1 jaar later
Ik lachte Zakaria net weer uit voor de zoveelste domme actie dat hij deed . We waren namelijk net terug van wat boodschappen . Meneer wilde per se pasta eten dus moesten we samen de ingrediënten halen. Hij opende de deur en ineens ging het licht aan en schreeuwde iedereen "Verrassing"!! Ik keek geschrokken op en zag zowel de familie van Zaka als de mijne in de kamer . Ik was zo geschrokken dat ik wat tranen liet vallen . Ik keek naar de grote roos gouden ballonen in onze woonkamer "1jarige jubileum". Ik keek Zaka achterdochtig aan en zei :"Je was het toch niet vergeten"? Hij gaf me een kus en zei :"Hoe kan ik dat nu vergeten". Na hem geknuffeld te hebben ging ik het rijtje af . Ik zag sommige mensen erg naar me buik staren wat me zenuwachtig maakte . Ik negeerde hun en ging verder .
Na iedereen zo uitbundig mogelijk te hebben begroet gingen we zitten voor het eten . Ik was erg blij met iedereen die hier zat . Er was letterlijk niemand in deze ruimte die hier niet hoorde te zijn. Daar was ik alleen maar blij om. Ik heb komende jaren vele "vriendinnen" verloren. Het getrouwde leven is niet zoals altijd in sprookjes en love songs . In tegendeel het doet je de harde waarheid weer eens onder ogen nemen . Je komt te weten wie je echte mensen zijn . Ondanks dat je juist iemand hebt getrouwd is dat moeilijk. Ze wachten totdat je bruiloft voorbij i . Want dat moeten ze natuurlijk nog verder gaan vertellen in de roddels . je hoort ze daarna nog de eerste weken en dan is het gedaan.
Ik ging de dansvloer op en eens ik er op sta weet ondertussen iedereen dat ik er dan niet meer af kan. Ik danste bijna met iedereen ; Daarna was het tijd voor het echte eten . Hiervoor kregen we gewoon hapjes en thee . Ik keek naar de heerlijke salade die op de tafel stond en kon niet wachten om hier aan te beginnen .
Na het eten was het tijd voor de cadeautjes . Ik had het nog niet gezien maar achter de zetel zat het vol met cadeautjes. Ik keek er met open mond aan. Zaka keek me trots aan wat me liet gibberen . Ik begon met de eerste en kwam elke keer weer de mooiste en nuttigste cadeautjes tegen. Voor mij maakt het niet uit wat je me geeft . Het gaat me echt alleen om het gebaar . Nadat ik alles had uitgepakt zei Zaka :"Wacht ik heb nog iets"? Ik keek hem vragend aan , ik dacht dat dit al genoeg was ". Hij pakte een groot pakje uit de kast en gaf het me aan . Iedereen juichte en . Ik opende het snel en Zaka praatte ertussen door :"Het werd tijd dat we dit met onze naasten zouden delen". Ik keek naar het cadeautje en kon wel huilen van geluk . Het waren allemaal babygadgets . Jaja ..... Jullie horen het goed .... Na een jaartje ben ik eindelijk zwanger . Ik en Zaka hadden eerst besloten om elkaar wat tijd te geven en wat te 'genieten' van ons tweetjes .Laat niemand je vertellen dat je na het trouwen direct kinderen moet hebben. Wij stemde sowieso niet mee in dit gedoe . Want wat we haatte aan deze generatie is dat we allemaal soort van kopieën zijn van andere . Niemand doet niet meer zen eigen ding . Het lijkt alsof we 1 stereotype hebben en we dat MOETEN volgen .
Op het einde van de avond plofte ik en Zaka in de zeten . We waren beiden supermoe . Ik ging tegen zen buik aan liggen terwijl hij mijn haar streelden . Ik zei :"Nogmaals dankje houbi voor deze leuke dag ". Hij zei :"Je weet dat ik alles voor je doe , je bent men leven samen met die kleine bolleuh in je buik". Ik lachte en dacht terug aan hoe positief iedereen erover was . Zo zie je maar alles kan in het leven . Mektab is mektab en zal altijd mektab blijven. Forceer niks want Allah S.W.T. is de enige die al iemand voor je heeft sinds day one dat je op deze dunya bent ...
Einde
Hey schatjes
Even een kort woordje : Ik wil jullie eerst en vooral sowieso bedanken om dit boek uit te lezen !! Ben blij dat je toch nog tot aan het einde bent geraakt ! Ik wilde even mededelen dat ik een nieuw boek start vanaf vrijdag . Wees voorbereid want het word echt een heel ander soort boek !Laat me ook even weten wat je van dit boek vind ? Altijd leuk om te horen xxx
JE LEEST
Oogcontact is verslavend (Voltooid) 🤭👀
RomanceKawthar is een doodnormaal meisje . Maar wanneer er op een dag een paar lichtbruine kijkers 👀 haar ogen kruisen lijkt ze er toch niet meer zo normaal op de reageren ...