Weekend 🤩

1.6K 68 2
                                    

Rond 11:30 werd ik slaperig wakker en ging gelijk naar de douch . Ik friste me op en deed de wassing . Vervolgend ging ik naar beneden en bidde het ochtendgebed en ging dan aan tafel zitten . Men moeder had panaches gemaakt en ik schuif blij mee aan tafel . Men vader en Nirmin waren al druk bezig met eten . Ik schenkde thee in en at ook men ontbijt .
Ik heb trouwens ontslag genomen van de Mac . Ik was echt moe met school en werk te combineren en wilde Zakaria vergeten en dat ging alleen als ik hem niet zo vaak zag ...

Na het ontbijt zei men vader :"Ga je vandaag naar buiten"? Ik zei :"Euhm k ga straks even naar buurthuis daar hebben we frieten verkoop ". Hij knikte en ging naar de woonkamer . Ik, Ilham en nog wat andere meiden van de straat zitten samen in het buurthuiscomité . Dat houd in dat we van alles organiseren voor geld waar we vervolgens opknappen voor het buurthuis betalen of als bedanking gaan we met alle meiden wat leuks doen . Onze straat heeft het aangeboden gekregen omdat er best wel veel kinderen zijn die slecht scoren op school en er hier alleen maar Marokkanen wonen die de taal niet goed begrijpen . We kregen het aangeboden en we konden er elke dag studeren met onze begeleiding en onze begeleiding hielp ook de vrouwen in deze wijk met hun Nederlands en rapporten vertalen etc .... . Als begeleiding hadden we Latifa en Nadia . Twee vrouwen die werkte bij de staat en kwamen ons vaak helpen met het buurthuis . Vandaag gaan we frieten bakken, om geld in te zamelen voor nieuwe banken in het buurthuis . We hadden natuurlijk ook zen buurthuiscomité voor de jongens in de straat maar zij deden andere activiteiten en hadden ook andere begeleiding . Ik ging vroeger altijd naar het buurthuis maar toen was het meer om te spelen of als ze iets organiseren maar nu kon ik er naartoe gaan voor vergaderingen enzoo

Nirmin kleedde zich om in een gewone trainingspak en deed haar hoofddoek om . Zij zat ook in het comité . Ik wouw men mooie kleren aandoen maar bedacht me dat k helemaal onder de frietgeur ga zitten . Ik deed maar ook gewoon een trainingspak van barca aan en pakte een tas en vertrok met Nirmin . Het buurthuis was letterlijk aan het einde van de straat dus we moesten niet ver stappen .
Aangekomen bij het buurthuis zag ik Yasmina , Badria en Ilham al binnen . Ze waren bezig met sauzen klaarzetten . Latifa en Nadia kwamen ook aan en we zette alles klaar .soundous en Firdous kwamen ook nog binnen en dan waren we compleet en konden we beginnen . Het zou hier om 14:00 opengaan . We waren al klaar en gingen maar wat zitten wachten totdat we de deuren konden opendoen . Ik zei :"Latifa mag er muziek op "? Ze zei :" ja maar niet te luid anders hebben we straks heel de wijk voor de deur staan ". Ik lachte en pakte de boks uit de bergruimte en verbind men gsm ermee. Ik zette het liedje 'culo ' van Frenna en bizzey op en we zongen mee .

De deuren gingen al snel open en de klanten stroomde binnen . Ik was sausverantwoordijke samen Ilham . We gaven iedereen de saus die ze wouden en Marokkanen zijn geen Marokkanen als ze geen tnawies hebben . Er kwam algauw een moeder van de buur met haar kindjes en keek vies naar de prijzenkaart ze zei :"2 euro voor kleine bak friet denken jullie dat er goud in zit "? Nadia zei gelijk " Het is niet verplicht om het te kopen ". ze rolde arrogant met haar ogen en pakte vervolgend toch een bakje friet . Een van haar kinderen huilde omdat ze geen grote bak kreeg. Wlh ik ga niet liegen dit was echt erg . Ik keek die vrouw vies aan aangezien ik haar toch al haatte . Ik pakte men tas en gaf haar twee euro en zei ;"hier geef haar een grote bak ". Ze pakte het aan en ging fake lachen naar me . Ze ging hierna weg . Ik zei :"tfoee ejoe3 (tfoe wat een gieregaard ) ". Ik ging verder met water sauzen verdelen.

Toen we bijna klaar waren zag ik men moeder binnen wandelen ze zei :"Is er nog wat over voor me "? Iedereen lachte om de actie van men moeder en Latifa zei :"tuurlijk Khadija voor jouw altijd ". Men moeder zei nog :"Sorry dat ik wat later ben maar ik was eigenlijk niet van plan om te komen maar Lamya wilde per se komen ". Ik gaf lamya een knuffel terwijl Badria haar een bak friet gaf en ik vroeg :" Welke saus wil je "? Ze zei :"ketchup en mayonaise en dan zo roeren ". Ik lachte en zei :"net als je zus ". Latifa weigerde dat men moeder zou betalen maar men moeder is men moeder niet als ze zou zweren . Uiteindelijk betaalde ze toch en kwamen er nog wat lieve Belgische oudjes over de vloer met hun leuke verhalen .

Tegen 18;00 hadden we alles opgeruimd en Nadia en Latifa bedankte ons . Ze zeiden ook dat ze maandag nog een verrassing voor ons hebben . We waren gelijk blij en we gingen naar huis . Thuis aangekomen kleedde ik me om en douchte me van die vieze frietgeur. K deed men krullen ik vorm en Ik deed deze outfit aan 👇

Ik deed een muts aan en men botjes aangezien er nog sneeuw lag en het echt koud was buiten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik deed een muts aan en men botjes aangezien er nog sneeuw lag en het echt koud was buiten .we vertrokken vervolgens naar men oom . Het was zaterdag dus familiedag . Ik was gelijk blij om iedereen terug te zien en we gingen een leuke gezellige avond tegemoet . We hebben veel gelachen met de grappen van men oom..

Oogcontact is verslavend (Voltooid) 🤭👀Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu