A völgy dala - @VantanaForest

81 3 2
                                    

novella

befejezett


A völgy dala novellában az író egy párhuzamos univerzumot hozott létre. Az itt született emberek kettészakított lélekként jönnek a világra, akiknek születését attól a naptól számítják, hogy megjelenik a csuklón egy összekötő szimbólum. Ennek köszönhetően találhatják meg a lelki társukat, de ennél részletesebben nem mennék bele, mert érthető módon innen indul - ha mondhatjuk ezt - a konfliktus. A novellában egy eredet történet meséli el a világ keletkezését, ami többé-kevésbé, inkább kevésbé magyarázza meg nekünk a csattanót.

Borító, fülszöveg

A borítón kép, az elrendezés és a szöveg remek munka, mindössze az egalizálás és középtengely kibillenése miatt nem kapja meg a maximum pontszámot. A cím és a fülszöveg azonban kevéssé találó, kicsit mindent és semmit. Értem miért kapta a völgy dala címet, de az indok és az a cselekmény kicsit nyakatekerten magyarázza el számunkra, hogyan is jutunk el a végkifejletig.A fülszöveg kevéssé figyelemfelkeltő, mintha verset olvasnék, de még sem, gyakorlatilag 21 szóban írja le a novellát, de erre csak akkor ébredünk rá, ha végig olvastuk az egészet, ebből kifolyólag nem túl figyelem felkeltő.

Helyesírás, fogalmazás

Öröm a szemnek, néhány elütést, illetve át nem gondolt kifejezést leszámítva minden tökéletesen a helyén van, rengeteg amatőr írót taníthatna a wattpadon. Persze meglehet, a bétája sokat segített ezt nem tudhatom, de összességében annyira jól ír, hogy nem vonta el figyelmemet a történetről.

Történet

Őszintén megmondom az ötlet nagyon is tetszett, de az univerzum keletkezését felesleges felvezetésnek tartottam, leginkább azért, mert ez egy fantasy és nem sci-fi történet és egy rövid bekezdéssel is meg lehetett volna magyarázni, miként alakulnak ki a minták és, hogy mit is jelent ez a főszereplőnknek.Ezen kívül nem is ad magyarázatot arra, hogyan is képesek az emberek irányítani a természet erőit akaratukon kívül, honnan ered ez a képesség. A vége elképesztően megható és tragikus is egyben, mégis annyival többet ki lehetett volna hozni az alap ötletből, egy kis utána gondolással.

Összességében kettősség érzésem van a novellával kapcsoltban, túl rövid és túl nagy ugrásokat tesz, kevés átvezetéssel a cselekmények között. Mindenképp javasolnám, hogy dolgozzon a világon és alkosson újabb novellákat, amikben több hangsúlyt fektethet a szociális és társadalmi kapcsolatok nehézségeire. Érdekes elgondolás megérné tovább fűzni és dolgozni rajta.

A 2018-as novemberi versenyen elért pontszámai

Borító: 9 pont

Fülszöveg: 7 pont

Helyesírás: 9 pont

Fogalmazás: 9 pont

Történet: 7 pont

Előadás mód: 8 pont

Összpontszám: 49 pont

A kritikát írta és pontozta: Mila   

HWSZ KRITIKÁKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang