37

200 20 5
                                    

" Wahie , kau tak pelik ke tengok mami dengan baba . Lain macam je layan si Nadzim tu . " Lengan Wahie disenggol Syira .

Ketika ini mereka semua sedang menikmati pemandangan petang dari dalam kereta kabel . Full of nature . Tenang je !

Wahie yang leka melihat pokok pokok menghijau menoleh ke arah Syira bersama kerutan di dahi . " Entah . Biarlah , mana tahu diaorang restu aku dengan Nadzim . Kah ! " Gelak Wahie kuat .

Dya , Arishah , Zafira , Aryan dan Farhid yang turut berada sama dalam kereta kabel bersama Wahie menayangkan muka jijik apabila terdengar akan kata kata gadis itu .

" Gelinya allahu . "

Wahie mengulingkan biji mata . " Whatever . "

" Korang ingat lagi tak masa short vacation kita yang naik kereta kabel ni juga ? " Suara Puan B menyapa pendengaran serentak mereka melangkah keluar dari kereta kabel yang mereka naiki .

" Gila tak ingat ? PrinceSquad semua penakut kecuali jejaka Korea . Memalukan kaum betul ! " Kutuk Puan Ezzah depan depan . Sempat dia gelak kepada suaminya .

Weh kelakar siot bila ingat balik !

( you guys can find this cabel car scene in Cinta Si Kembar )

" Weh janganlah ingat balik doh ! Malu sia depan anak anak ! " Tuan Haiqal menepuk dahi separa kuat .

Zaman jahiliah do masa tu budak budak lagi kot memanglah perangai tak semegah ! Tuan Haiqal mengeleng kesal . Kenapalah aku sebegitu rupa dahulu kala ?

" Nasib baik darah penakut korang tu tak turun ke anak anak jantan korang . Kalau tak , keturunan penakut agaknya hahaha ! " Gelak Tuan Raykal kuat mendapat debikkan istimewa dari PrinceSquad .

" Amboi kau mentang mentang dulu jejaka idaman Korea sampai ke Malaysia pakej tukar jejaka idaman Malaya , sedap kau mengutuk kitaorang eh ? "

Tuan Raykal mengaduh sakit sesaat kemudian dia tersengih bangga dengan kenyataan yang PrinceSquad katakan tadi . " Well , aku tak cakap okey korang yang cakap kitaorang jejaka idaman Malaya huhu trimas trimas . "

Tuan Rayziq , Tuan Rayzif dan Tuan Rayyan turut memasang wajah bangga . Ececeh !

" Ee tak malu ke bergaduh depan anak anak ? Jomlah gerak kita tengok sunset pula . " Segara Puan Nadia menghentikan pergaduhan PrinceSquad .

" Aku lupa do aku dah ada anak , feeling macam zaman zaman lepas spm dulu je . "

" Kau memang ! " Serentak Alphahaha SquekSquad mengelengkan kepala melihat wajah tak bersalah Harriz sebelum bergerak ke destinasi seterusnya .

-

" Haus tak ? "

Wahie menoleh . Nadzim memandangnya untuk meminta jawapan membuatkan Wahie tersenyum lalu angguk .

" Okey jap Nadz beli air . Tunggu sini okey ? " Sejurus melihat anggukkan dari Wahie , terus jejaka itu bangun dan menuju ke kedai serbaneka berdekatan .

Hati Wahie terasa berbunga bunga . Semakin hari dia rasakan dia semakin jatuh sayang pada jejaka itu . Cinta berputik ? Mungkin ? Cinta monyet ? Dia juga tak tahu tapi yang dia pasti setiap kali bersama Nadzim , dia terasa bahagia dan rasa sayang semakin mengebu di dada . Ala macam rasa tak nak kehilangan orang tersayang gitu .

Mata Wahie merenung ke hadapan kembali . Melihat telatah rakan rakannya yang mula berkawan dengan anak anak ahli Alphahaha SquekSquad yang lain . Yang gadis gadis , duduk berkumpul sambil bersembang entah apa mungkin membawang atau apa apa sajalah . Yang jejaka sibuk mengusya pelancong asing yang seksi hanya berbikini bermandi pantai .

Bad Girl .Where stories live. Discover now