A könyv borítója első ránézésre elárulja, hogy valószínűleg egy fantasy műfajú könyvvel állunk szemben, és azon belül is a hercegnők a fő téma. Tetszik a montázsos megoldás, azonban ilyenkor érdemes figyelni a méretezésre, mert ha nem jó képpontokkal szerkesztünk borítót, a wattpad egész egyszerűen levágja a borítónk szélét. Szép a betűtípus, ami használva lett, azonban a kisebb szavak egyáltalán nem látszanak, nem lehet kiolvasni őket (csak ha erőlködik az emberfia), a méretük miatt sem és amiatt sem, hogy a wattpad lerontja a minőségét a képnek.
A fülszöveg nagyon szépen elmondja a főszereplő családi hátterét elég részletesen. Pont eleget mesél el ahhoz, hogy az olvasó belekezdjen a történetbe.
Helyesírását illetően jó, néhány helyen szemet szúrt a névelők túlzott használata. A birtokos szerkezetet ilyenkor ajánlott fordított szórendben írni, így nem lesznek zavaróak a határozott névelők. Pl.: (...) megjelentek az első jelei a Végső Csapásnak. Átírva: (...) megjelentek a Végső Csapás első jelei.
Ezen kívül szépen, változatosan használja a nyelvet, bő a szókincse. Az írásjelek rendben vannak, nem találtam ilyesféle hibát. Elgépelés egy pár helyen előfordul, de ez könnyen kiküszöbölhető többszöri átolvasással.
Gyönyörű a fogalmazás, a mondatok is szépek, de néhol túlontúl hosszúnak találom őket. Valamint ilyenkor érdemes arra is figyelni, hogy mi van a mondatban, és hogy fejezzük azt be. Kiábrándító, amikor elkezdünk olvasni egy mondatot, és a végén nem is értjük mit akart az író megörökíteni. Én, személy szerint nem szeretek olyan mondatokat olvasni, aminek az elkezdés után három sorral van vége, és már nem is tudom mit olvastam az elején. Mindezek ellenére lehetnek jól felépítettek, és összeszedettek a mondatok, de ez igen nagy odafigyelést igényel.
Történetét illetően a könyv izgalmas, élvezhető történet. A karakterek nagyon igényesek, látszik, hogy minden részletre odafigyeltél. Az alapötletet nagyon jól kitaláltad, van benne fantázia. Nagyon tetszik, hogy kitaláltál egy kutatóintézetet, amiről Tamara szülei olyan titokzatosan beszélnek. Ez az olvasót is kíváncsivá teszik, meg akarja tudni, hogy mitől is olyan titokzatos ez az intézmény, ahová Tamara felvételt nyert. Ötletes, hogy a fejezetek végére mindig egy kíváncsiságot keltő mondatot, bekezdést írsz, így fenn tudod tartani az olvasók figyelmét, és várni fogják az új részt.
Az író kreativitását megmutatják azok a részek, amelyek egy-egy sor erejéig az olvasóhoz szólnak. Olyan hatást kelt, mintha valaki tényleg neked mesélné a történetet, közvetlen közelről. Viszont néha egy kicsit kitér a történet egy-egy - szerintem - nem igazán lényeges dologra, amit túl részletesen ír meg az író. Ilyenkor egy kicsit lankad az olvasó figyelme, és még a gyorsolvasó egyedek is csak vonszolni tudják magukat a sorokon keresztül. Ezzel ellentétben a részeken látszik, hogy sok munka van bennük, nincsenek összecsapva.
A 2019.-es februári versenyen elért pontszámai:
Borító: 7 pont
Fülszöveg: 9 pont
Helyesírás: 9 pont
Fogalmazás: 8 pont
Történet: 10 pont
Előadásmód: 8 pontÖsszesen: 51 pont
A kritikát írta és pontozta: Petra
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...