Lucifer ff - A végzet ereje - @Betti93

42 1 1
                                    

Egy Lucifer fanfiction, ami a harmadik évad után játszódik, felhasználva a plusz epizódokban bemutatott alternatív világ ötletét.

Borító

A kép nagyon hangulatos, viszont elég kicsi, némileg elmosódott, pixeles és lelóg a széleken, ezen még érdemes lenne szerkeszteni. A cím viszont jól látható helyen van. Amit hiányoltam az az alcím, érdemes lenne feltüntetni rajta.

Fülszöveg

Elég hosszúra nyúlt, mindenképp elkülöníteném a valódi fülszöveget az egyéb írói információktól, de magában a történethez kapcsolódó szöveg is hosszú lett. Nem feltétlen szükséges minden szereplőről írni, a rövidebb, nyitott kérdéssel zárók fülszövegek szoktak az igazán nyerő, hívogató horgok lenni, ha olvasót akarunk bevonzani. Érdemes lenne kicsit rövidebbre fogni ezt a részt.

Helyesírás

Összeségében ügyes, a kezdő alkotók legjellemzőbb hibáit használja. Elütések, hibásan leírt kifejezések, valamint a mondatközi írásjelek időnkénti elmaradása.

Amire még szerettem volna felhívni a figyelmet:

A számokat betűkkel kell írni, kivételt képeznek a címek és a dátumok, minden más mondatnál javítani szükséges pl. "2 lelket kell kikérdezni a gyilkosukról..."

Az idegen eredetű nevek kapcsán, akkor kell toldalékot kötőjellel kapcsolni névhez, ha a szótő végén nem hangzó betű van (pl. Voltaire), illetve bonyolult betűkombináció jelöli az utolsó hangot (pl. Rousseau). Javítani szükséges az ilyen eseteket, mint például, Trixie-nek Patrick-el.

Fogalmazás, Előadásmód

Fenti kettőt ezúttal összevontam, mert itt annyira szorosan összefüggnek a területek, hogy úgy éreztem, így könnyebb lesz kifejteni, ha az egészet egy részben foglalom össze. Azt hiszem, erre területre kell a legtöbb időt szánnia az alkotónak, ha esetleg javításra adja a fejét.

Igazából az első, ami eszembe jutott olvasás közben, hogy a fogalmazás nagyon forgatókönyv szerű. Nehezen tudnám más módon visszaadni mire is gondolok pontosan, de végig olvasva ilyen hatást kelt. Ennek, azaz oka, hogy meglehetősen cselekmény és dialógus központú az egész történet, és úgy vélem ebből kifolyólag sokkal a nehezebben is köti le az olvasók figyelmét.
A történet olyan érzést kelt, mintha sorozat egy epizódjának a szövegkönyvét olvasná az ember, mert csak a szükséges információkat közli a történésekről. Melyik szereplő mit cselekszik éppen, és közben milyen dialógus folyik.

A narrációnak egyébként az itt használt előadásmód is megfelelő lehet, ha sokkal több leírás rész kerül beiktatásra. Ebben az esetben már egy távoli E/3 lehet a mű narrációja.

A kérdés az, hogy mit szeretne pontosan kommunikálni az író az olvasók felé?

Ha az a cél, hogy főleg az eseményekre fektesse a hangsúlyt, és a történésekre, akkor ideális választás volt a távoli E/3, ám ebben az esetben is javítgatni kell a történeten.

A fő hiányosság, az általam már említett leírásrészek hiánya, ami azt jelenti, hogy meglehetősen kevés dolgot látunk a környezetből.
A karaktereket remekül mozgatja az író, és csak úgy száguld a történet, de mellette minden más a képzeletünkre van bízva, és semmilyen iránymutatást nem kapunk a többi dolgot illetően.
Ha feltételezzük, hogy valaki nem látta a sorozatot, és esetleg a bemutatót se olvassa el a fejezeteket előtt, elképzelése sincs a következő dolgokról:
Hogy néznek ki a karakterek? Hogy néznek ki a helyszínek, ahol játszódik a történet? Milyen kint az időjárás?
Tehát csupa benyomás alapú dolog hiányozik.
Íróként igyekszünk mind az öt érzékszervre hatni folyamatosan, mert egy olvasó akkor tudja magát igazán bele élni magát egy történetbe, ha ismeri a környezetet, szinte érzi, hogy ő is ott áll a helyszínen. Ha ezt szem előtt tartva kerülnek beillesztésre a leírások, akkor sokkal élvezetesebb, gördülékenyebb olvasást tud elérni az író az olvasóknál.

Amennyiben nem csak cselekményekre szeretné fektetni a hangsúlyt, hanem mondjuk a karakterek érzéseinek átadása is fontos, akkor az író választhat közeli E/3-t is váltott narrációval.
Ez annyiban egészülne ki a fentieken túl, hogy a leírás részeken túl, gyarapítja a szereplők érzéseinek, gondolatainak bemutatását is az olvasó számára, hogy könnyebben azonosulhasson a karakterekkel.

Fel akartam még hívni az író figyelmét a tömbösítésre.
Fontos, hogy az adott jelenetek, gondolatmenetek jól elkülöníthetők legyenek egy fejezeten belül. Tehát, ha új gondolatmenet indul enterrel érdemes elválasztani az előzőtől, viszont új jelenet esetén, több enterrel esetleg valamilyen szimbólum közbe iktatásával is remekül lehet érzékeltetni a váltást, így nem éri meglepetésként az olvasót, hogy véget ért egy jelenet.

Jelenleg ezek nagyon összeolvadnak, nem lehet elkülöníteni a helyszíneket, pillanatokat, mert nincs semmilyen elválasztás.
Ennél a történetnél ez azért is különösen fontos, mert roppant hosszú fejezetek szerepelnek fent, és az agyunk úgy működik, hogy szeret kategorizálni, elválasztani dolgokat, és erre vizuálisan is szüksége van.
Például, ha valamiért abba szeretné hagyni az olvasást, egy jelenet végénél, nem fog tudni visszatérni könnyen és gyorsan, mert nem talál semmilyen kapaszkodót, jelzést a jelenet végéről.

Történet

Mindenképp szerettem volna kiemelni, hogy számomra nagy segítség volt a szereplők bemutatása az elején, mert csak néhány részt láttam a sorozatból korábban. Viszont szerintem nincs szükség ilyen mennyiségű információ halmazra, érdemes lenne egyetlen "fejezetbe" sűríteni az összes leírást, mert igazából egy összefoglaló is volt az előzményekről.
Magukat a szereplőket pedig mindenképp érdemes ugyanúgy bemutatni a történetben is, ahogy fentebb is említettem.

A történet maga hihetetlenül cselekményes, rendkívül pörögnek az események, csak úgy kapkodtam a fejem, olyan érzés volt, mintha magát a sorozatot nézném. A szereplők nagyon hitelesek, és a párbeszédek is kifejezetten hasonlatosra sikerültek, így könnyen bele tudtam helyezkedni a történetbe. A poénok nagyon ülnek, kifejezetten karakterhűek lettek.

Az ötlet maga szórakoztató, és a végkifejlett pedig igazán megható és méltó befejezése ennek a tíz fejezetnek. Viszont szereplő közelibb gondolatok bemutatásával, és még több leírás használatával fokozható lenne az élmény, például az esküvő pillanatainál, vagy az azutáni lezárásnál.

Összeségében
, egy szórakoztató alkotás. Kifejezetten ajánlom a sorozat kedvelőinek, mert biztosan nem fognak csalódni se az események forgatagában, sem a szereplőkben. Őszintén várom milyen formát ölt majd a történet a javítgatás után, vagy, hogy milyen lesz az új kötet.

A kritikát írta: Mila


HWSZ KRITIKÁKDonde viven las historias. Descúbrelo ahora