltekintve kiváló. Öröm látni a gondolatjeleket a történetben, gyakran hibásan nem használják őket, holott nagyon fontos a párbeszédek utáni elhelyezésük és az alkotó itt figyel erre. Az írásjelek, a ragozás mindenre igen odafigyelt az író, öröm a szemnek egy ilyen történet. A fogalmazással viszont akadnak időnként gondok, előfordul, hogy feleslegesen facsarja meg a mondatokat, és becsúszik egy-két képzavar, mint „az erdő tarka szagáradata", teljesen értem mire gondolt ez alatt az alkotó, de kicsit mókás elképzelni ebben a formában ezt a szó összetételt. Fontos még a véletlen elütésekre is koncentrálni, mert könnyen kizökkentheti az olvasót, ha olyat olvas, hogy „törtem ki dühösen és éretlenül". Ha az író begyakorolja a megfelelő hasonlatok és metaforák használatát, valamint választékos fogalmazásba is energiát fektet kiváló történeteket tud majd alkotni.
A történet jól átgondolt, gondosan megszerkesztett fejezetekből és cselekményszálakból áll, amiről nem írnék részletesen, így szeretném elkerülni, hogy óvatlanul áruljak el valamit előre. Történései izgalmas fordulatokat rejtegetnek és öröm volt látni a változatos karaktereket. Könnyű elmerülni a hangulatában, hála a hosszú fejezeteknek és a könnyed fogalmazásnak, olvastatja magát a történet, ritkán akad meg az olvasó a gondolatmenetben. A leírás részek is remekül átadják a hangulatot, igaz kissé meglepett mikor a főszereplő kutyák épület falak között sétáltak, erkélyekre léptek ki vagy kutya szobrokat nézegettek. Ez az elképzelés engem kicsit kizökkentett, de később már kevés ilyen jelenetet látunk. A szereplők neve igen kreatívan rakta össze az író, rengeteg szereplőt vonultat fel, de sok szimpatikus megnevezést találtam, külön örültem, hogy nem angol kifejezéseket használt hozzájuk.
Az előadásmód igen hangulat keltő, lassan gördíti előre a cselekményt, időt adva az olvasónak bele helyezkedni a történet hangulatába. Az egészet valahogy körül lengi egy borzongató misztikus hangulat.
Összességében ajánlom mindenkinek, aki szeret befejezett fantasy történeteket olvasni, mert ennek már a folytatása is kikerült wattpadra. Minden állat és természetkedvelő fantasy rajongónak kedvére válik majd a mű, ebben biztos vagyok.
A 2019-es januári versenyen elért pontszámai
Borító: 9 pont
Fülszöveg: 10 pont
Helyesírás: 10 pont
Fogalmazás: 8 pont
Történet: 9 pont
Előadás mód: 9 pont
Összesen: 55 pont
A kritikát írta és pontozta: Mila
ESTÁS LEYENDO
HWSZ KRITIKÁK
De TodoA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...