Vörös Tündér - @Dante-94

95 5 1
                                    

28 fejezet – On going

Fairy Tail Fanfiction

A történet a Fariy Tail sorozat egy alternatív verziója. Natsu Dragneelt - aki jelen esetben egyedülálló édesapa -, és a sorozatban szereplő karaktereket, most egy valósághű világban láthatjuk, ráadásul egy Fairy Tail nevű iskolában tanulnak, dolgoznak.

A borító szépen montázsolt, egyértelművé teszi kik a központi szereplői a sztorinak. Az egész szépen kialakított, amiért nyolc pontot érdemel. A cím azonban kicsit lelóg felül, valamint két külön betűtípust használni egyetlen fedőlapon némileg zavaró a szemnek. A színvilága nem túl kontrasztos, de csak ezért a két hibáért nem kapta meg a maximumot.

A fülszöveg elsősorban az apaság nehézségeit boncolgatja, ami valóban a történet központi témája, mégis ennél többet is elárulhatna az író az olvasmányról, ugyanis nem ezek az elsődleges és központi konfliktus szálak. Érdemes lenne említést tenni róla, hogy a fanfiction miben tér el az eredeti történettől, hogy nem csak Natsu és Nashi kapcsolatáról szól, de az iskolai nehézségek és Erza is komoly szerepet kap az alkotásban. Mivel csak részlegesen sikerült bemutatnia benne a sztorit, úgy érzem egy kicsit érdeklődést felkeltőbb a szöveg hasznos lenne. Hat pontot kapott érte.

A helyesírással nyolc pontot szerzett az író, alapvetően az egész rendben van, viszont van egy-két kifejezés, amit következetesen rosszul ír le, vagy használ az alkotó és elvétve vannak hibák a mondatközi írásjelekben is. A fogalmazás hasonló szinten áll, ritkán használ szinonimákat, a párbeszédek mesterkéltek, sokszor nem életszerűek, és nem is mindig karakter hűek. Törekszik az igényességre, és változatos a megfogalmazásra, de ezen a területen még erősödnie kell.

A történet maga érdekes, és leköti az ember figyelmét. Az író előadásmódja igényességet tükröz. Az egyetlen, amit nem értettem, hogy miért is lett ebből a történetből fanfiction. Összességében ez a műfaj azért jött létre, mert a rajongók mindig szerettek teóriákat gyártani, másfajta befejezéssel előrukkolni, original karakterekkel módosítani az eredetin, de többnyire ragaszkodtak az eredeti műfajhoz, és az alapokhoz. Igaz időnként érdemes átemelni a szereplőket egy teljesen új környezetbe, leginkább a humor kedvéért, mégis ennél a történetnél úgy éreztem, sokkal jobban megállná a helyét original sztoriként, mint fanfictionnek. Az eredeti szereplők jelleme sokat módosul az sorozathoz képest, igaz egy-két alapvető jellemvonás meg marad, de ha átneveznénk őket, nem tudnám megmondani, hogy Fariy Tailről olvasok. Ez pedig abszolút nem baj. Szerintem nagyon jó dolog, ha valaki tud olyat alkotni, ami önmagában is megállná a helyét történet és karakter szinten is, viszont ebben az esetben odavész a lényege, egészen pontosan az, hogy miért is lett ez fanfiction. Nagyon kíváncsi lennék, miért ragaszkodott ennyire ehhez az alkotó, mert én például sokkal szívesebben olvastam volna a saját alkotásként az egészet.

Az előadás módon, a saját stíluson kellene dolgozni, az egész egyelőre néha olyan, mint egy beszámoló. A szereplők nem fogalmaznak sajátosan, és nincs meg az alkotó kiforrott stílusa sem. Részben ezért is fordul elő, amit már korábban említettem, hogy nem túl életszerűek a párbeszédek. Mindettől függetlenül érdekes volt olvasni és összeségében sok olyan jelenet volt benne, amiért érdeklődéssel olvastam végig. Leginkább azokat a részeket, amikben Natsu a lányával szerepelt együtt, egy harmadik személlyel.

Összességében, egy érdekes ötlet, és nagyon jó irányban halad a történet is. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kicsit drámai, de kalandos történeteket.

A 2018-as októberi versenyen elért pontszámai:

Borító: 8 pont

Fülszöveg: 6 pont

Helyesírás: 8 pont

Fogalmazás: 8 pont

Történet: 7 pont

Előadás mód: 6 pont

Összesen: 43 pont

A kritikát írta és pontozta: Mila

HWSZ KRITIKÁKWhere stories live. Discover now