1. könyv - 105 fejezet
2. könyv - 22 fejezet+1 különkiadás
befejezett
A történet középpontjában Serena Freese áll, egy természetfeletti képeségekkel rendelkező fiatal lány, aki keresi a helyét a világban. Gyermekkora óta rengeteget költöztek édesanyja munkája miatt, ráadásul a szülei egyáltalán nem támogatók vele kapcsolatban. Idősebb szerető bátyját is elmarták otthonról, így Serena élete történetünk elején igazán magányos. Végül a lány szerencséjére egy olyan városba költözik, ahol otthonra, barátokra és szerelemre talál, azonban boldogságát beárnyékolja egy legenda, ami ezer év múltán életre kel.Borító, fülszöveg
A választott kép találó és színvilága remekül visszaadja a történet hangulatát. A fülszöveg szépen felvezeti a cselekményt és felkelti az olvasó érdeklődését.
Helyesírás, fogalmazás
Úgy hiszem a helyesíráson és a fogalmazáson lehetne a legtöbbet fejleszteni, amitől sokkal élvezhetőbb lenne a történet. Én magam nagyon fontosnak tartom, hogy az írók fordítsanak legalább annyi időt és energiát minderre, mint amennyit a történet megalkotásával, leírásával töltenek, egészen addig, amíg a helyesírás már rutinná válik. A fogalmazás folyamatosan fejleszthető, ezen a téren mindig tanulhatunk újat és sokkal érzékletesebbé teszi a történetet. Az olvasók nagyobb átéléssel élvezhetik a történetet.
Legjellemzőbb hibák a párbeszédek pontja utáni kötőjelek, az elgépelések, és a helytelen írásjelek használata. Nyelvtanon is sokat lehetne fejleszteni a szinonima kifejezések használatával, valamint az igekötők helyes leírásával, megfelelő ragozással. A ritmusa nagyon gyors, pörgős igen kevés leírás részt tartalmaz, párbeszédekben nagyon gazdag, de sokszor tankönyviek, nem mindig sikerednek életszerűre. A szereplők beszéd stílusa sokat mélyítené az egyéniségükön.
Sajnos nem győzöm hangsúlyozni, hogy a szöveg képekkel történő helyettesítése nem illeszkedik a történetírásba, a véletlenszerűen beszúrt ruha képek rontják az élményét.
A történet vége felé érzékelhető a választékosabb fogalmazás és a bővebb leírás részek, de összességében a fentiek még fennálló, de javítható hibák.Történet
Az író ügyesen hinti el az utalásokat a rejtélyek megoldásaihoz, láthatóan átgondolt történet, ami azért időnként írta is önmagát alkotás közben. Sokféle szereplőt vonultat fel, de mindennek a közepében Serena és Shawn áll. Mégis az összes szereplő okkal került bele, nem érezzük felesleges töltelék szereplőnek őket.
Az író fantáziája sokat ad a történetnek, de időnként úgy éreztem, nem ad elég időt leülepedni a drámai pillanatoknak, annyira siet az egész, oly sok minden történik egyetlen napon belül, hogy csak kapkodtam a fejemet.
A karakterek szerelmi kapcsolata, ahogy a főszereplőké is számomra idillikusan fejlődik. Sokkal inkább a kémián, mint valós kötöttségeken alapul. Nem ismerik egymást a szereplők eléggé, hogy időt adjon nekik az érzelmeik elmélyítésére. A Serena és Shawn kapcsolata, rengeteg megpróbáltatáson megy keresztül, szerelmük még sem inog meg egy pillanatra sem.
Nyilvánvalóan fiatal az író, aki még bontogatja szárnyait, amit leginkább az előadás mód árul el, mert még nincs kiforrott stílusa.
Összességében úgy gondolom, nagyon sokat ad az író magából a történetbe, igazi érzelmi hullámvasúton mehetünk keresztül az események hatására, hihetetlenül pörög az egész. Fantáziája fordulatossá és érdekessé teszik a történetet, minden hiányossága fejleszthető kellő időráfordítással.A 2018-as novemberi versenyen elért pontszámai
Borító: 8 pont
Fülszöveg: 9 pontHelyesírás: 7 pont
Fogalmazás: 7 pont
Történet: 8 pont
Előadás mód: 7 pont
Összpontszám: 46 pontA kritikát írta és pontozta: Mila
YOU ARE READING
HWSZ KRITIKÁK
RandomA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...