Novelláim - @SundownWolf

37 4 2
                                    

Ez a mű egy novellagyűjtemény, eddig három novellával. Mindegyik egy külön, egymástól teljesen független történetet mutat be.

A könyv borítója végtelenül egyszerű, csak az elengedhetetlen információk vannak ráírva: a név és a cím. A betűk olvashatóak, azonban a cím piros színe nekem kissé elüt a borító többi részletétől. Egy novellás könyv esetében nincs ezerféle lehetőségünk borítót szerkeszteni, de ez teljesen rendben van.

A címben semmi kivetnivaló nincs. Tetszik az egyszerűsége, azonban ha könyvesboltban látnék ilyesmit, lehet, hogy vissza is tenném a polcra. Másrészről, ha belegondolok, más cím nem igazán fedné a könyv tartalmát.

A fülszöveghez nem tudok sok mindent fűzni, csupán egy-két mondatból áll, itt tudatja velünk az író, hogy ha regényt keresünk, akkor rossz helyen járunk.

Viszont ez egy olyan verseny, ahol nem csak a borító számít, hanem a tartalom is fontos, az pedig ennél a könyvnél bőségesen kárpótolja az egyszerű kinézetet (cím, fülszöveg borító).

Mindhárom novella ötletét különösen kreatívnak tartom, szerintem nagyon jól elkaptad ezt a fantasy (javítsatok ki, ha rosszul írom) témát.

A külalakot illetően annyit tudnék tanácsolni, hogy én a helyedben nem használnám annyiszor a dőlt betűt. Akkor szokás így írni, ha a könyv neve megjelenik valahol a szövegben, vagy bizonyos esetekben a szereplőnk gondolatait leírjuk. De ez csak egy tanács, nem kötelező jelleg.

A helyesírásról annyit tudnék mondani, hogy amik nekem szemet szúrtak, azok a külön- és egybeírások, amik sok helyen el lettek rontva. Pl.: az első novella elején: odaindultunk, ami helyesen oda indultunk, ha az író megvizsgálja a szövegkörnyezetet. Vagy gondolok itt olyanokra, hogy sietett lefele, kifele nézelődött az ablakon. Ezekkel különösebb probléma nincs, ha jól emlékszem el vannak fogadva ezek az alakok is, csak nekem voltak furcsák, mert én általában é-re végződően használom őket. Lefelé, kifelé.

Ezenkívül főként a második novellánál észrevettem szóismétléseket, legtöbbször a de szócskával. Ezeket könnyen javíthatod magad is, ha átolvasod a szöveget.

Fogalmazásbeli hibák nincsenek, a leíró részek is szépek. Ettől már csak jobb lehet.

Néhány helyen hibás a szóhasználat, mint például: "Beszívtam a levegőmet, majd szépen lassan kiszívtam...". Ennél a résznél akaratlanul is elmosolyodtam. Nem szoktuk így használni ezt a kifejezést. A kiszívtam szó nem azt jeleni, amit az író le akart írni. Ezek a hibák könnyen ki tudják zökkenteni az olvasót az élményből, így érdemes javítani őket. Vagy felkérni egy bétát.

Most pedig áttérnék magukra a történetekre.

Az első novellát kifejezetten izgalmasnak találtam. Csak olvastam a két főszereplőnk történetét és egyre jobban váram, hogy mégis miért mentek oda, ahova, és mire készülnek.

Azt hiszem kijelenthetem, hogy szomorú témájú novella, de az elgondolás egyedi, szépen van kivitelezve. A vége után kellemes űr maradt bennem.

A második novella felettébb érdekes, szintén fantasy. Különleges elgondolása a Nap és Hold kapcsolatának.

A novella vége számomra se füle, se farka, személy szerint vártam volna valami durranást, de lehet, hogy csak szimplán hozzá vagyok szokva, azért hiányolom.

Végül pedig a harmadik novella, ami nálam mindent vitt. Újabb különleges ötlet, jó kivitelezés. Szépen bemutatja az ellentéteket különleges szereplők formájában. Élet és Halál.

Előadásmódja figyelemfelkeltő, szinte olvastatja magát. Amik nekem a legjobban tetszettek benne, azok a leíró részek. Látszik rajta, hogy megfelelő hangsúly van rá fektetve. A szereplőkről éppen annyi információ kerül a történetbe, amennyi szükséges, az olvasó pedig nem érez kíváncsiságot, hogy még többet megtudjon róluk. Egy-egy történetben csak kettő, maximum három szereplő van, de ez mégis sokkal jobb, mintha szemben találnánk magunkat négy, öt vagy hat ismeretlen karakterrel. Párbeszédes rész nem sok van benne, de nem is szükséges. Minden le van írva, a történetek tökéletesen követhetők.

Ajánlanám bárkinek, aki szereti a rövidebb történeteket, vagy csak olvasni szeretne valamit.

Írj még sok-sok ilyen szép novellát!

A 2019.-es februári versenyen elért pontszámai:

Borító: 7 pont

Fülszöveg: 6 pont
Helyesírás: 6 pont
Fogalmazás: 8 pont
Történet(ek): 10 pont
Előadás mód: 9 pont

Összesen: 46 pont

A kritikát írta és pontozta: Petra

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now