𝔾𝕆 𝕃𝕆𝕍𝔼 𝕐𝕆𝕌ℝ𝕊𝔼𝕃𝔽 - @Punknik

80 4 0
                                    

Fülszöveg és borító: A borító engem első látásra megfogott, mert letisztult, szép munka. Egyedül annyi gond akad vele, hogy az apró betűs részt nem lehet elolvasni a wattpadon. Számomra érzelmeket sugároz, ami egyrészt jó, másrészt már az olvasás előtt úgy áll hozzá a leendő olvasó, hogy ez egy szomorú, vagy dühvel teli iromány lesz.

Fülszöveg: Már itt a legelején belebotlottam a rövid, szinte teljesen tő mondatokba. Engem személy szerint meglehetősen zavarnak, így kíváncsiságból felkerestem az író profilját, és próbáltam más könyvei után kutatni, hogy megbizonyosodjak róla; a tőmondatokat csak ebben a művében használta. Nincsenek kötőszavak, összetett mondatok, vesszők is csak elvétve. Nem tudtam megbizonyosodni róla, hogy a történet direkt van-e így írva, vagy szimplán még kissé amatőr az író, hogy így fogalmazzak. Tehát a fülszöveg: Rövid és tömör. Elárulja az alap koncepciót, de mégsem tudunk meg szinte semmit a cselekmény fő száláról.

Külalak: Vannak komoly helyesírási hibák a történetben, amit tanácsolnék kijavítani. Ilyenek például az összetett szavak, amiket egybe kell írni, néhány helyen azonban külön szerepelnek. Ha esetleg nem megy az írónak, javasolnék keresni egy bétát, aki ért hozzá, és átolvastatni vele. Valamint vannak benne olyan hibák is, amiket egy sima átolvasás után ki lehetne javítani, mert elütések. Pluszba még annyit tudnék tanácsolni, hogy kezdj többször új bekezdést a szöveg olvashatósága érdekében. A leírások hanyagolva vannak, helyettük a hangsúly a szereplők gondolataira van helyezve és arra, hogy minél többet megtudjunk belőlük, és a múltjaikból.

Történet és alapötlet: A történet az 50-es években játszódik, központjában egy takarítófiú áll. Egy nap betér a bárba egy különleges idegen, aki nemsokára aktív szereplővé válik a történetben.

Az alapötlet jó, kreatív. Szeretem az 1900-as években játszódó történeteket, ám itt wattpadon nem találni sokat. Engem kissé emlékeztet az Arisztotelész és Dante a világmindenség titkainak nyomában-ra, de csak annyiban hasonlítanak, hogy két fiú a főszereplő, és a történet a múltban játszódik. Véleményem szerint a cselekményszál túl gyorsan játszódik, én hagynám jobban kibontakozni az eseményeket a két főszereplő között.

A 2018-as decemberi versenyen elért pontszámai

Borító: 8 pont
Fülszöveg: 7 pont
Helyesírás: 6 pont
Fogalmazás: 6 pont
Történet: 7 pont
Előadásmód: 8 pont

Összesen: 42 pont

A kritikát írta és pontozta: Petra

HWSZ KRITIKÁKحيث تعيش القصص. اكتشف الآن