Édes tini élet - 1000 és 1 gonddal fűszerezve - @HenriettaBarna

153 6 2
                                    

28 fejezet
ongoing

Az édes tini élet – 1000 és 1 gonddal fűszerezve, egy ikerpárról Riette és Kolett Süß-ről szól, de elsősorban Riáról. Utolsó gimnáziumi évüket felforgatja a lakhely, és az iskolaváltás, de főszereplőinket kicsit sem kell félteni, nagyon is belevaló lányokról van szó.Az egész egy ifjúsági regény, tele mindennapi nehézségekkel és fordulatokkal, számomra az egyetlen furcsaság, hogy több cselekmény is túlzottan idillikusan zajlik. Természetesen ez nem egy dráma, hanem egy humoros és kalandos történet, amibe felesleges a mély melankóliát bele keverni.A sztori kezdete és az alapötlete teljesen szokványos tini történet. Az események forgatagán túl leginkább főszereplőink stílusa miatt olyan élvezetes az egész, így ajánlom mindenkinek, aki könnyed és fordulatos szórakozásra vágyik, sok humorral megfűszerezve.

Borító, fülszöveg

Nagyon oda tette magát, aki a fedőlapot készítette, el tudom képzelni, hogy találkozom vele a könyvesboltok polcain. Tökéletesen bemutatja a történet hangulatát, azonnal tudjuk, mire számítsunk, ha felnyitunk egy ilyen borítót.Fülszövegben szerepel egy idézet, amit én azonnal ki vennék, mert teljesen feleslegesnek érzem. Nem is derül ki pontosan kik között zajlik jelenet. A fülszöveg további része elárulja, honnan indul a könyv, és egy-két kiegészítő mondattal könnyen helyettesíthetné az író a másolt szöveget, a nélkül, hogy betekintést engedne a történetbe.

Helyesírás, fogalmazás


A helyesírás kiváló, maximális pontszám jár érte, egyszerűen nincs benne hiba, élvezet a szemnek, egy pillanatra sem akasztott meg az olvasásban. A fogalmazás már sokkal személyesebb, mivel többnyire az egyes szereplők szemszögéből olvashatjuk a jeleneteket, az ő gondolataikon keresztül élvezhetjük az események forgatagát, viszont mind nagyon az író sajátja. Ez abból is érzékelhető, hogy nagyon hasonlítanak egymásra a stílusok, ha véletlenszerűen kiragadnék egy jelenetet a történetből elsőre, nem tudnám megmondani kinek a szemszöge. Kizárólag ezért kapott egyel kevesebb pontot, mint a maximum.Leírás részek igen rövidek, de lényeget pontosan ismerteti. Azon helyeken ahol még is akad egy-egy leírás rész én meg beillesztenék egy-két entert, hogy olvashatóbbak legyenek a gondolatmenetek.Az egész történet túlnyomórészt párbeszédekből áll, amik olyan frappánsak, hogy csak úgy repítik előre az olvasót. A hasonlatok érzékletesek, az író rengeteget emel bele saját stílusából és a szófordulatai hihetetlenül szórakoztatóak.

Történet, előadásmód

A történetben leginkább a kreatívan összerakott jelenetek tetszenek, függetlenül attól, hogy vannak események, amik számomra már túlzón idealizáltnak hatnak. A szereplők összetettek és változatosak, kommunikációjuk durva és rövidre fogott, ahogy a valóságban is sokszor átéljük, ezért is könnyű szimpatizálni egyes karakterekkel.Olvastatja magát a mű, mert bárki szemszögéből is látjuk az eseményeket, minden karaktert közel érzünk magunkhoz és a legjobb végkifejletet kívánjuk, remekül bemutatja, hogy az emberek sokszor nem kegyetlenek vagy rosszindulatúak, egyszerűen mindenkinek meg van a saját élete, véleménye, és érdeke, ezek mozgatják mindvégig a szálakat. Ez nem jelenti azt, hogy nem kapunk eleget az ellenszenves szereplőkből, akadnak bőséggel, akik megkeserítik főszereplőink életét, és néha még a barátok is megváltoznak egy kevés külső behatásra is.Nagyon szerethető, hogy a foci ilyen kiemelkedő szerepet tölt be a történetben. Számomra mindig külön élmény, ha szereplők hobbijuk iránti szeretete átragad az olvasóra, mert az író kellő érzékletességgel képes átadni a sport hangulatát is. Az előadás mód a legszórakoztatóbb az egészben, ezért is kapott maximális pontszámot, nehéz leírni mitől lesz valami, annyira egyedi és a sajátos. Minden alkotónak van egyfajta stílusa, amit személyiségükből merítenek, ettől lesznek annyira hangulatosak az egyes történetek. Itt is ennek lehetünk szemtanúja, a szórakoztató előadásmód teszi annyira izgalmassá, élvezhetővé a leghétköznapibb ötletet is.

Összességében ajánlom mindenkinek, aki oda van az ifjúsági történetekért. Emberi kapcsolatok, football, versengés, kemény szócsaták, humoros jelenetek és dráma. Minden, amit kívánhatunk egy ilyen történettől.

Nagyon várjuk a folytatását!

A 2018-as novemberi versenyen elért pontszámai

Borító: 10 pont

Fülszöveg: 9 pont

Helyesírás: 10 pont

Fogalmazás: 9 pont

Történet: 9 pont

Előadás mód: 10 pont

Összpontszám: 57 pont

A kritikát írta és pontozta: Mila   

HWSZ KRITIKÁKDonde viven las historias. Descúbrelo ahora