Original, 4 fejezet
A történet Boros Veszta tinédzser éveinek nehézségeit mutatja be. Tragikus sorsa édesanyja elvesztésével kezdődik, ami nem csak a lányt, de a bátyját is összetöri, méghozzá olyan mértékben, hogy a húgán éli ki veszteségét a legmegbotránkoztatóbb módon. Mindennaposan zaklatja szexuálisan, ami ellen édesapjuk sem lép fel.
Veszta életében a változást Achilles hozza el, de a lány megpróbáltatásainak koránt sincs vége.
Borító
A kép kiváló választás, a szürkés színvilág tökéletesen illik a történet egyébként is megrázóan komor hangulatához. A cím tökéletesen illik a műhöz, ritkán találkozom ilyen módon remekül illeszkedő címmel.
Minden felirat jól olvasható, még az idézet is, én egyedül csak ennek az elrendezésén változtatnék, kicsivel talán fentebb kevéssé vonná el a figyelmet a címről, de egyébként kiváló darab.Fülszöveg
Remek bevezetője a történetnek, szépen összefoglalja, hogy mi körül forog majd a konfliktus. A végére hagyott nyitott kérdések felkeltik az olvasó érdeklődését, és arra sarkalnak, hogy bele lapozzunk a kötetbe.
Egyetlen észrevételem, hogy picit hosszúra sikerült, a fülszövegnek elegendő néhány rövidke mondat, egy vaskos bekezdés ezen a ponton gyakran elrettentik az olvasót, ezért célszerűbb lenne megvágni kicsit.Az alján hagyott olvasói véleményezés egyébként remek ötlet. Esetleg valamilyen jelzéssel érdemes lenne elválasztani a fülszöveg közvetlen részétől.
Helyesírás
Összeségében nagyon szép, teljesen rendben van, alig találni benne elütést, az írásjelek a helyükön vannak, csak elvétve látni kimaradt vesszőt, az igekötőket is helyesen használja az író. A dialógusok központozása is remek, szép munka, a legtöbb amatőr alkotónak leginkább ezzel gyűlik meg a baja, de itt tényleg minden a helyén van. Csak elszórtan lehet rábukkanni véletlen hibákra.
Fogalmazás
Úgy hiszem ez a terület az, ami az egész műben a legtöbb fejlesztést igényli, de gyakorlással szépen javulni fog, mert van érzéke hozzá az alkotónak. A szöveg összeségében érthető, ez teljesen rendben van, amire viszont érdemes oda figyelni, hogy ritkítani kell a létigéket, és a meglepően sok személyes névmást. Előfordulnak szóismétlések, akár egyetlen mondaton belül is. Ezeket a sokszorosításokat az adott mondat apró kozmetikázásával lehet a legkönnyebben kiküszöbölni.
Időnként rossz a szórend, ami megzavarhatja az olvasó szöveg értelmezését, és a fogalmazásnak az egyik legnagyobb kihívása szerintem, hogy a gördülékeny olvasás érdekében megfelelő sorrendet állítsunk fel. A legkönnyebben úgy lehet kiküszöbölni az ilyen bakikat, hogy felolvassuk hangosan a mondatokat, így lehet érzékelni hol cseréltük fel az alanyt, állítmányt, tárgyat, valamint hova kell a jelző.
Akadnak oda nem illő kifejezések a szövegben, általában hasonlatoknál, szóképeknél fordul elő, ami szintén kizökkentheti az olvasót. Például, "csattanó hang ábrándított ki a könyvem sorai közül.", itt inkább a kizökkentett lenne az ideális választás, ami jobban illeszkedik a hatáshoz, amit szeretnénk kiváltani az olvasóból.Természetesen a fentiek gyorsan javíthatók, és gyakorlással rá lehet érezni, hogyan is érdemes szerkeszteni a szöveget.
Történet
Az író az egyik legkomolyabb, és nyomasztóbb témát választotta mind közül, amit mai napig sokszor tabuként kezelünk a mindennapokban. Próbálunk távolságot tartani a tényektől, hogy a szexuális zaklatás, és a családon belüli erőszak az egyik leggyakoribb bántalmazási forma a 21. században is.
KAMU SEDANG MEMBACA
HWSZ KRITIKÁK
AcakA hónap wattpad sztoriján részt vevő történetek véleményezése. :) Keresd A Hónap Wattpad Sztorija című könyvünket a további információkért! Ha kérdésed vagy csak hozzáfűznél valamit a kritikádhoz, akkor kukacold be az adott kritika írót, és már vál...