Familie gaan bezoeken in 🇲🇦

1.1K 59 4
                                    

Vandaag is de dag dat ik mijn omaatjelief ga bezoeken en ook naar de roots van mijn vader ga . Mijn oma (de moeder van mijn moeder ) woont gewoon hier in Al hoceima . Mijn andere oma is (Allah irham ha ) al gestorven , dus ga ik naar mijn opa . De band met onze familie en mijn opa is niet al te goed aangezien hij hertrouwt is na de dood van mijn oma met haar zus en de familie dat juist niet wouw . Het ergste is dat hij 1 week na de dood van mijn oma hertrouwt is . Maar als nog hij blijft men opa dus ga ik er toch op bezoek . Ilham heeft hier geen familie in Al hoceima die van haar wonen in tanger dus daarom gaat ze met mij mee .

Ik maakte me klaar voor vandaag en deed een zwarte jumpsuit aan die wijde pijpen heeft . Ik deed men haar in een hoge staart aangezien het echt warm is en deed men zonnebril aan . Ik pakte als laatste nog een kakigroen tasje en ging samen met Ilham het hotel naar buiten . Men oma woonde hier niet bepaald dichtbij . Maar het is zonde om een taxi te nemen in dit mooi weertje . Het is 11:00 in de ochtend dus iedereen is druk in de weer . Ik had vandaag wel zin in een wandeling dus vertrokken we te voet naar men omaatje haar huis . Onderweg nam ik nog snel een foto van men outfit :

We stapten verder en kwamen eindelijk aan bij de wijk van mijn oma

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

We stapten verder en kwamen eindelijk aan bij de wijk van mijn oma . We hadden goed doorgestapt dus we waren er al in een halfuur . In de wijk kwamen er gelijk kleine kindjes op ons af . We waren al voorbereid dus geven hun snoep . Ik was echt blij om hun blije hoofdje te zien alleen maar voor snoep . En besef maar even dat dit niet echt arme kinderen zijn . Ze hebben natuurlijk wel een verschil met die in de bergen maar alsnog zijn ze zo blij . Ik klopte aan bij mijn oma en zag gelijk de zus van mijn oma de deur openen . Ze was verbaasd me te zien en begon me helemaal te knuffelen . Ze was blij me weer te zien , ik ging gelijk met Ilham naar boven en zag men omaatje daar al zitten . Ze lag meskina op de bank , ze keek op toen ze me binnen zag komen en stond gelijk op . Ik begroette haar met een kus op haar hoofd en deed hetzelfde bij mijn opa . Men grootouders kennen Ilham dus het is sowieso geen probleem dat ze mee is . Men oma komt ook vaak naar België voor dokter enzoo , zo kent ze Ilham dan ook . Men oma stond er op om thee bij haar te drinken.

Na de thee en veel gebabbeld te hebben was het al 14:00 , ik zei hun dat ik weg ga . Want dat ik ook nog naar de bergen ga waar de familie van mijn vader woont . Ze probeerde me nog wat langer bij haar te houden maar ik stond vast van mijn besluit om nu te vertrekken . Ik zei nog in het Berbers :"Ik beloof dat ik nog terug kom". Ze kregen gelijk een smile op hun gezicht en we namen afscheid van hun .

We namen gelijk een taxi naar de bergen . Want anders zou het daar ook te laat worden en dat wilde ik niet . Want het is namelijk in Marokko heel moeilijk een taxi te vinden bij de bergen van je roots . Daar komen er niet zoveel tenzij je net geluk hebt er er ene terugrijd . Ik besloot het anders aan te pakken en zei tegen de man :"Kom over 3 uur terug naar hier , de plek waar je ons hebt afgezet . Dan betaal ik je het dubbel ". Hij hoorde meskin gelijk geld en vond het prima .

Ik stapte uit en de kinderen stonden al boven aan de heuvel allemaal te kijken wie er nou naar hun zou komen in een taxi . Ik zwaaide een keertje naar hun ene klopte dan aan bij mijn opa . Men opa deed de deur open en ik begroete hem . Zijn glimlach is ook zo schattig op dit moment . Ik ging naar binnen en al een geluk dat die vrouw er niet is en ik even alleen met mijn opa kan praten . Hij vroeg me naar iedereen , zonder ook maar 1 familielid te vergeten . Want zo was hij nou eenmaal. Hij ging altijd eerst iedereen af en vroeg me dan de vraag die ik te vaak hoor :"WaArOm BeN Je NoG NiEt GetRouWd "? Wat dacht je van ; "OmDAt Ik MiSsCHieN NieT De JuIStE maN GevOnDen HEb ". Na een leuke babbel zij ik hem dat ik even bij de heuvel ga kijken naar de tantes en ooms van mijn vader .

Als eerst ging ik natuurlijk naar de kindjes die met stenen buiten waren aan het spelen . Sommige speelde ook nog tikkertje . Ze knuffelde me gelijk en ik zag gelijk hoe groot kleine Ismail is geworden . Dat is de baby die 3 jaar geleden geboren werd en zr toen een groot feest gaven . Ik gaf hun een voor een allemaal een handje snoep . Ze waren blij en konden wel schreeuwen van blijheid . Ze bedankte me allemaal en ik vroeg nog aan een van de vrouwen om een foto te nemen van mij met de kindjes . Ze waren zeker met 20 dus het werd een grote en leuke foto .ik begroette hierna al de vrouwen en gaf hun allemaal een paar derhams als sadaka ( donatie) . Ik bleef nog een lange tijd met de kindjes spelen en met de vrouwen praten tot dat men taxi er weer was . Hij was goed op tijd wat me goed deed . Ik nam afscheid van hun allemaal en stapte de taxi in .

In de taxi bleven we maar praten over hoe leuk deze mensen wel niet zijn . Ik hield van hun allemaal . Weet je waarom , omdat ze mashAllah zo blij zijn met het minste . Ze hebben niks maar toch vragen ze je thee te komen drinken bij hun en zelfs bij un te komen slapen . Een tante zei me zelfs dat ik in haar bed mocht slapen en dat zij wel op de grond zou slapen voor mij . Waar ik alleen maar respect voor heb . Ik stuurde de foto nog naar men moeder die me liet weten hoe trots ze wel niet op me is . Aangekomen bij het hotel was het al lat en kruiste we met een goed gevoel in bed .

Oogcontact is verslavend (Voltooid) 🤭👀Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu